Forum > Demolåtar
GAAAAH kört fast med sången, hjälp sökes!
Eddi:
Nja vid en A & B lyssning känns det som de fina cello och viola-påläggen är helt överspelade där melotronen och sliden dominerar - sång o text vet jag inte heller om det passar till originallåten möjligen till den nya då som blev nu men njaaa.... ja e lite sheptisk B)
cykeln:
Maxen det var verkligen kreativt och snabblagat!
Det blir lite som en annan låt - det tycker jag är kul att höra - en annan väg än man själv tänker/föreställer sig.
Kul med musik som ger skaparlust!
MaxB:
--- Citat från: Eddi skrivet 20.11.2012, 18:43:59 ---Nja vid en A & B lyssning känns det som de fina cello och viola-påläggen är helt överspelade där melotronen och sliden dominerar - sång o text vet jag inte heller om det passar till originallåten möjligen till den nya då som blev nu men njaaa.... ja e lite sheptisk B)
--- Slut citat ---
Jag har nog krämat på så mycket att Hjämås inspelning tappat väsentliga detaljer. Tänkte inte på det... Ville bara kräma på under vissa passager, som med sliden, som tar över i introt och mellotronstråkarna, innan partiet där låten tonas ut. Blev nog en annan låt än han tänkt sig så han flydde min attack, utan ett ord. Förlåt Hjälmås men jag gillar det här mycket! :wub:
--- Citat från: cykeln skrivet 20.11.2012, 19:38:25 ---Maxen det var verkligen kreativt och snabblagat!
Det blir lite som en annan låt - det tycker jag är kul att höra - en annan väg än man själv tänker/föreställer sig.
Kul med musik som ger skaparlust!
--- Slut citat ---
Annan låt än du tänkt dig också, eftersom texten hamnade på andra ställen än du tänkt dig, eller hur...
Tack för din snabbhet med text, så jag fick utlopp för min inspiration.
Undrar hur det går för Girly. Hon var mer inne på den andra låten.
MaxB:
Hjälmås har du några kommentarer att tillföra här i din tråd, på kontrollrummet? Andra har redan sågat min version så det är bara att såga på. :D
Jag kommer kanske nån gång göra en egen låt med cykelns snabba text. Gillar!
Asti:
--- Citat från: MaxB skrivet 22.11.2012, 10:18:32 ---Hjälmås har du några kommentarer att tillföra här i din tråd, på kontrollrummet? Andra har redan sågat min version så det är bara att såga på. :D
Jag kommer kanske nån gång göra en egen låt med cykelns snabba text. Gillar!
--- Slut citat ---
Tycker sliden passar in! Några sura toner bör dock fixas.
Mellotronen känns lite överflödig... Kören funkar.
Skicka din hårddisk och senaste versionen av Cubase, så mixar jag färdigt!
/Asti t.f. Hjalmas
Navigering
[0] Meddelandeindex
[*] Föregående sida