Forum > Demolåtar
Tigersoul feat Girly - Spår av dig - 2H
tigersoul:
--- Citat från: Girly skrivet 22.11.2012, 22:13:30 ---Här kommer min tolkning då :rolleyes:
https://dl.dropbox.com/u/99005197/Sp%C3%A5r%20av%20dig%20Lena%20-6%20vocals.mp3
--- Slut citat ---
Nu har jag lyssnat i studion ;) Ett är klart o det är ju att du har en klart lämpligare röst för låten! Jag TROR att jag skulle föredra samma melodirytm som i orgversionen, dvs inte haltande rytm, o så samma melodi i moduleringarna tidigare som du kör på den sista, dvs ner istället för upp som du sa det :P Vad mer vad mer... Jag tror det är rätt tonart, även om du tappar lite värme i refrängen (tacka fan för det, förbaskade höga elände). Vad säger ni andra?
stajo:
oj såg precis att jag nu lyssnade bara på första versionen med dig som sångare.. Jag tyckte det var en nerv i låten som jag gillade och jag tyckte inte alls din sång inte skulle funka utan att den passade bra. Det finns inga melodimässiga likheter men på något sätt fick din låt mig att tänka på ljuset på min väg med a&falk, kanske kan du hitta rätta känslan i sången genom den, din röst har lite likheter med hans.
/s
tigersoul:
--- Citat från: stajo skrivet 22.11.2012, 23:20:22 ---oj såg precis att jag nu lyssnade bara på första versionen med dig som sångare.. Jag tyckte det var en nerv i låten som jag gillade och jag tyckte inte alls din sång inte skulle funka utan att den passade bra. Det finns inga melodimässiga likheter men på något sätt fick din låt mig att tänka på ljuset på min väg med a&falk, kanske kan du hitta rätta känslan i sången genom den, din röst har lite likheter med hans.
/s
--- Slut citat ---
Jag är nog inte helt beredd att hålla med dig vad gäller att klara låten själv, jag har ett helvete med melodin av någon orsak. Det är kombinationen av en melodi på ständig flykt uppåt skulle jag tippa som ställer till det. Sen tycker jag nog att en tjejröst passar bäst, men jag ska definitivt kolla låten du tipsade om!
tigersoul:
En fin låt med ett hemskt j-a arr måste jag säga, 80s overdose!!!! ;)
Förstår din poäng med låten, det påminner helt klart. Det är dock skillnader i melodin som i exempellåten är mycket mer som jag normalt skulle lägga en melodi. Jag vet inte vad det är med melodin i min låt, utöver att den har ett jäkla brett spann. Får ta det där med min sångpedagog har jag en känsla av. Tvekar på jag kan göra den men vore kul att få utpekat rent tekniskt vad jag gör för fel egentligen.
Eddi:
--- Citat från: stajo skrivet 22.11.2012, 23:20:22 ---oj såg precis att jag nu lyssnade bara på första versionen med dig som sångare.. Jag tyckte det var en nerv i låten som jag gillade och jag tyckte inte alls din sång inte skulle funka utan att den passade bra. Det finns inga melodimässiga likheter men på något sätt fick din låt mig att tänka på ljuset på min väg med a&falk, kanske kan du hitta rätta känslan i sången genom den, din röst har lite likheter med hans.
/s
--- Slut citat ---
Vem är Hans? Skämt åsido Lena ger en j*kla nerv till låten som iofs är yxigt arrad men det funkar. Texten är mer än bra. Jag är nöjd och det borde alla andra vara oxå och hör sen!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida