Kontrollrummet

EMU+VALDEZ feat Wernborg: Completely out of my mind (lindome licks mix)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
*BUMP*


Nu finns ny version "lindome licks mix" med wernborg på gitarr.

lite högre bastrumma, lite högre samplingar. svag deesser på sång, pillat bort liite av det "hackiga" vid sången på ett ställe förut.

Jag har klippt ihop lite, samt pillat med effekter på introgitarrerana och valdex på ett ställe. Tyvärr hör jag nu  efterpostning att det blir skumt mellan valdez och gitarren första "hooo".  Sen blir det lite kraftig volym på sången när jag lagt eko på valdex på ett ord. (gone @2:32)

Så...med detta i bakhuvudet att det skall ändras....hur funkar denna?

:)


www.perfectbounce.se/COOMM2.1.mp3

(länk i trådhuvudet också)
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Vid 2:00 går sången och ett annat sound i kollisionskurs, över vid 2:09.

Många stämmor men låter mono, lite mer panorering på stämmorna kanske.

3:21 är det nån choruseffekt på sången eller är det wah gitarren som slåss med sången. 3:30 och nåt sound igen ovanpå sången.

Valdez röst kunde vara lite klarare, lite lixom burk nu. kanske beror på deessern.
ÅSkan är en god effekt :)


En lite nattlig, trött kommentar -_-
En jäkla gobit är det ju,  :)


h.  Johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Vid 2:00 går sången och ett annat sound i kollisionskurs, över vid 2:09.

Många stämmor men låter mono, lite mer panorering på stämmorna kanske.

3:21 är det nån choruseffekt på sången eller är det wah gitarren som slåss med sången. 3:30 och nåt sound igen ovanpå sången.

Valdez röst kunde vara lite klarare, lite lixom burk nu. kanske beror på deessern.
ÅSkan är en god effekt :)


En lite nattlig, trött kommentar -_-
En jäkla gobit är det ju,  :)


h.  Johan

tackar, skall kolla på deta...fixat lite grejjor angående krockar, smat tagit bort gitarren vid första krocken, sänkt nivån vid ekot..tja. sångfilen är lixom lite "dolby" så om jag vråker på för mycket diskant väser det....

menmen, nu finns version 2.2 i första inlägget, eller


www.perfectbounce.se/COOMM2.2.mp3



tack johan för snabb lyssning :D
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Not Found
The requested URL /COOMM2.2.mp3 was not found on this server. :blink:
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
ah....laddade upp medans jag skrev...jag va nog snabbare är jag rädd :(


Den fixar inte allt du skrev, men lite annat...hihi :)

nu bör det funka!
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
funkar o lyssnar
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Troligen nattens sena timme, men svårt att hitta nån skilnad. Men du berättar väl snart o så får man skämmas för att man inte märker  :wub: :D

Låter alltså lika bra,


h.  Johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
tja vafanken, spelar det nån roll eg :D här sitter man o petar när man borde sova :) står lite om ändringarna högre upp i ett inlägg :)

NU ska jag sova, haha, innan jag får för mig att börja peta med nåt småfix....

tack iallafall för lyssningen ;)
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad valdez

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 265
    • Visa profil
Hallojsan..

Gillar introt och den nya gitarrdelen..dock saknar jag din röst Emulator..alltså strax där innan kören kommer in!
Gitarrplocket på versen är jag lite frågandes till.. sång och gitarr drar åt lite olika håll rytmiskt dock bitvis..men gillar ändå och undrar om det inte kan bli snyggare med i princip samma picking men uteslut nåt anslag..om du förstår hur jag tänker där..

I stort tycker jag det låter coolt och många snygga gitarrfills och melodigrejer där från Wernborg.

Skicka mig en fil med bara musik på alltså senaste version med Wernborgs gitarrpålägg.


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
en anledningen till att det kan uppfattas som att det drar rytmiskt kan va att herr Emulator har valt att förskjuta hela gitarrspåret två taktslag  :lol: :lol: :lol:

Vi hörs Emu....


Utloggad ynot

  • vatten
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 826
  • i missed u
    • Visa profil
    • vassmusic.com
NICE SPELAT WERBORG...FUNKY
INDEED..
O så en emu med mos på två taktslag;)

Gott jobb aleas inblandade
att leva är att dö


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
en anledningen till att det kan uppfattas som att det drar rytmiskt kan va att herr Emulator har valt att förskjuta hela gitarrspåret två taktslag  :lol: :lol: :lol:

Vi hörs Emu....

aha, Jag tyckte det stämde lite skumt...men timmen va sen. Jag har lagt dem från början faktiskt!? Däremot tyckte jag mig se lite luft i början av någon cubase-session i göteborg?

ynot: :D jag vill minnas en bounce utan intro en gång? :rolleyes: haha!


det löser sig, its only music :) och 6 minuter per nermixning. i realtid. jippi.

Min röst skar sig lite mot gitarren, men om jag skjuter gitarren till rätt ställe funkar det nog.


jahapp,  aj aj aj.
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Tjena.
Jorå,en redan bra låt sång å spelmässigt tog sig till nya nivåer med wernis gura.Märkligt att ett arr som ligger på så få ackord funkar så här bra.Det krävs en bra proddare för att sy ihop det,så där får du full pott E.

Förmodligen det bästa jag hört från ditt håll,denna har verkligen potencial.Suggestiv å souligt funkig - många bra ingredienser.Jag hade kunnat skriva nåt poetiskt,men jag tycker det räcker så här, så ni inte blir för malliga :D

Mvh
Micael


Utloggad Aceslince

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 15
  • BEATSBOY
    • Visa profil
Jag gillar inte snacka musik-snack typ vad du ska ändra på din låt och sånt(har inte så bra erfaranhet själv så att jag kunna hjälpa andra), jag gillar mest lyssna, så jag har lyssna på din låt måste säger att det är fett cool,proffsig gjort,  får man spara och lyssna hemma? ska man bara höger klicka på filer sen spara som?   

Enda som jag inte gillar är sången,  sångare är jätte duktig och jätte bra röst, men inte min typ av sång röst jag gillar, (min ska vara mer sexig röst och ung, ha ha :lol:)


Utloggad valdez

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 265
    • Visa profil
en anledningen till att det kan uppfattas som att det drar rytmiskt kan va att herr Emulator har valt att förskjuta hela gitarrspåret två taktslag  :lol: :lol: :lol:

Vi hörs Emu....

Ja det var ju en annan femma....  :lol: :lol:


Utloggad valdez

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 265
    • Visa profil
Jag gillar inte snacka musik-snack typ vad du ska ändra på din låt och sånt(har inte så bra erfaranhet själv så att jag kunna hjälpa andra), jag gillar mest lyssna, så jag har lyssna på din låt måste säger att det är fett cool,proffsig gjort,  får man spara och lyssna hemma? ska man bara höger klicka på filer sen spara som?   

Enda som jag inte gillar är sången,  sångare är jätte duktig och jätte bra röst, men inte min typ av sång röst jag gillar, (min ska vara mer sexig röst och ung, ha ha :lol:)


Jag skulle inte ens orka besvära mig med att spara en låt med fel sångröst på...ha ha  :lol: :lol:


Utloggad Aceslince

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 15
  • BEATSBOY
    • Visa profil
jo, jag vill gärna spara :lol:  , jag gillar beaten, så kanske jag kan lära mig göra liknade musik still, fast med min egna sångare,  :P


Utloggad Linkowich

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 458
    • Visa profil
Lyssnar på den nya versionen med Wernborg-gitarr.

Grymt snyggt lirat med wahwahfunk-räkorna!

Men.... det tog den här låten åt ett helt annat håll. Det som förut var en sån skön kontrast mellan emus monotona malande och valdez souliga sångfigurer fick nu för mycket övervikt åt det snällare/svängiga/funkiga. Det känns lite ordinärare, helt enkelt.

Stämsolot efter 4:10 nånstans är dock tokbra! Och de längre tonerna vid 4:30 - 4:40 sitter som en smäck! Jag tror det är receptet på gitarren för att bevara stämningen i den här låten ... långa lite halvdissonanta klanger a'la Daniel Lanois.

Fast det här är förstås bara min åsikt...  :P


Utloggad valdez

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 265
    • Visa profil
jo, jag vill gärna spara :lol:  , jag gillar beaten, så kanske jag kan lära mig göra liknade musik still, fast med min egna sångare,  :P

Klart du ska spara... :D

Vi har alla olika föreställningar om hur en sångröst ska låta..och tur är ju det, annars skulle det bli för tråkigt om alla lät likadant..


Utloggad Linkowich

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 458
    • Visa profil
[...]
inte min typ av sång röst jag gillar, (min ska vara mer sexig röst och ung, ha ha :lol:)

Blir det inte enformigt om du bara gillar en typ av sångröst?  :huh:

Valdez är soulig och talangfull som fan! Det är sexigt!  :wub:


Utloggad Aceslince

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 15
  • BEATSBOY
    • Visa profil
Oop! :blink:   Är det du Valdez som sjöng`?

 :) jag menas inte att din röst är dålig ok. din röst är , stort o stark, grym kvinnor röst,(jag har hört mycket likande kändis röst i USA, så du är jätte duktig du låter som dem där kändisarna, men kom inte ihåg vad det kalla för musik still kanske ,Soul? )

som du säger att alla har olika smak av vikel röst man gillar ,
« Senast ändrad: 10.05.2007, 16:14:37 by Aceslince »


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Tjena.
Jorå,en redan bra låt sång å spelmässigt tog sig till nya nivåer med wernis gura.Märkligt att ett arr som ligger på så få ackord funkar så här bra.Det krävs en bra proddare för att sy ihop det,så där får du full pott E.

Förmodligen det bästa jag hört från ditt håll,denna har verkligen potencial.Suggestiv å souligt funkig - många bra ingredienser.Jag hade kunnat skriva nåt poetiskt,men jag tycker det räcker så här, så ni inte blir för malliga :D

Mvh
Micael

tack bluesman! nä, skriv inget mer, vi är riktigt malliga som det är :D skämt åsido, jättekul att du gillar det, och det är klart man suger åt sig av positiva ord.


Jag gillar inte snacka musik-snack typ vad du ska ändra på din låt och sånt(har inte så bra erfaranhet själv så att jag kunna hjälpa andra), jag gillar mest lyssna, så jag har lyssna på din låt måste säger att det är fett cool,proffsig gjort,  får man spara och lyssna hemma? ska man bara höger klicka på filer sen spara som?   

Enda som jag inte gillar är sången,  sångare är jätte duktig och jätte bra röst, men inte min typ av sång röst jag gillar, (min ska vara mer sexig röst och ung, ha ha :lol:)

Spara du, kul :)  Tycker det du skriver är rakt och vettigt att du inte gillar att snacka, men vi som postar här vill ju få reda på vad som är bra och dåligt. Ogillar du hihaten? säg det! saknar du en country-banjo, säg det :) ingen som tar illa upp! Även om du inte har lång erfarenhet av att skapa musik själv kan du ju ha världens bästa lyssnaröra! Sången..jag gillar verkligen hennes röst!


Lyssnar på den nya versionen med Wernborg-gitarr.

Grymt snyggt lirat med wahwahfunk-räkorna!

Men.... det tog den här låten åt ett helt annat håll. Det som förut var en sån skön kontrast mellan emus monotona malande och valdez souliga sångfigurer fick nu för mycket övervikt åt det snällare/svängiga/funkiga. Det känns lite ordinärare, helt enkelt.

Stämsolot efter 4:10 nånstans är dock tokbra! Och de längre tonerna vid 4:30 - 4:40 sitter som en smäck! Jag tror det är receptet på gitarren för att bevara stämningen i den här låten ... långa lite halvdissonanta klanger a'la Daniel Lanois.

Fast det här är förstås bara min åsikt...  :P


Jag tog ju en risk som släppte in två göteborgare i låten :lol:

SKämt åsido, det är väl därför det står att det är en mix! Personligen skulle jag kunna tänka mig att dra hela denna mixen mot mer soul/funk/club....just som kontrast till orginalet.

Oerhört förtjust i gitarrspelet och det där solot ja...klockrent.


Kanske ska se om man kan  fixa lite med tdina tankar om de längre tonerna...eller inte :D

vi får se hur det låter efter jag  fått  startpunkten för gitarrerna ordnade....



tack allihop för bra feedback!!!
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg

Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
ehm..vi behöver väl prata gitarrer?

:D
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg

Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil

Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Ähh fan. Kände för att bounca ihop en version där gitarren sitter på rätt plats. Sen är det nog tusen saker som är fel i övrigt i arret, men nu sätter jag blåslampa på mig och Emulator att sno ihop det här, så det blir klart.

Sorry för trådkapning.......

Gitarrversion 070619

 :ph34r:


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
ÅÅH!

tackar, svänger katten :) ska bara ordna med introt o grejja å mixa opm valdez lite, för hon vill ha den på myspace så fort det går :):)


satan så bra med duktiga musiker på låtarna :)

täankar du upp denna på din ftp oxo? som wav ? öhm....kanske dumt förresten om det föreligger synkfel...eller testar vi?

https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad Fidden

  • ♪♫
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 002
  • Don't panic
    • Visa profil
  • Soundcloud: crumblezone
Denna var det ett tag sedan jag hörde, och den har tusan gått framåt många steg! Härligt driv i låten med basen och gitarren. Härlig svart sångröst. Allt låter väldigt bra, även om den är lång och lite händelsefattig efter ett tag. Jag tror herr emulator har mycket att vinna på att lägga in tydliga breaks i sina låtar, som bryter mönstret och också lyfter fram känslan när mönstret återkommer igen efter breaket.

Är det förresten wernborg som bor i lindome?
blargh


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
lindome hyser herr wernborg.. japp :)

humma. kanske ksulle ha lite breaks i låtarna..men då blir de ju ÄNNU längre.


men, point taken iallafall! tack för lyssningen El fidel!
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Jorå boys and girls,detta låter bra.
Wernis lyfte det hela flera kilometer helt klart.Grymt skön röst valdez,mycke impad!!

Vet inte om du gjort nåt åt mixen emu,minns inte riktigt version ett - minns dock att jag klagade på det orena soundet,det gör jag inte nu.Nu låter det helt rätt.Bra låt oxå..

Mvh
Micael


Utloggad PoPWerK

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 46
    • Visa profil
    • PoPWerK Music
Skön produktion...

...börjar lite som en amerikansk actionrulle....för att sedan övergå i en skön produktion ala Peter Gabriel.
Mycket är sagt och många omtag är gjorda. Inget att anmärka.

/Michael
/Michael

___Am, F , C , Gsus.....om och om igen___


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Hmike och popverket: tack ska ni ha för lyssning :)

finns en lite tillfixad skojjigare mix oxo av denna, men det föreligger nåt trassel med synken av nån anledning.

keep you updated :)
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Den här har jag definitivt hört.  -_- Fasen, vilket lyft med funky-guran! Den var ju inte direkt dålig innan heller om man säger. Kul!
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
hmm...inge vidare att inte svara i sin egen tråd :( Ber om ursäkt för detta!

Kul att det svänger för dig EQ :)  Wernborg och jag håller på att räta ut en del frågetecken kring gitarrspåren...återkommer med ny version om ett tag!

Tack för lyssning, om än sent omsider ;)
https://soundcloud.com/secondary-protocol