Forum > Färdiga produktioner
Asti - Feel you all the time (klar)
Asti:
HasseFX - Vill gärna veta lite mer vad du menar med "gäll" röst! Är det något jag kan fixa via eq eller måste det sjungas om?
Är det för hög volym på sången rentav? Upplever själv att den kanske är för stark i början...
Steven Wilson känner jag tyvärr inte till, men har hört låtar av Porcupine tree som jag gillat.
"Bra och unik pipa" är nog den bästa julklappen jag kommer att få i år! :) Tack för den!
Håkan Nilsson - Jag har i tidigare låtar fått påpekanden att jag har för korta intron, så nu tänkte jag ändra på det! :)
Upplever inte själv att det är för mycket piano i början...ville liksom få till den avskalade atmosfären med ett ensamt piano.
Men det är förstås en smaksak hur man upplever det... Men kul att du tycker det är fint!
Tack för era kommentarer!
/Asti
HasseFX:
--- Citat från: Asti skrivet 16.12.2012, 13:32:33 ---HasseFX - Vill gärna veta lite mer vad du menar med "gäll" röst! Är det något jag kan fixa via eq eller måste det sjungas om?
Är det för hög volym på sången rentav? Upplever själv att den kanske är för stark i början...
Steven Wilson känner jag tyvärr inte till, men har hört låtar av Porcupine tree som jag gillat.
"Bra och unik pipa" är nog den bästa julklappen jag kommer att få i år! :) Tack för den!
--- Slut citat ---
Nej du sjunger bra - det har med mik/pre/kompressor att göra, som (i denna låt) hissar övre mellanregistret. Jag hör det mest i lurarna men även i monitorer. Testa att sänka 3-4 dB vid 4 kHz (inte för smal EQ-notch) på sångspåret - låter det "snuvigt" hos dig, sänk lite mindre eller låt bli :)
Asti:
--- Citat från: HasseFX skrivet 16.12.2012, 19:36:10 ---
--- Citat från: Asti skrivet 16.12.2012, 13:32:33 ---HasseFX - Vill gärna veta lite mer vad du menar med "gäll" röst! Är det något jag kan fixa via eq eller måste det sjungas om?
--- Slut citat ---
Nej du sjunger bra - det har med mik/pre/kompressor att göra, som (i denna låt) hissar övre mellanregistret. Jag hör det mest i lurarna men även i monitorer. Testa att sänka 3-4 dB vid 4 kHz (inte för smal EQ-notch) på sångspåret - låter det "snuvigt" hos dig, sänk lite mindre eller låt bli :)
--- Slut citat ---
OK, det ska jag testa!
Tack för tipset!
/Asti
MaxB:
Vid 76 och en bit framåt kunde det passa med en trumpet som håller nån enkel ton i taget försiktigt i bakgrunden.
Har du frågat nån trummis om hjälp med trummor på den här låten? Skulle kunna vara ett bra bidrag till en fin helhet!
Gillar!
Asti:
--- Citat från: MaxB skrivet 16.12.2012, 22:24:15 ---Vid 76 och en bit framåt kunde det passa med en trumpet som håller nån enkel ton i taget försiktigt i bakgrunden.
Har du frågat nån trummis om hjälp med trummor på den här låten? Skulle kunna vara ett bra bidrag till en fin helhet!
Gillar!
--- Slut citat ---
Tror jag förstår hur du menar med trumpeten. Tänkte ett tag något liknande, fast med höga stråkar i stället!
Har också funderat på att be någon trummis om hjälp, men det ska nog vara enkla, försiktiga trummor i denna.
Roligt att du gillar låten och tack för tips!
/Asti
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida