Forum > Demolåtar
Tigersoul feat Girly - Spår av dig - 2H
Asti:
Ja, Girly kommer säkert att sätta sången på den här! Det kan annars lätt bli komiskt med en sådan här text om man förställer
rösten och försöker låta förtvivlad, utan den ska nog sjungas med inlevelse men på ett "sansat" sätt....tror jag.
Låten är inte så tokig och påminner om någon Uggla-låt, men kommer inte på vilken just nu....
Övergången till C7 är kul! Där är det lätt att hamna fel med sången. :)
Blir spännande att se vad Girly får till!
/Asti
tigersoul:
--- Citat från: Asti skrivet 22.11.2012, 16:08:14 ---Ja, Girly kommer säkert att sätta sången på den här! Det kan annars lätt bli komiskt med en sådan här text om man förställer
rösten och försöker låta förtvivlad, utan den ska nog sjungas med inlevelse men på ett "sansat" sätt....tror jag.
Låten är inte så tokig och påminner om någon Uggla-låt, men kommer inte på vilken just nu....
Övergången till C7 är kul! Där är det lätt att hamna fel med sången. :)
Blir spännande att se vad Girly får till!
/Asti
--- Slut citat ---
Det är inte bara lätt att glida med sången där, det är svårt att undvika det i huvud taget :P Å andra sidan låter det musikaliskt inte konstigt med C7't så jag får väl helt enkelt vara lite krävande av vokalisten :P
Nej du har helt rätt i övrigt o som sagt min sånginsats är inte att betrakta som det minsta seriös i huvudtaget. Jag hade problem med att ta de höga tonerna i refrängen snyggt o hade då jag sjung in det här inte analyserat så noga hur högt den egentligen gick. Följden blev att jag blev irriterad på låteländet o ironiserade den med min överdrivna sång ;) Det går ju inte att sjunga den i falsett så det är en ganska ansträngande låt med en melodi som hänger kvar på både de höga o de låga partierna.
Även om jag optimerar tonarten o tränar lite för en seriös sånginsats tror jag dock inte att denna låten är för mig. Melodin känns som skriven för en kvinnoröst med dess "högre o högre" känsla i melodin. Väntar med spänning på vad Girly kan göra med den, hon har lekt lite med den men inte riktigt vågat sig på det höga partiet än. Vi labbar fn med tonarten som av naturliga skäl bör optimeras.
Här är en version till med -6 dvs Db om någon mer vill leka. Rensar alla versioner sen så det inte slösar onödigt utrymme.
Uggla låt blev jag nyfiken på förresten, vad kan det tänkas vara... Jag börjar tänka på den där "varför så bråttom" eller vad den heter.
Asti:
Tvivlar inte det minsta på att du själv klarar att sjunga denna, men jag tror också
den passar Girlys röst bättre!
/Asti
tigersoul:
--- Citat från: Asti skrivet 22.11.2012, 18:16:14 ---Tvivlar inte det minsta på att du själv klarar att sjunga denna, men jag tror också
den passar Girlys röst bättre!
/Asti
--- Slut citat ---
- Med lite träning o fibblande med tonarten är det nog inte otänkbart, men precis som vi båda är rörande överens om är det inte en låt för min röst, egentligen. Så jag hoppas på Girly, eller kanske Anita om hon ger sig på den på Fredag. Hört ett ryckte att en icke-musicerande bekant ev ska skaka fram en kompis med röst hon tror passar också. Jag väntar med spänning ;)
- Tycker ni förresten jag ska låta det bero med C7't som det är med E E/D innan som "lead-in" till tonartsbytet? Det är ju inte lätt för vokalisten o sätta det ^_^ men vem säger att allt ska vara lätt :P
Girly:
Här kommer min tolkning då :rolleyes:
https://dl.dropbox.com/u/99005197/Sp%C3%A5r%20av%20dig%20Lena%20-6%20vocals.mp3
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida