Forum > Demolåtar

Inspirerad av en film UPPDATERAD med sång

<< < (4/5) > >>

bloeas:
Fan vet inte riktigt vad jag gjort nu. Har lagt på röst från ett gammalt projekt, fast jag har ändrat det mesta i takt och ton.
Har finslipat på vissa delar, andra inte alls, börjar bli osäker på arret.
Funkar detta eller låter det helt fuckt up?

[mp3=200,20,0,center]https://dl.dropbox.com/u/5291635/softish_slask_06.mp3[/mp3]

bloeas:
Lagt en ny version

Girly:
Hur har du fixat rösten :huh: är det Fröken Dator som sjunger :D Ballt, funkar bra till musiken... tycker nästan 'rösten' har lite 'native american feeling'  :)
Sköna harmonier, ljud och nice 'dunka-dunka' men jag blir lite frustrerad av låten aldrig riktigt får explodera. Den tappar lite fart vid 152 och sen när det är på väg att komma igång på allvar vid ca 180 så tonar den ut soft och vackert visserligen. Men jag känner mig snuvad på ett riktigt maxat stycke som gör att jag lämnar drinken i baren och kliver på dansgolvet när det lyfter.
Lena

Alatar:
Schyst idee med den här datorrösten, men på något sätt funkar det inte riktigt för mig.
Det känns, som om rösten står utanför på något sätt. Den gifter sig inte riktigt med resten av låten.
Tyvärr kan jag inte sätta fingret på varför, bara konstatera att det är så jag upplever det :)

bloeas:

--- Citat från: Girly skrivet 29.11.2012, 11:17:25 ---Hur har du fixat rösten :huh: är det Fröken Dator som sjunger :D Ballt, funkar bra till musiken... tycker nästan 'rösten' har lite 'native american feeling'  :)
Sköna harmonier, ljud och nice 'dunka-dunka' men jag blir lite frustrerad av låten aldrig riktigt får explodera. Den tappar lite fart vid 152 och sen när det är på väg att komma igång på allvar vid ca 180 så tonar den ut soft och vackert visserligen. Men jag känner mig snuvad på ett riktigt maxat stycke som gör att jag lämnar drinken i baren och kliver på dansgolvet när det lyfter.
Lena

--- Slut citat ---

Rösten är ingen robot, det är en kompis som sjunger =). Men det är en del från en annan låt jag gjort, fast uppklippt och kraftigt melodynad.
Jag funderar som du säger att göra nått i slutet för att få igång det rejält!

Tack för kommentaren!

//Andreas

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion