Kontrollrummet

Asti - Only love can cure your heart (version 2)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Tokai

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 139
    • Visa profil
Lyssnar igen och reviderar lite min åsikt om introt. Tycker att det som spelas innan sången kommer in låter annorlunda, du har tillfört en melodi i spelet? Känns ialla fall bättre nu. Men jag hakar upp lite på vissa nergångar som återkommer rätt ofta, särskilt före refrängen. Du kör dom dubbelt och samma trumbreak återkommer. Halveras eller ta bort ett av breaken? Sen upplever jag det som att förutom verserna finns två b-teman, kan det stämma? Tycker jag inte får grepp om det. Borde renodlas med samma självklara omedelbarhet som refrängen. Ljum som i ljumma vindar, en bris.


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 637
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Lyssnar igen och reviderar lite min åsikt om introt. Tycker att det som spelas innan sången kommer in låter annorlunda, du har tillfört en melodi i spelet? Känns ialla fall bättre nu. Men jag hakar upp lite på vissa nergångar som återkommer rätt ofta, särskilt före refrängen. Du kör dom dubbelt och samma trumbreak återkommer. Halveras eller ta bort ett av breaken? Sen upplever jag det som att förutom verserna finns två b-teman, kan det stämma? Tycker jag inte får grepp om det. Borde renodlas med samma självklara omedelbarhet som refrängen. Ljum som i ljumma vindar, en bris.
Ser att jag inte är ensam om att ändra åsikt efter en ny lyssning!  :)
Trummorna är lite väl upprepande, det håller jag med om. Hittade inga fills som passade...
Man kan ju alltid editera i trumfilerna, men jag tycker det är svårt att skapa "egna" fills och få till rätt anslag t.ex.
Nergångarna ska jag kolla och se om jag förstår vad du menar!
Låten innehåller, som jag ser det, vers, refräng och stick. Om man vill kalla refräng och stick för B-tema 1 och B-tema 2 är väl en smaksak...
Instämmer också i att det är något i sammansättningen av dessa som inte riktigt funkar.
Som jag sagt tidigare, så är jag nöjd med refrängen, men inte helt med versen och ännu mindre med sticket.
Eller om det kanske är övergångarna mellan dom som inte stämmer..?
Jag bytte ju ut ett instrumentalt stick mot ett sång-dito och det kanske jag inte skulle gjort.
Tack för återkommande feedback!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten