Forum > Färdiga produktioner

jonnerstone - Compass

(1/5) > >>

jonnerstone:
LÅTNAMN: Compass
ARTIST/GRUPP: Jag
GENRE: ?
LÅTLÄNGD: c:a 2min
KOMPOSITÖR: Jag
PRODUCENT: Jag
EV. MEDVERKANDE: -
INSPELNINGSÅR: 2012
FORMAT: mp3

Detta är det sista som kommer att spelas in i min nuvarande bunker. Till helgen börjar, om allt går som det ska, nybyggnation och renovering av nämnda bunker till en egen funktionell studio.

Hade inte tänkt lägga upp låten här egentligen, då den är tänkt att vara en del av ett större sammanhang. Men tänkte att det kan va lite kul ändå att dela med sig.

Åsikter mottages givetvis med glädje, men jag kommer inte att åtgärda nåt i nuläget och den ligger ganska så som jag vill ha den. Mer som en känsla än som en riktigt låt s.a.s

Det stora reverbet på överstämman är helt enligt planen och är nästan 100% blött. (tror senden ligger på 95% eller mer)  :). Så nånting för alla reverbälskare  :D

Lägger den på färdiga då strukturen är färdig. Lite mixeri och småpul (kanske efter tips & råd i tråden) sen när den ska in i sitt sammanhang, men det är sen det!

Micke.

EDIT: Glömde säga att sången ska givetvis sjungas om sen när studion e färdig, så detta är bara en slaskversion för att markera melodin!!

Gurano:
Hej
Jo det var blött :) det har jag inget problem med, men kanske att det blir lite svårt att urskilja sången på några ställen. Har dock lite svårt för delaysvansen på sången. Musikstycket känns för mig mer som ett intro...sitter liksom å väntar på att gitarrer ska smälla loss och frigöra sig på ett skönt sätt.

Annars ett bra stycke men som enligt mig bör växa till ett storverk...typ

/Gurano

jonnerstone:

--- Citat från: Gurano skrivet 27.11.2012, 17:45:28 ---kanske att det blir lite svårt att urskilja sången på några ställen

--- Slut citat ---

Glömde skriva att sången ska givetvis sjungas om sen när studion e färdig, så detta är bara en slaskversion för att markera melodin!!

--- Citat från: Gurano skrivet 27.11.2012, 17:45:28 ---Har dock lite svårt för delaysvansen på sången.

--- Slut citat ---

Lite mindre delay, ja det kan nog stämma. Bra!!  Delayet ligger på understämman, den utan reverb. Funderar på att skära den mer i basen och köra den helt torr sen när sången är i skarpt läge

--- Citat från: Gurano skrivet 27.11.2012, 17:45:28 ---Musikstycket känns för mig mer som ett intro...sitter liksom å väntar på att gitarrer ska smälla loss och frigöra sig på ett skönt sätt.

--- Slut citat ---

Precis, om du läste min förklaring till låten så skrev jag att den ska in i ett större sammanhang sen, så du har helt rätt. Dock kommer den att vara mer som ett preludium än som ett renodlat intro.

Tack för lyssning och bra tyck om delayet  :)

Micke

MaxB:
Skönt intro på låten. Upplevde att allt var ett långt intro i en låt.

jonnerstone:

--- Citat från: MaxB skrivet 27.11.2012, 19:33:53 ---Skönt intro på låten. Upplevde att allt var ett långt intro i en låt.

--- Slut citat ---

Ganska korrekt upplevt :)

Kul att du lyssnade!

Micke

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion