Forum > Färdiga produktioner

jonnerstone - Compass

<< < (4/5) > >>

Alatar:
Låter bra det här. Dock är det för "flummigt" för mig. Det beror nog på att du har mycket reverb pålagt. Men det är nog en smaksak.

jonnerstone:

--- Citat från: Alatar skrivet 03.12.2012, 19:11:25 ---Låter bra det här. Dock är det för "flummigt" för mig. Det beror nog på att du har mycket reverb pålagt. Men det är nog en smaksak.

--- Slut citat ---

Kul att flummigheten gick fram hos nå'n iaf  :D Jag är hyffsat restriktiv med reverb på sång i vanliga fall, men här var jag just ute efter den här typen av "svulstighet" i den övre stämman. Som kompensation så innehåller den undre stämman inget reverb alls, den har enbart ett 4:e-dels delay på sig, men studsarna där är lite jobbiga, så det ska justeras senare. :D

Tack för lyssning och kommentar  :)

Micke

Emulator:
Det är livsfarligt att lyssna på musik som du lägger upp. Man sitter och pendlar mellan inspiration att uträtta något eget och depression för att vad man än gör så låter det skit i jämförelse.

Snyggt. Inget speciellt som gör det bra så, utan bara en bra stämning, snyggt lagda instrument, och sången som är så jävla snyggt lagd och tonsäker att man får ryckningar och utslag.

bra bra bra.

Whisky blir alldeles utmärkt LOL

Dividend:
Jag håller väl inte med Emulator om inspirationen :lol:
MEN initialt är det en väldigt skön känsla i låten, ett (långsamt) flow som snabbt hade blivit tråkigt om det hade fortsatt. Som så ofta förr ;) (Men det är min åsikt såklart.)

Äh, meningslöst inlägg :) Men ingen dissning egentligen, jag kan förstå varför folk gillar och får inspiration av det ;)

Tror jag :unsure:

Roffe H:
Snyggt och inspirerande ...  :D man vill sjunga mer, tänker en en gammal saxofonräv, och ösa på med reverb på saxen, men det blir väl lite väl mycket Kenny G då?  :wacko:
/Roffe H

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion