Forum > Färdiga produktioner
Tokai - En självmordsbombare
Eddi:
:lol: passar min humor precis det här är helt superbt - arret är som sagt inte likt dig men det sitter som en sportmössa och texten är suverän. Bra Staffan *garvar gott här*
tigersoul:
hehe electro? där vaknade jag till på min stol :P O så fick jag lite rosa pantern vibbar i mitten!
Det är lite burkigt sound, iaf i mina lurar (sent) o det känns (återigen i lurar) som syntharna far över hela ljudbilden medan de övriga instrumenten står still i ett "annat rum" i mitten, det limmar inte riktigt så att säga blir som 2 ljudbilder.
Annars en kul låt, o ett annorlunda arr! like!!
Gurano:
Bra att du la upp denna på färdiga direkt för jag tycker inte att du ska ändra på nåt - sitter som en sportkeps! Strålande
/G
Tokai:
Asti
Lustigt det där med balansen. Precis innan jag tyckte låten var klar ändrar jag mig. Sänker basen ett snäpp efter att ha höjt den något, samt höjer sången lite efter att innan ha sänkt den...
Jag jobbar med en låt tills den känns klar. Vet ofta vad som felas med den. Har inga problem med Kill your darlings. Problemet är ofta balansen vilket har att göra med lyssningssituationen. Och här kommer KR in som en räddande ängel.
Trummorna? Som sagt, det ska ske med buller och brak. Ville ha dem rätt hårda, men kanske tar dom över på vissa ställen.
"personliga låtar som sticker ut!" Dom orden suger jag åt mig med välbehag.
Clemens
Kul att du tycker det funkar! Ganska lättsjunget - blir så när texten känns ok.
Bribedant
Skoj att du gillar! Tjuvlyssnade lite på DM sent åttital.
(har funderat lite på ditt nick. Bribed ant = mutade myra?)
MaxB
Så jag svara som jag svarade Asti. Men vet faktiskt inte om trummorna ska va så bullriga liksom. Det blev bara så och har inte tänkt mer än de inte får vara återhållsamma.
Eddi
Bra att du fattar humorn. En tragikomisk figur är han allt. Kunde vart en hon också. Egentligen ett väldigt hemskt ämne som man kanske inte ska skämta om - men tycker det tillför lite mänsklig värme. En viss person på Drottninggatan kan säkert skönjas.
tigersoul
Jomenvisst. Gillar att överraska - inte minst mig själv. Har inte lyssnat i lurar vilket jag borde ha gjort. Men referenslyssnade lite på DM, kanske fel val?
Rosa pantern! Peter Sellers som självmordsbombare eller som försöker stoppa en! Lite J Bond också tror jag.
Det är mest olika percussions som far omkring i ljudbilden, en av syntharna är autopannad, den som hörs först i låten. Ska kolla upp ljudbilderna (2)
Gurano
Lite fix måste det bli. Som tur inte många. Jag lyfter på kepsen (eller ett annat sydländskt plagg?) och bockar.
Tack alla för lyssning och värdefulla kommentarer!
tigersoul:
Jag glömmer ofta också att kolla mixen i lurar, o det är ju inget absolut KRAV att göra det naturligtvis men ska man vara petig bör man kolla mixen i lurar o i mono. Ja det var lite Rosa pantern toner där någonstans jag log åt, kul låt! Den påminner mig om en visa jag hörde om Usama bin ladin tror jag det var för ett tag sen... Av Damien tror jag?
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida