Såja. riddare petitess till undsättning (?)
Har lyssnat ett varv, och hittar en riktig bra låt med de grejjor som behövs, så följande kommentarer blir petitesartade.
introt. Nu känns första tiondelen bortklippt? testa att lägga lite luft i cubase/protools/vad du nu har.
Första instrycket var att det lät stökigt med orgeln mot rasselgitarrerna. tror orgeln skall ner, kanske spelas lite mörkare till och med?
Bra gitarrljud, bra spelade gitarrer.
Trummorna känns statiska när man lysnar specifikt på dem. i mixen ligger de rätt bra, men lite mer liv, kanske spökslag och så skulle lyfta allt ett snäpp tror jag. Sedan lite mer småfills kanske.
Sången. Överlag bra, men försök att sjunga tydligare, med "th-ljud" mer artikulerat. Låter liiiite grötigt ibland. jag ska väl inte gnälla egentligen, men när det är så bra överlag så måste man få vara lite petig.
(Låter som "you are DI air I'm breaDing" )
ingen större grej...men påpekar iallafall.
Jag fick ett tips att öppna munnen mer, bredare, när man sjunger. det blir tydligare då, sen känner man sig som en idiot, men det är annat

Gott jobbat. Kul med visksången på slutet också. Höj körerna "like I do" lite innan där så blir det kalas.