Forum > Färdiga produktioner

SvartSaft & Åsa - Everything 2 me

<< < (3/4) > >>

SvartSaft:
Tack för all kalasfin feedback!

Angående coaching för sång så kan jag ju inte annat än hålla med!
Det här var första gången jag spelar in sång "på riktigt". Och det var svårare än jag trodde måste jag erkänna!
Försökte verkligen komma med konstruktiv kritik, men det är svårt som tusan när man inte kan sjunga bra själv.

Ska träna träna träna!

...och sätta igång med att snickra ihop ett sångbås så att Åsa-stackarn ska slippa sitta i mitt trummrum, med duntäcken uppspikade på väggarna...  :rolleyes:

Återigen - tack allesamman för kontruktiv och fin kritik! Ska lusläsa igenom och ta till mej - och återkomma så snart som möjligt med en ny låt!

MrPhil:

--- Citat från: SvartSaft skrivet 11.07.2007, 12:32:16 ---Angående coaching för sång så kan jag ju inte annat än hålla med!
Det här var första gången jag spelar in sång "på riktigt". Och det var svårare än jag trodde måste jag erkänna!
Försökte verkligen komma med konstruktiv kritik, men det är svårt som tusan när man inte kan sjunga bra själv.
--- Slut citat ---
Som sagt, allt som har med skapande att göra kräver kunskap, talang o förmåga att utvecklas. Inget äör enkelt i början.
Om man vänder lite på det så kan i vissa fall sångare som fått ihop en riktigt bra sånginsats lätt glömma att kanske 75% av besluten o styrningen till det slutliga resultatet kommit från andra sidan glasrutan. ;)

Åsa:

--- Citat från: MrPhil skrivet 11.07.2007, 13:25:46 ---
--- Citat från: SvartSaft skrivet 11.07.2007, 12:32:16 ---Angående coaching för sång så kan jag ju inte annat än hålla med!
--- Slut citat ---
Som sagt, allt som har med skapande att göra kräver kunskap, talang o förmåga att utvecklas. Inget äör enkelt i början.
Om man vänder lite på det så kan i vissa fall sångare som fått ihop en riktigt bra sånginsats lätt glömma att kanske 75% av besluten o styrningen till det slutliga resultatet kommit från andra sidan glasrutan. ;)

--- Slut citat ---
75%... menar du det? Inte vill jag att enbart min inställning och röst ska stå för 25% av sångresultatet. Coachning och teknikens under i all ära men nog känner jag att jag själv vill se till att det är en högre procent "jag" om du förstår hur jag menar.. är man inte annars vad man kallar en studioprodukt? Då lägger jag nog hellre ner sjungaistudiogrejen.. nej inte så dramatiskt riktigt :-) Men jag är för självkritiskt för att vara nöjd med detta och nu är jag peppad för bättre kan jag. Och hur visste ni att jag läste texten innantill?? :rolleyes:

MrPhil:

--- Citat från: Åsa skrivet 11.07.2007, 21:09:33 ---75%... menar du det? Inte vill jag att enbart min inställning och röst ska stå för 25% av sångresultatet. Coachning och teknikens under i all ära men nog känner jag att jag själv vill se till att det är en högre procent "jag" om du förstår hur jag menar.. är man inte annars vad man kallar en studioprodukt? Då lägger jag nog hellre ner sjungaistudiogrejen.. nej inte så dramatiskt riktigt :-) Men jag är för självkritiskt för att vara nöjd med detta och nu är jag peppad för bättre kan jag. Och hur visste ni att jag läste texten innantill?? :rolleyes:

--- Slut citat ---
Inte alltid!  :lol: Det var inte så jag menade. IBLAND kan det vara så, o det gäller inte bara sångare. Men det hänger oxå på hur engagerad o duktig man är dels på ena sidan rutan, dels på andra.
Ibland måste man känna av att lägga sig i så lite som möjligt, ibland måste man gripa in. ;)

Yllet:
Tycker det osar väldigt mycket "With or without you" med U2 :) Inget fel med det! Gillade låten redan då jag hörde "orginalmixen". Kanske inte en låt som direkt sticker ut, men som maler på skönt. Sköna stämmor som för tankarna till 80-talet och lite Cranberries...

Kan tycka att hela ljudbilden är dov, även om mixen känns välbalanserad. Dock kan jag tycka att gitarrsolot sticker ut lite onödigt mycket. Kanske soundet på guran som gör det.

Överlag en helt ok låt och mixen känns mogen. Kan tänka mig att den växer efter fler lyssningar.

P.S Bra inlägg av Phil, ta till er vad det gäller närvaron... D.S

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion