Kontrollrummet

pxm - "Head & solo´s over Paxom Routine (BBmidifile)"

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad pxm

  • Strängsnubblare.
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 166
  • Jag har målat av min Jazzmaster !!
    • Visa profil
    • johanpaxom
Här är Paxom´s Routine´s head/tema (äntligen klart) och några improvisationer emellan....
Jag införskaffade BB (kan inte med det ännu...) och detta var det första jag knappade in i rollen.
Vill främst åt trummorna i BB, så ska jag försöka lira resten själv..
Det verkar dock vara ett fint verktyg när man skriver låtar eller bara vill spela...
Här presenterar jag dock, eftersom det är nytt, en midifil från BB inlagd i Cubase och spelad med
Halion One´s instrument.....
Roligt är att jag fick klart Paxom Routines head, har inte presenterat det förut då det hela varit lösa ideér.
Med BB i bakgrunden satte sig temat med en gång dock...
Bluesskalan kan man nog urskilja trots all kromatik (!!!!!-ja-det är en medveten svår ackordsföljd och jag vet inte, men jag fick gå ifrån skalorna denna gång....)
Solon emellan låtens head som återkommer 3 ggr, är x-priment och noddeling, försöker, strävar efter att hitta rätt toner...
Är inte hemma där ännu tycker jag, men det går att lyssna på.....
Nu skall jag spela låtens head i den riktiga filen där allt utom trummor är jag som spelar.....
BB är ett roligt, fint och nyttigt program/verktyg för musikskapande !!!!!

mvh
« Senast ändrad: 23.11.2012, 21:51:54 by pxm »
"French Rock is like english wine" (John Lennon)
https://www.facebook.com/groups/JazzTheoryForum/


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Ånä ännu är du inte borta från skalorna :D
Men det där med BIB verkar ju inte så tokigt även om jag faktiskt har gillat dina trumloopar förut men nu får du mer tid till att fundera på guran - jag vill ha mer häng och dribblingar men du är på rätt väg Johan.
Rock on!
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se