Forum > Demolåtar
Gurano & Girly - Voice inside
tigersoul:
Det här gillar jag!! tre tummar upp!
Vad ska jag kommentera då av allt *kliar sig i huvudet*
Någon sa att allt kommer på en gång o jag instämmer, en liten uppbyggnad skulle nog sitta fint.
Den talade rösten tycker jag bryter det sköna lite, den kan säkert existera i någon form i låten men jag gillar den inte som den är nu.
Det körade "running away" är snyggt, men känns som det går (det bör) slipas lite till på det.
Skitskön, släpp inte denna. O girly: kanon sånginsats! särskilt på höjden där tryck på bara ;)
Asti:
Skön låt och jag gillar den "klättrande" basen som blir en "hook" i sig.
Tror att det blir lite grötigt pga lite för mycket reverb på sången.
Den talande delen tycker jag ska vara mycket torrare och ligga mer "i örat". Då hörs den bättre.
Är också inne på Wernborgs linje att hålla igen på arret i vissa partier, så att det blir större
dynamik och variation i låten. Tycker själv det är svårt när man hört en låt 20-30 gånger att
känna var man ska hålla tillbaka vissa instrument.
Det är jättebra sjunget och spelat annars, så med lite mixande blir detta kanon!
/Asti
Gurano:
--- Citat från: Eddi skrivet 15.11.2012, 03:04:26 ---Det är grötigt på något sätt med Girly fram till My voice inside screams efter det låter det bra med rösten. Jag har inga probs med basen och allt annat tycker att det låter otroligt bra om allt. Det är bara i början som nåt inte stämmer riktigt.
--- Slut citat ---
Tack för komments. Ska försöka fixa "grötigheten" i början. Ska även testa med lite annan bas på några ställen. Blir det bra så lägger jag upp en ny verre
--- Citat från: Jocke skrivet 15.11.2012, 12:29:19 ---Oj - det här kan bli hur bra som helst - jobba på så börjar det snart "lira"! :)
--- Slut citat ---
OK jag jobbar på ! :D
--- Citat från: tigersoul skrivet 15.11.2012, 12:45:04 ---Det här gillar jag!! tre tummar upp!
Vad ska jag kommentera då av allt *kliar sig i huvudet*
Någon sa att allt kommer på en gång o jag instämmer, en liten uppbyggnad skulle nog sitta fint.
Den talade rösten tycker jag bryter det sköna lite, den kan säkert existera i någon form i låten men jag gillar den inte som den är nu.
Det körade "running away" är snyggt, men känns som det går (det bör) slipas lite till på det.
Skitskön, släpp inte denna. O girly: kanon sånginsats! särskilt på höjden där tryck på bara ;)
--- Slut citat ---
Undrar var den 3e tummen sitter? :D
Ska jobba lite med mixen så får vi se hur det blir
--- Citat från: Asti skrivet 15.11.2012, 13:57:31 ---Skön låt och jag gillar den "klättrande" basen som blir en "hook" i sig.
Tror att det blir lite grötigt pga lite för mycket reverb på sången.
Den talande delen tycker jag ska vara mycket torrare och ligga mer "i örat". Då hörs den bättre.
Är också inne på Wernborgs linje att hålla igen på arret i vissa partier, så att det blir större
dynamik och variation i låten. Tycker själv det är svårt när man hört en låt 20-30 gånger att
känna var man ska hålla tillbaka vissa instrument.
Det är jättebra sjunget och spelat annars, så med lite mixande blir detta kanon!
/Asti
--- Slut citat ---
Japp mixande får det bli
Tack alla för era bra...iga råd
/Gurano
Harmonica mike:
Lyssnade på den här..
Jag drog iväg ett pm G..
Bra sång av Girly som alltid,man börjar bli lite bortskämd :) schysst låt också.
Mike
tigersoul:
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 16.11.2012, 10:00:56 ---Lyssnade på den här..
Jag drog iväg ett pm G..
Bra sång av Girly som alltid,man börjar bli lite bortskämd :) schysst låt också.
Mike
--- Slut citat ---
Ush ja, oförskämd är vad hon är ;)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida