Forum > Färdiga produktioner

Minor2Go feat Lena Lannergren - Du bist heilig

<< < (3/4) > >>

Wernborg:

--- Citat från: MaxB skrivet 19.11.2012, 21:15:55 ---
--- Citat från: Wernborg skrivet 19.11.2012, 19:16:53 ---bra körsång. Resten. Njae, funkar inte i min bok.
Låten är det nog inget större fel på egentligen. Lite tjatig refrängtext, men i övrigt hade den nog gått att göra något lyssningsbart av detta.  :D

--- Slut citat ---

B)

--- Slut citat ---
:unsure:

MaxB:

--- Citat från: Wernborg skrivet 19.11.2012, 22:00:35 ---
--- Citat från: MaxB skrivet 19.11.2012, 21:15:55 ---
--- Citat från: Wernborg skrivet 19.11.2012, 19:16:53 ---bra körsång. Resten. Njae, funkar inte i min bok.
Låten är det nog inget större fel på egentligen. Lite tjatig refrängtext, men i övrigt hade den nog gått att göra något lyssningsbart av detta.  :D

--- Slut citat ---

B)

--- Slut citat ---
:unsure:

--- Slut citat ---

The honesty!
Han är ju klar med låten och är själv nöjd med den. I många av de låtar han gjort med Girly tidigare, är Girlys röst överröstad av instrument och hans röst, vilket i min bok inte ger ett bestående positivt intryck av låtarna. Här är hans röst och trummans baskagge väldigt framträdande. Som jag förstått det, tar han inte till sig Girlys mixningstips, för att göra produkten bättre. Därför blev det en smiley då du skriver att resten inte funkar... och att det hade gått att göra något lyssningsbart av det.

Girly, kan du hjälpa honom med mixen?  :unsure:

Girly:

--- Citat från: Asti skrivet 19.11.2012, 15:14:35 ---Kan väl bara hålla med övriga - snygg refräng, men trummorna är för mycket.
Tyska är ju ett rätt "hårt" språk att sjunga på, men det är samtidigt kul med lite nya grepp.
Hur som helst är det snygg sång på refrängen!
Uttalas förresten inte heilig med che-ljud på slutet...?
/Asti t.f. besserwisser

--- Slut citat ---
Va kul att du vågade dig på att testa trumhinnorna med lite brutal tyska  ;)
Man måste ju prova lite utanför de normala ramarna ibland... ibland lyckas det väl bättre och ibland kanske inte lika bra he, he :)
Måste fråga ang. che-ljudet för jag hör att de använder båda uttalen :rolleyes:

--- Citat från: Wernborg skrivet 19.11.2012, 19:16:53 ---
--- Citat från: Girly skrivet 18.11.2012, 03:37:01 ---May the force be with you... eller vad är det man säger...  :D

--- Slut citat ---
Hahaha. Ja det kan man behöva för att lyssna till detta.

Kul gitarrsolo och bra körsång. Resten. Njae, funkar inte i min bok.

På't igen!

--- Slut citat ---
Hahaha... ärlighet varar längst  ;) Det gillar jag! Såga vid fotknölarna bara och säg sen att det va snygga tår i alla fall  :lol: Vad gäller mixen... så blev det en under natten där jag var involverad men nästa dag lanserade han en ny :) Det är väl ganska 'huvudet på spiken' som MaxB kommenterar om mixningssamarbete... och att 'göra om' får man sällan igenom när han spikat sista spiken i kistan typ  :blink:  :)

Harju:
Jag tycker om låten i sig. Fina melodier. Men däremot tycker jag inte heller (som några andra här) att trummorna och elgitarrerna funkar. Tanken är ju bra, och låten skulle kunna funka i metal stil, men nu låter det ...programmerat, typ. Men det kanske ska vara så  :huh:
I alla fall, jag skulle personligen föredra "tyngre" och "djupare" elgitarrsound, och samma sak med trummorna. Mera botten och tryck.
Annars fint!

Girly:

--- Citat från: Harju skrivet 22.11.2012, 20:01:01 ---Jag tycker om låten i sig. Fina melodier. Men däremot tycker jag inte heller (som några andra här) att trummorna och elgitarrerna funkar. Tanken är ju bra, och låten skulle kunna funka i metal stil, men nu låter det ...programmerat, typ. Men det kanske ska vara så  :huh:
I alla fall, jag skulle personligen föredra "tyngre" och "djupare" elgitarrsound, och samma sak med trummorna. Mera botten och tryck.
Annars fint!

--- Slut citat ---
Tack va kul att du lyssnade och jag ska föra vidare det du säger. Även om han inte gör om den här låten så kan han ju få med sig lite tankar inför nästa vad gäller gitarrsound och tyngd i trummorna.
Lena

--- Citat från: Asti skrivet 19.11.2012, 15:14:35 ---
Uttalas förresten inte heilig med che-ljud på slutet...?

--- Slut citat ---
HeiliG ska det vara på 'riks-tyska', det där -isch på slutet är dialektalt uttal  :)
Så nu vet vi det!  :D

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion