Forum > Demolåtar

Girly & Hagis - You're still a dream

<< < (3/5) > >>

Harmonica mike:
Bra sång Girly.Kul med trummornas takt,det blir ju en annan grej med "the real stuff" helt klart.

Mixen är tät och mycket som låter emellanåt.På gränsen till ljudmatta tycker jag.Inte min genre detta dock,så det skall säkert vara så här.

Ingenting om låten,sorry - inte "my cup of thea"..

Mike

Girly:

--- Citat från: tigersoul skrivet 15.11.2012, 23:33:17 ---
--- Citat från: MaxB skrivet 15.11.2012, 18:22:26 ---Helt OK.

--- Slut citat ---

Scrollade kommentarer o höll på att spotta på skärmen av skratt när jag kom hit :P lät så härligt butter vilket säkerligen inte var menat men var fruktansvärt roligt!

Älskar marsch trummorna och hatar synth-spela-på-kam-ljudet (vad f-n är det för ngt?).
Girly gör en härlig insats som alltid, var nästan lite erotiskt över det på någon fras *höhö*

Girly, du sjunger så jäkla bra så nu ska du faktiskt få lite konstruktiv kritik: jag skulle gärna höra lite mer dynamik i hur du tar fraserna, lite mer RIV i starten på fraserna, lite mer emotion, lite mer frisläppt, jag har allt hört att du har det där inne hehe!!

Men som sagt riktigt bra låt men för guds skull droppa synth ljudet vad ÄR det för ngt? *skrattar o skakar på huvudet*

EDIT: Så det är inte bara jag som gått loss på musikaltemat här alltså? ;)

--- Slut citat ---
Hahaha Tiger  :) det var ju härligt att du gick igång på den frasen... även om det finns värre exempel i den stilen  ;)  :lol:
Till en början sjöng jag den lite mer 'teatraliskt' men den här versionen höll bättre i längden. Angående själva attack-ticken på sången hade vi en liten överläggning men körde på lite släpig ingång, lite 'laid-back' typ. Nästa låt kanske bär med sig lite större uttryck i rösten  ;)
Mäh... jag gillar att spela på kam... och alltid retar det 'någon'  ;)

--- Citat från: Harmonica mike skrivet 16.11.2012, 08:35:07 ---Bra sång Girly.Kul med trummornas takt,det blir ju en annan grej med "the real stuff" helt klart.

Mixen är tät och mycket som låter emellanåt.På gränsen till ljudmatta tycker jag.Inte min genre detta dock,så det skall säkert vara så här.

Mike

--- Slut citat ---
Tack för att du lyssnade även om den inte riktigt va din grej  :)
Helt klart bättre med 'riktiga grejer' *tumme upp*
Jo vi laddade på mot slutet, hoppas 'mattan' inte upplevs som alltför kompakt :unsure:
Lena

Eddi:
Funderade också en stund på om inte Girly skulle komma med en andrastämma på ett par ställen men beslöt mig för att rekommendera klockor en oktav över de högsta pianotonerna - i övrigt kanonbra men med lite bjällror tror jag det blir ÄNNU bättre.

Rattlesnake:
Oj, vilket proffsigt intryck detta ger. Önskar bara att ni skrev lite mer om låten, vem som har gjort vad i komposition och framförande.  :)
Gillar versernas staccatostråk. Refrängerna låter bra men blir inte riktigt min kopp te vad gäller harmonierna. Är väl heller inte någon fan av tryckluftsljuden.  ;)

Riktigt snygg och sensuell sång. Mot slutet märker jag av lite skarpa s- och t-ljud som kanske ska behandlas för att mixen ska nå perfektion. Fast jag tycker det är bra nära redan.

hagis:

--- Citat från: bjurte skrivet 15.11.2012, 20:55:43 ---Ännu en Musikal-låt på forumet!!
Bra sound överlag,kanske lite för torra trummor.
Bra sång som vanligt..

--- Slut citat ---
Ok, musikallåt har inte tänkt i dom banorna men varför inte.

--- Citat från: Harmonica mike skrivet 16.11.2012, 08:35:07 ---Bra sång Girly.Kul med trummornas takt,det blir ju en annan grej med "the real stuff" helt klart.

Mike

--- Slut citat ---
Kul att ta ut svängarna med trummorna. Ljudmatta, ja jag fick stämma ner gitarren till D för att nå botten.

--- Citat från: Rattlesnake skrivet 17.11.2012, 00:18:34 ---Oj, vilket proffsigt intryck detta ger. Önskar bara att ni skrev lite mer om låten, vem som har gjort vad i komposition och framförande.  :)
Gillar versernas staccatostråk. Refrängerna låter bra men blir inte riktigt min kopp te vad gäller harmonierna. Är väl heller inte någon fan av tryckluftsljuden.  ;)

Riktigt snygg och sensuell sång. Mot slutet märker jag av lite skarpa s- och t-ljud som kanske ska behandlas för att mixen ska nå perfektion. Fast jag tycker det är bra nära redan.

--- Slut citat ---
Tackar för det! Vi får väl fundera på om vi kör fler versioner. Det är Girlys komposition och text från början som vi har jobbat vidare på.
Girly: sång, keyboard
Hagis: Trummor, syntbas, gitarr

/Anders

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion