Forum > Demolåtar
Harmonica mike/Jocke - Jazz vågen
Gurano:
Och därmed Basta ;)
Harmonica mike:
Och var är bastant-erna? :)
Peter:
Knarrig och skön bas där.Jag gillar soundet från ståfelan,lite högre och lite korrigering på några toner och det hade varit fetgrymt.Jocke å du får battla(läs basa)sinsemellan om vilken verre som gäller :D
Jag är från Baskien och har det nog jobbigt..hade jag kunnat ta in er båda i låten hade jag gjort det.
Jag hatar att Basa över sånt här :D
pxm:
Kul att du gillade..
Trevande lir på pianot då detta är helt nya marker,men det var riktigt kul.
Per:
Tack för tycket och jag håller med,det funkar.
Eddi å G:
....bas å bas..Lira in i en bassäng och håll det torrt och utan att somna och in med det i tråden :lol:
#######################
Trevande och sökande lir som kanske hittar hem någongång,de första stapplande stegen i en helt ny värld.Jag brukar lyssna på EST å Janne med stort J för inspiration.Lika bra att gå till källan om man är törstig liksom..Tack för glada tillrop och diverse basiga klurigheter :)
Mike
Gurano:
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 15.11.2012, 09:05:32 ---Eddi å G:
....bas å bas..Lira in i en bassäng och håll det torrt och utan att somna och in med det i tråden :lol:
--- Slut citat ---
Kan ju alltid försöka...men det kommer inte att bli bra :lol:
Återkommer vad det lider
/G
Asti:
Jocke var först och har förstatjing enligt mig! Man kan ju iofs ha flera versioner... :rolleyes:
Men jag tycker också det är kul att ha en egen version här hemma att jamma till med elguran! :)
Så för nyfikenhetens skull vore det intressant att få reda på vilka toner du ville korrigera.
Skulle du kunna ange tidpunkterna så fattar jag nog vilka toner det gäller.
Erkänner att jag i vissa lägen var osäker på harmonierna....
/Asti
PS! Jocke: "Tror jag måste skaffa en Jazzbas om jag ska hålla på så här" - ja, en så'n som inkluderar de blå tonerna vill jag också ha! :)
Jocke:
Jag har ingen som helst prestige i det här. De var jäkligt kul att testa sitt gehör lite. Jazz är lite eget - ibland finns en ton som passar - ibland inte! :rolleyes: :P Ta det du tycker passar, Mike! Och som Asti sagt - det vore kul att få reda på harmonerna även om jag inte har en aning om hur jag lirade längre... :lol:
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida