Kontrollrummet

Asti - Feel you all the time (klar)

Asti · 115 · 23525

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Det märks att du har filat mycket och länge, kanonlåt och allt på plats.  :)
/Roffe H
Tack Roughe! Dina ord värmer i oktobermörkret!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Det märks att du har filat mycket och länge, kanonlåt och allt på plats.  :)
/Roffe H
Tack Roughe! Dina ord värmer i oktobermörkret!
/Asti

Absolut, behövs lite värme och glädje... :D Har piffat upp min senaste med (bättre?) i alla fall tillrättalagda körer
/Roughe
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
INledningen är fantastisk. Hur kan ett par ackord bli så bra?

Läser texten samtidigt som jag lyssnar, och det förhöjer intrycket. Allting limmas ihop oerhört bra. Som beatles fast bättre melodier.


JAg hade valt att klä den i massa stämningssänkande elektroniska landskap, men det är jag det.

Jag TROR dock att gitarrsolot skulle vara med en skitig skrikande elgura, som man bendar tills det blir sådär skavande ogästvänligt småfalskt och paniskt.

Om du kunde ändra ditt sånguttryck på ett eller par ställen och ta i ordentligt, nästa skrika ut, så kunde det också ge en enorm effekt.

Men, nu svävar jag från målet kanske. Det va ju en stillsam reflektion.

Dock, så träffar den rätt hårt i maggropen genom uttrycket, stillsam eller ej.

Mästerligt herrn.

/T
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Oj det här var en gammal goding i repris, spontant kände jag att låten består av tre delar och det kanske inte är så bra, trummorna för sig, bakgrundsarret för sig och sången för sig -  jag skulle gärna vilja att du limmar ihop delarna åt mig. Det avgörande är att du har olika reverb på de tre delarna upplever i alla fall jag det som.
Edit: Hur kan jag tycka så olika inom loppet av fjorton dar typ, blev tvungen att lyssna igen och jo nu tänkte jag utifrån ett videoscenario och då blev det så att bilderna inte hänger ihop, trummorna som i o f s har ett bra ljud ligger faktiskt för sig själv och likaså så sången som ligger liksom utanpå prodden det är forrfarande en bra låt men de olika delarna är klart urskiljbara om jag gör mig förstådd.
« Senast ändrad: 13.11.2016, 03:16:44 by Eddi »
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
INledningen är fantastisk. Hur kan ett par ackord bli så bra?
Läser texten samtidigt som jag lyssnar, och det förhöjer intrycket. Allting limmas ihop oerhört bra. Som beatles fast bättre melodier.
JAg hade valt att klä den i massa stämningssänkande elektroniska landskap, men det är jag det.
Jag TROR dock att gitarrsolot skulle vara med en skitig skrikande elgura, som man bendar tills det blir sådär skavande ogästvänligt småfalskt och paniskt.
Om du kunde ändra ditt sånguttryck på ett eller par ställen och ta i ordentligt, nästa skrika ut, så kunde det också ge en enorm effekt.
Men, nu svävar jag från målet kanske. Det va ju en stillsam reflektion.
Dock, så träffar den rätt hårt i maggropen genom uttrycket, stillsam eller ej.
Mästerligt herrn.
/T
Jag ville få inledningen ödesmättad med enbart mörka pianoklanger och en naken röst.
Roligt att du tycker text  och musik funkar bra ihop! Bättre melodier än Beatles är väl dock att ta i.  :)
Tror också att gitarrsolot skulle kunna funka som kontrasterande mot det övriga kompet, men jag
klarar nog inte att fixa ett sådant solo och här ville jag ha helheten mer återhållsam....
Kanske skulle sången vara mer effektfull och skapa mer dynamik i låten om den fick ett mer desperat
uttryck på vissa ställen!? Men jag vet inte om min röst klarar det och då skulle även musiken få anpassas
en del tror jag.... Nu råkade den bli stillsam rätt igenom. Jag är nöjd med nuvarande version och
kommer nog inte att göra några större förändringar, också med tanke på mina hörselbekymmer!
Här var jag ju i första hand ute efter att få besked på om de nya trummorna funkade ljud- och volymmässigt.
Men stort tack för kommentar och bra tips och jättekul att du gillar låten!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Oj det här var en gammal goding i repris, spontant kände jag att låten består av tre delar och det kanske inte är så bra, trummorna för sig, bakgrundsarret för sig och sången för sig -  jag skulle gärna vilja att du limmar ihop delarna åt mig. Det avgörande är att du har olika reverb på de tre delarna upplever i alla fall jag det som.
Edit: Hur kan jag tycka så olika inom loppet av fjorton dar typ, blev tvungen att lyssna igen och jo nu tänkte jag utifrån ett videoscenario och då blev det så att bilderna inte hänger ihop, trummorna som i o f s har ett bra ljud ligger faktiskt för sig själv och likaså så sången som ligger liksom utanpå prodden det är forrfarande en bra låt men de olika delarna är klart urskiljbara om jag gör mig förstådd.
Är nog inte riktigt med på vad du menar med tre delar, förutom att reverben kanske skiljer sig åt....
Bilder som inte hänger ihop finns det ju inga än så länge...?  :)
Jag ska lyssna med dina tankar i bakhuvudet och se om det klarnar.
Tack för din feedback Eddi!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Skönt avskalat intro.
Då gitarrkompet kommer in tänker jag på Bowie (inspelningsmässigt)
Underbart med steel (?) i bakgrunden.
Härligt arrangemang i hela låten!
Skönt lugnt solo.

Underbart fint smycke!
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Skönt avskalat intro.
Då gitarrkompet kommer in tänker jag på Bowie (inspelningsmässigt)
Underbart med steel (?) i bakgrunden.
Härligt arrangemang i hela låten!
Skönt lugnt solo.
Underbart fint smycke!
Ja, kanske det inledande gitarrkompet är inspirerat av Bowies Life on Mars.... :unsure:
Jo, det är steel! Tycker också att den passar in här!
Solot minns jag inte ifall jag gjorde om i denna versionen, tror det var så.
Det kunde nog varit snyggt med ett kontrasterande tjutande, skavande solo också, som Emu var inne på....
Roligt att du gillar låten Max! Detta är en av de låtar jag är mest nöjd med själv, åtminstone ljudmässigt!
Tack för din feedback!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Marsall

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 635
    • Visa profil
känsloskön atmosför över sång o lir.. :) Nu kommer jag in sent i låten här . :wacko: Men pianot e lite stelt kanske ..i början utan musik funkar det hyfsat .Men sen kanske skulle det ha lirat pang..pang!pang! .. Nu är jag där igen o rrasslar in mig..  :wacko: .. Annars finemang! :D


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
känsloskön atmosför över sång o lir.. :) Nu kommer jag in sent i låten här . :wacko: Men pianot e lite stelt kanske ..i början utan musik funkar det hyfsat .Men sen kanske skulle det ha lirat pang..pang!pang! .. Nu är jag där igen o rrasslar in mig..  :wacko: .. Annars finemang! :D
Jag vill att pianot ska vara så här, försiktigt lägga mörka bakgrundsklanger.
Jag vill ha arret sparsmakat och naket. De övriga instrumenten fyller ut emellan pianoklangerna.
Dessutom är jag en usel pianist, så något ekvibrilistiskt spel kan det aldrig bli tal om!  :)
Är tacksam för dina synpunkter, men pianot ändrar jag inte på i nuläget.
Tack för din feedback!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten