Forum > Demolåtar
Girly & Hagis - You're still a dream
karl:
Ja härliga Bushvibes, kanske mest i stråkarna och just trummorna....bra sång , bra trummor, bra prodd och bra slut ;)
Allt gott / karl
MaxB:
--- Citat från: MaxB skrivet 15.11.2012, 23:17:36 ---
--- Citat från: Girly skrivet 15.11.2012, 21:50:33 ---
--- Citat från: MaxB skrivet 15.11.2012, 18:22:26 ---Helt OK.
--- Slut citat ---
Helt OK är ju... helt OK :lol:
Ja jag läste ju på fejjan att du ville komplettera med gitarrer eller nåt men jag tycker den är rätt 'full' som den är :blink: Men vi tar tacksamt till oss dina synpunkter :)
Lena
--- Slut citat ---
Skrev inte att jag vill... men hörde att nåns gitarrer kan bringa mer spänning eller mer dynamik i stycket.
--- Slut citat ---
Vi kan alla ha idéer - min idé var inte att jag ska spela gitarr här. Jag har producentcapen på mig! :P
Jag hör partier där lagom distade kompgitarrer spelar powerackord på varsin sina för att fetta till och bredda ljudbilden,
t.ex från 0:50 till 1:21 och 2:11 till 2:42 samt 2:49 till 3:30. Det tillför positiv dynamik i låten.
På slutet där skulle stämmor från Bjurtegitarrer också sitta perfekt, backandes upp sången.
En till idé jag känner är att inte ha staccatostråkar hela tiden. Vid 18-27 till exempel skulle jag använt långa drag på stråkarna innan staccatot fortsätter. Och jag skulle befriat barnen från sprayburkarna. B)
Uttalar man ordet believe: 'belive' eller 'bilive'?
Låten växer och blir bättre vid fler lyssningar. Bättre nu än efter den första OK-lyssningen!
Tokai:
marschtrummorna precis i slutet (virvel) är bättre än dom i början (pukor) - låter bättre i mina öron.
Gillar arret i stråkarna, känns popklassiskt på nåt sätt. Sången är fin, sval och cool som Diana Ross (har jag sagt det förut?)
Trevlig låt. Musikal vet jag inte.
HasseFX:
Underbar KB-låt :) Mycket snyggt sjunget. Refrängerna är riktigt tunga och fina! Verserna, well...
cykeln:
Bra låtbygge !
Snyggt ljud och mix överlag
Sången är hur bra som helst - helt i klass med engelska/amerikanska toppnamn
Både ton och känsla :wub:
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida