Forum > Färdiga produktioner

I know why...

<< < (3/3)

brynte:
nu har jag gjort en ny mix på den här låten:-)
jag har tagit till mej av era goda råd och försökt fixa till det mesta så gott jag kan, så hoppas att den låter bättre nu i era öron oxå:-)

edit! när jag gjorde denna mixen lyssnade jag enbart i monitorer och tyckte att det lät klart bättre, men nu när jag lyssnar i mina lurar, hör jag att den här mixen tyvärr är sämre än den första versionen:-(
jag prioriterade bla att få ner diskanten på gitarrerna, men resultatet blev nog lite för drastiskt och tråkigt:-(
får väl göra ett nytt försök igen:-(

MaxB:
Jag kan ju egentligen inte hur det här ska låta. Däremot upplever jag att det skulle kunna breddas på fler ställen än det sången och kören gör bredare. Vid 60 sekunder var första stället jag upplevde att det ble för många ljud på liten (centrerad) yta.
Tror att såna här powerackordgitarrer inte behöver ha så mycket dist men att man istället ha flera som spelar samma sak och få dem att låta bredare i ljudbilden.

Men jag är inte den som vet hur sånt här ska låta. Freddy har nog bra koll på soundet i den här typen av musik.

bjurte:
Bättre,fast nu blev det lite för mycket 'lågbas' istället!!
Är det inte det ena,så är det det andra.. ;)

brynte:
tackar för er "input":-)

har kämpat vidare med den här låten under veckan och kommer snart att lägga upp en ny mix inklusive info om vad jag har gjort med den:-)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion