Forum > Demolåtar

John Dandrea & equality - Didn't Apply To You

<< < (2/4) > >>

equality:
Gurano: Ändrade ludet på på sång och stråkar. Fasen svårt att spela instrument utan transienter...  :wacko:
Larsson: Tog bort nån kompressor och en annan effekt. Hoppas sången är bättre. Trilogybas yes.  ;)
MaxB: Kula att du gillar arret. Nja det är ju inga halsbrytande harmisar men tycket han har skön känsla i det han gör. Säkert har han en massa Melodyne. Försökt få honom att låta bli. Det låter för exakt ja.
Tack för kommentarios. Mixade om en del men nya stråkar, nytt publjud och mindre effekter på voxen.

cykeln:
Fin låt - versen minner lite om tongångar från Cat Stevens, refrängen lite mer åt Bröderna Olsen - skans bara en stämma
Excellent gitarrspel, fint ljud på det hela - möjligen untantaget stråkarna
Sången är stundtals riktigt bra och stundtals lite märklig

Asti:
Det är en fin låt med bra text! Några funderingar efter ett par lyssningar:
Jag skulle föredragit vispar på trummorna för en intimare ljudbild.
John sjunger bra, men jag hade nog velat ha sången närmre, mindre reverb och lite mer värme i rösten.
Stråkarna är lite oroliga och fladdrar iväg lite för mycket, speciellt i avsnittet där basen och trummorna tystnar.
Ett mer följsamt och vilsamt spel där hade kanske varit att föredra. Stråkarna tycker jag nog också är lite för starka.
Ditt gitarrspel är som vanligt mycket bra, men gitarrljudet känns här lite "hårdare" och med mer reverb än vanligt....
Använder du fortfarande K2-micken eller har du bytt? Du brukar ha en varmare och krispigare ljudbild.
Arret är annars sparsmakat och bra.
/Asti

Clemens:
Tycker mixen funkar fint. Reagerar dock på sångljudet, som nån sa, låter burkigt, förstärkt på "fel" frekvenser känns det som. Slutet lite ofokuserat spelmässigt, annars mycket skön låt!  :)

Eddi:
Tycker det ska till en mörk men svag matta från 159 o framåt resturanttågsljudet förstår jag inte men det finns säkert någon bra förklaring, Lägg upp på CW också.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion