Forum > Demolåtar
Tigersoul feat Girly - Spår av dig - 2H
tigersoul:
--- Citat från: Eddi skrivet 23.11.2012, 22:15:04 ---
--- Citat från: stajo skrivet 22.11.2012, 23:20:22 ---oj såg precis att jag nu lyssnade bara på första versionen med dig som sångare.. Jag tyckte det var en nerv i låten som jag gillade och jag tyckte inte alls din sång inte skulle funka utan att den passade bra. Det finns inga melodimässiga likheter men på något sätt fick din låt mig att tänka på ljuset på min väg med a&falk, kanske kan du hitta rätta känslan i sången genom den, din röst har lite likheter med hans.
/s
--- Slut citat ---
Vem är Hans? Skämt åsido Lena ger en j*kla nerv till låten som iofs är yxigt arrad men det funkar. Texten är mer än bra. Jag är nöjd och det borde alla andra vara oxå och hör sen!
--- Slut citat ---
Skrattar... yxigt? tänker du på de kaxiga moduleringarna eller att det bara är lite grovt? Ja arr'et är ju inte klart, det är ju bara en slask i princip men det tolkas nog lätt som klart, det känns som det är klart i soundet men det är det inte egentligen. Jag överväger trummor o bas, minst :P Texten däremot måste jag nog kalla klar.
Eddi:
--- Citat från: tigersoul skrivet 23.11.2012, 22:20:26 ---
--- Citat från: Eddi skrivet 23.11.2012, 22:15:04 ---
--- Citat från: stajo skrivet 22.11.2012, 23:20:22 ---oj såg precis att jag nu lyssnade bara på första versionen med dig som sångare.. Jag tyckte det var en nerv i låten som jag gillade och jag tyckte inte alls din sång inte skulle funka utan att den passade bra. Det finns inga melodimässiga likheter men på något sätt fick din låt mig att tänka på ljuset på min väg med a&falk, kanske kan du hitta rätta känslan i sången genom den, din röst har lite likheter med hans.
/s
--- Slut citat ---
Vem är Hans? Skämt åsido Lena ger en j*kla nerv till låten som iofs är yxigt arrad men det funkar. Texten är mer än bra. Jag är nöjd och det borde alla andra vara oxå och hör sen!
--- Slut citat ---
Skrattar... yxigt? tänker du på de kaxiga moduleringarna eller att det bara är lite grovt? Ja arr'et är ju inte klart, det är ju bara en slask i princip men det tolkas nog lätt som klart, det känns som det är klart i soundet men det är det inte egentligen. Jag överväger trummor o bas, minst :P Texten däremot måste jag nog kalla klar.
--- Slut citat ---
Det var ju det jag sa ^_^
tigersoul:
Skrattar, vilket av det? Grovt eller för modulerat? :P
Eddi:
--- Citat från: tigersoul skrivet 23.11.2012, 23:30:46 ---Skrattar, vilket av det? Grovt eller för modulerat? :P
--- Slut citat ---
Jepp!
tigersoul:
--- Citat från: Eddi skrivet 23.11.2012, 23:32:37 ---
--- Citat från: tigersoul skrivet 23.11.2012, 23:30:46 ---Skrattar, vilket av det? Grovt eller för modulerat? :P
--- Slut citat ---
Jepp!
--- Slut citat ---
:lol: :P :wub: Båda och då antar jag :P
Jag skulle vilja se en smidigare övergång från refräng till vers, den är lite hård o framförallt svårsjungen. Ingen som haft några bra förslag på hur ännu dock :P Kanske skulle även refräng->stick få sig en liten omgång men den är inte lika svårsjungen. Vers->Refräng tycker jag fungerar kanon. I början var jag tveksam till alla moduleringar i huvud taget oavsett bättre övergångar men där har jag ändrat min åsikt när jag tittat närmare på melodin. Tycker den går upp himla fint där med moduleringen i refrängen även om det kräver sitt av sångaren.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida