Kontrollrummet

Asti - Feel you all the time (klar)

Asti · 115 · 23378

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
equality - Space Odity tillhör mina favoriter, så den minsta association till den är ett toppenbetyg för mig!
              Roligt att du gillar låten och framförandet! "Proffsigt" brukar jag inte få höra - det tar jag åt mig!  :)
spacetrucker - Ja, tanken var att få till något PF-aktigt, lite drömskt!
                     Det är nästan så man köper EZ Drummern här va?  :)
                     Det är klart att trummorna kunde bli bättre med "riktiga" trummor, men i denna vill jag ha
                     försiktigt trumspel som inte sticker ut och då tycker jag det duger så här.
                     Kul att du tycker det är bra!

Tack för era kommentarer!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Jocke

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 4 408
    • Visa profil
Tänkte läsa kommentarer medan jag lyssnade men sjönk in i "din värld" med ett fånigt flin på läpparna!  :) Hela jag fylls med välbehag när jag lyssnar - underbart!  :wub:
https://soundcloud.com/jockepocke-1


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Tänkte läsa kommentarer medan jag lyssnade men sjönk in i "din värld" med ett fånigt flin på läpparna!  :) Hela jag fylls med välbehag när jag lyssnar - underbart!  :wub:
Tack Jocke! Din kommentar gör att jobbet jag lagt ner på låten känns meningsfullt!  :)
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Steelguitaren smälter in fint...toppenlåt!  B)
Roffe H
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Steelguitaren smälter in fint...toppenlåt!  B)
Roffe H
Skönt att steel-guitaren funkar!
Ingen har sagt något om nivån på den, så jag antar att den är "lagom"...
Tack för din kommentar!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Steelguitaren smälter in fint...toppenlåt!  B)
Roffe H
Skönt att steel-guitaren funkar!
Ingen har sagt något om nivån på den, så jag antar att den är "lagom"...
Tack för din kommentar!
/Asti

Om man gillar "steelguitar" kan man kanske dra på lite till?  B)
/Roffe H
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Steelguitaren smälter in fint...toppenlåt!  B)
Roffe H
Skönt att steel-guitaren funkar!
Ingen har sagt något om nivån på den, så jag antar att den är "lagom"...
Tack för din kommentar!
/Asti

Om man gillar "steelguitar" kan man kanske dra på lite till?  B)
/Roffe H
Ja, den hörs lite dåligt i mina PC-högtalare, men lagom i hörlurar!
Får se om jag kanske höjer den ett snäpp....
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Håkan Nilsson

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 839
  • I´m a Fender bender from space.
    • Visa profil
Suveränt  som sagt. Steelguitaren upp lite, o leadsång ner lite tänkte jag...
Varför ska man älska den man ändå aldrig får?
Karin Boye (eller?)


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Oj vad bra Peter.

Mixen kan jag inte hjälpa dig med då min lyssning är under upprustning.Men vilken låt och vilken feeling - grymt bra!
Fantastiskt att komma in då allt är klart i princip..Såg att boysen hade lite nits och kan väl hålla med.
I min bok så är känsla värt tio ackord och krumbuktartade tonarts språng.Det räcker med två eller tre om man har det och nu kan jag säga Peter: i denna har du det.

Mike


Utloggad Girly

Jisses så bra  :wub:
Steelguitaren är riktigt nice och understryker vemodet perfekt.
Lena  :)
Spotify - Heartbeat Inverted *** SoundCloud - Lena Lannergren *** YouTube - Lena Lannergren


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Håkan Nilsson - OK, ska höja steelen lite grann och sänka lead-sången - åtminstone i början.
Harmonica Mike - Med "nitsen" antar jag du menar steelen och lead-sången?
                        Glädjande att du gillar låten och även hittar lite feeling!  :)
Girly - Vad kul att du tycker steel-guitaren passar in! Där är jag fortfarande nybörjare.
 
Tack för snälla ord synpunkter!
/Asti             
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Jocke

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 4 408
    • Visa profil
Tycker den här är så bra att jag vill passa på att lyfta den på listan!  ;)

"Bump!"^^
https://soundcloud.com/jockepocke-1


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Tycker den här är så bra att jag vill passa på att lyfta den på listan!  ;)

"Bump!"^^

Det blir jag uppriktigt glad för!  :)
Tack Jocke!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Lyssnar igen, nu när den är färdig. (?)
Tankar hem den här. Bland de bästa du gjort! Nån sa bowie och även om jag inte är ett stort fan så håller jag med om den liknelsen.

https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Lyssnar igen, nu när den är färdig. (?)
Tankar hem den här. Bland de bästa du gjort! Nån sa bowie och även om jag inte är ett stort fan så håller jag med om den liknelsen.



Här har jag försökt få till mer stämning och känsla än udda harmoniföljder, så det är väl
kanske lite av en ny inriktning på mina låtar...
Jättekul att du gillar den och Bowie är en artist jag nog upptäckt storheten med först på senare år.
Gillade förstås Life on Mars, Space Odity när de kom, men var mindre begeistrad över t.ex Heroes,
vilken jag omvärderat nu.
Tack för din kommentar!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Den här har du fått till riktigt bra nu och den vemodiga steelen satte liksom grädden på äpplemoset. Steelen är väl antagligen höjd nu redan efter allt skrivande men den kunde tåla ett snäpp till tror jag - annars låter det bra. 104,7 nästa.
« Senast ändrad: 22.12.2012, 18:57:27 by Eddi »
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Den här har du fått till riktigt bra nu och den vemodiga steelen satte liksom grädden på äpplemoset. Steelen är väl antagligen höjd nu redan efter allt skrivande men den kunde tåla ett snäpp till tror jag - annars låt det va. 104,7 nästa.
Nej, jag har inte höjt steelen än! Tror du inte 104,7 db blir väl mycket...?  :unsure:
Ska också sänka sången en liten aning till den slutgiltiga versionen.
Tack för feedback!
/Asti t.f. Patésamordnare
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Jocke

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 4 408
    • Visa profil
Tar varje tillfälle att lyssna igen... det är så vackert så att änglarna gråter och jag med dem...  :wub:

https://soundcloud.com/jockepocke-1


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Du är proffs - låter i vart fall som ett proffs!
Fint allt som du bjuder på här!
God Jul Asti!
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Tack Jocke och MaxB för värmande ord!
Hoppas ni får en skön julhelg!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Kornstad

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 965
  • Fortes fortuna adiuvat
    • Visa profil
  • Soundcloud: user-954108238
Mycket, mycket bra låt det här.

Har egentligen ingenting att anmärka, förutom möjligtiv virveltrumman som jag upplever lite "hård" i sammanhanget.
Kanske köra slaget med en visp istället så att du får ett distinkt tillslag men ändå soft?

Skitbra!!
Me, Myself & I


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Mycket, mycket bra låt det här.

Har egentligen ingenting att anmärka, förutom möjligtiv virveltrumman som jag upplever lite "hård" i sammanhanget.
Kanske köra slaget med en visp istället så att du får ett distinkt tillslag men ändå soft?

Skitbra!!
Tackar, kul att höra!
Ska fundera på det där med virveltrumman och testa lite....
Tack för kommentar och tips!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Har sänkt sången något och höjt steel-guitaren en smula!
Den får anses klar nu om inga protester inkommer!  :)
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad HasseFX

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 710
    • Visa profil
Har sänkt sången något och höjt steel-guitaren en smula!
Den får anses klar nu om inga protester inkommer!  :)
/Asti

Denna är såååå bra! Bland det bästa jag hört på KR (i paritet med "The Sectret Garden"). Mycket bra låt, riktigt fin sång, bra spelat och superb produktion!  :wub:


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Har sänkt sången något och höjt steel-guitaren en smula!
Den får anses klar nu om inga protester inkommer!  :)
/Asti

Denna är såååå bra! Bland det bästa jag hört på KR (i paritet med "The Sectret Garden"). Mycket bra låt, riktigt fin sång, bra spelat och superb produktion!  :wub:
Oj, vad glad jag blir! Tveksamt om någon julklapp överträffar det här!  :wub:
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Ja Peter nu är du hemma med den här,det låter fantastiskt.Mixen sätter liksom standarden för oss andra amatörer här på KR,grymt skön ljudbild.Mycket vilsamt för öronen både produktion låt och ljudbild.

Sidonotering,såg att du har data problem..Ja välkommen i klubben.Jag har investerat i nytt då den gamla uppvisade liknande symtom som din burk.Nackdelen,nytt ljudkort då det gamla inte går att köra i den nya burken..

Årets låt på kr 2012 kanske,så bra är det.

Mike


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Ja Peter nu är du hemma med den här,det låter fantastiskt.Mixen sätter liksom standarden för oss andra amatörer här på KR,grymt skön ljudbild.Mycket vilsamt för öronen både produktion låt och ljudbild.
Sidonotering,såg att du har data problem..Ja välkommen i klubben.Jag har investerat i nytt då den gamla uppvisade liknande symtom som din burk.Nackdelen,nytt ljudkort då det gamla inte går att köra i den nya burken..
Årets låt på kr 2012 kanske,så bra är det.
Mike
Väldigt roligt att höra att du tycker det låter bra nu! Att jag fått till mixen är nog mer tur än skicklighet, där har jag mycket att lära!
Inga akuta datorproblem direkt, men datorn räcker inte riktigt till längre. Jag måste bounca t.ex Alicia Keys, EWQL och EZDrummer
och köra någon eller ett par som audiospår, eftersom datorn inte klarar att köra alla pluggarna samtidigt....vilket blir lite omständligt och trögjobbat.
Årets låt är naturligtvis en klar överdrift, det kommer ständigt spännande, ny musik här. Men väldigt smickrande att höra!  :)
Tack för en generös kommentar och en god fortsättning på julen!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Nu kommer jag med en så där djup kommentar som bara ramlar ut vart 7 år ungefär. Han saknar henne och loppet är kört i kubik - men han känner samtidigt att det kanske inte är så alls det finns fina positiva vibbar i förhoppningarna där ungefär som om de vore sanning men är det det ?
Är det inte dödens station han ändå befinner sig på eller njä det vet de tusan.

Där är låten i en valnötsskal med lite mandelcremé av det rosa slaget instoppad  i de täta skalen där valnöten rymt sin väg för länge sedan för att upptäcka världen och då framför allt Sweden Rock.

Kan det vara så att vid nästa universums busstation en återförening kommer att ske att allt gammalt groll är dött och att svärmor ser bättre ut men framförallt lärt sig hålla käften - kan det vara så?
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
Nej jag protesterar inte.

Låter jättefint nu Peter - bra balans i mixen
De är bara att gratulera!
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Nu kommer jag med en så där djup kommentar som bara ramlar ut vart 7 år ungefär. Han saknar henne och loppet är kört i kubik - men han känner samtidigt att det kanske inte är så alls det finns fina positiva vibbar i förhoppningarna där ungefär som om de vore sanning men är det det ?
Är det inte dödens station han ändå befinner sig på eller njä det vet de tusan.
Där är låten i en valnötsskal med lite mandelcremé av det rosa slaget instoppad  i de täta skalen där valnöten rymt sin väg för länge sedan för att upptäcka världen och då framför allt Sweden Rock.
Kan det vara så att vid nästa universums busstation en återförening kommer att ske att allt gammalt groll är dött och att svärmor ser bättre ut men framförallt lärt sig hålla käften - kan det vara så?
Du menar djupsinnigheter som uppstår när cellerna i kroppen förnyats?  :)
Tanken med texten var väl ungefär att "den som sjunger" blivit övergiven, men inte kunnat tolka signalerna fastän
"den övergivande parten" uppfört sig annorlunda. "Den som sjunger" vill inte acceptera att han/hon blivit övergiven,
utan klamrar sig fast vid hoppet och känslan av att personen fortfarande finns nära......tja, det ska ju handla om nå't!  :rolleyes:
Men din förklaring duger bra den med!  :D
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Nej jag protesterar inte.

Låter jättefint nu Peter - bra balans i mixen
De är bara att gratulera!

Tack, det var skönt!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Jocke

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 4 408
    • Visa profil
Nu kommer jag med en så där djup kommentar som bara ramlar ut vart 7 år ungefär. Han saknar henne och loppet är kört i kubik - men han känner samtidigt att det kanske inte är så alls det finns fina positiva vibbar i förhoppningarna där ungefär som om de vore sanning men är det det ?
Är det inte dödens station han ändå befinner sig på eller njä det vet de tusan.
Där är låten i en valnötsskal med lite mandelcremé av det rosa slaget instoppad  i de täta skalen där valnöten rymt sin väg för länge sedan för att upptäcka världen och då framför allt Sweden Rock.
Kan det vara så att vid nästa universums busstation en återförening kommer att ske att allt gammalt groll är dött och att svärmor ser bättre ut men framförallt lärt sig hålla käften - kan det vara så?
Du menar djupsinnigheter som uppstår när cellerna i kroppen förnyats?  :)
Tanken med texten var väl ungefär att "den som sjunger" blivit övergiven, men inte kunnat tolka signalerna fastän
"den övergivande parten" uppfört sig annorlunda. "Den som sjunger" vill inte acceptera att han/hon blivit övergiven,
utan klamrar sig fast vid hoppet och känslan av att personen fortfarande finns nära......tja, det ska ju handla om nå't!  :rolleyes:
Men din förklaring duger bra den med!  :D
/Asti


Jag är inne på Eddis variant och kanske är det därför jag blir så berörd. Men jag gillar att det finns öppningar för olika tolkningar. Det är väl ok att man resonerar kring innebörd och tolkningar medan man skriver men jag tycker egentligen inte att man ska behöva förklara vad en färdig låt handlar om utan lämna det till den som lyssnar.
https://soundcloud.com/jockepocke-1


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Nu kommer jag med en så där djup kommentar som bara ramlar ut vart 7 år ungefär. Han saknar henne och loppet är kört i kubik - men han känner samtidigt att det kanske inte är så alls det finns fina positiva vibbar i förhoppningarna där ungefär som om de vore sanning men är det det ?
Är det inte dödens station han ändå befinner sig på eller njä det vet de tusan.
Där är låten i en valnötsskal med lite mandelcremé av det rosa slaget instoppad  i de täta skalen där valnöten rymt sin väg för länge sedan för att upptäcka världen och då framför allt Sweden Rock.
Kan det vara så att vid nästa universums busstation en återförening kommer att ske att allt gammalt groll är dött och att svärmor ser bättre ut men framförallt lärt sig hålla käften - kan det vara så?
Du menar djupsinnigheter som uppstår när cellerna i kroppen förnyats?  :)
Tanken med texten var väl ungefär att "den som sjunger" blivit övergiven, men inte kunnat tolka signalerna fastän
"den övergivande parten" uppfört sig annorlunda. "Den som sjunger" vill inte acceptera att han/hon blivit övergiven,
utan klamrar sig fast vid hoppet och känslan av att personen fortfarande finns nära......tja, det ska ju handla om nå't!  :rolleyes:
Men din förklaring duger bra den med!  :D
/Asti


Jag är inne på Eddis variant och kanske är det därför jag blir så berörd. Men jag gillar att det finns öppningar för olika tolkningar. Det är väl ok att man resonerar kring innebörd och tolkningar medan man skriver men jag tycker egentligen inte att man ska behöva förklara vad en färdig låt handlar om utan lämna det till den som lyssnar.
Håller med dig! En bra text ska kunna tolkas personligt!
Eftersom Eddi presenterade sin tolkning ville jag bara tala om hur jag själv tänkt.  :)
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Har lagt upp texten i trådhuvudet om någon känner för att fördjupa sig i den!  :)
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Jocke

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 4 408
    • Visa profil

Håller med dig! En bra text ska kunna tolkas personligt!
Eftersom Eddi presenterade sin tolkning ville jag bara tala om hur jag själv tänkt.  :)
/Asti

Ja, det är ju sånt vi snackar om här! ;-)

Såg inte Abba-dokumentären men minns att det var ett jäkla liv kring att de inte hade ett budskap då... det skulle man ju ha på 70-talet!^^ Idag är det svårt att komma undan budskap oavsett om man går på stan, kollar TV, surfar eller läser tidningar... Kan iofs kännas lite futtigt att det bara är vårt köpbeteende man vill komma åt... För att återknyta till text och musik så tror jag att det vi nu tycker är bra är sådant som får oss att tänka och känna själva - en sådan låt är detta! :)

https://soundcloud.com/jockepocke-1