Forum > Demolåtar
Horras, JEvaldsson, Niklas J_Blixt, pxm & Yllet - "Rock"
Tokai:
Sångmelodin för lite tankar till orientaliska fraser. Sången låter som om den spelas upp med en svajarm. Märkligt. Helt klart intressant. Lite Zappa, King Crimson... Men helheten känns lite oorganiskt. Eller så är det jag som inte riktigt hänger med i svängarna. Yllets mix lyfter låten från "Bandet går" till en helt annan nivå.
bjurte:
:D Den där Flangern/Chouruset på sången får det riktigt 'Knarkigt' igen.. :lol:
Ta det lugn med drogerna grabbar...
Annars så var Yllet mixen en klar nivåhöjning och skön lyssning i lagoma doser.. B)
Niklas_J_Blixt:
Va kul att höra det färdiga resultatet på detta mycket spännande projekt!
Och det låter riktigt bra! Men om jag ska vara ärlig så tycker jag att det händer tillräckligt mycket i låten utan sång. Så att sången blir lite "too much" kanske skulle det vara en enklare sångmelodi eller en ingen sång alls. Det blir liksom svårt att få ihop det i hjärnan. Men där det bra är instrumentalt tycker jag att det är riktigt bra, både musikaliskt och mixmässigt. Nu är jag ju i och för sig lite partisk ;)
Men det var mycket kul att få vara med på detta experiment.
Harmonica mike:
Japp pxm,så här ville jag ha sången.
Sången är ju inte direkt hundra i pitch,men det låter bättre så här tycker jag.Lagomt balanserat ösigt/lekfullt och galet härligt sväng i denna paketerat via Jons koncept - snyggt!
Mike
Roffe H:
Bra jobbat grabbar, mixen är bättre nu, sången likaså. Tycker nog att den ska vara kvar (mer eller mindre). Gitarren vid ca 85 (pxm?) är cool. Roligt samarbete, tre smile från mig!
Roffe H :) :) :)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida