Forum > Färdiga produktioner

Roffe H - Inte den du vill ha

<< < (2/2)

Jocke:
Vad kul att få höra! :) Rullbandare är härliga maskiner - har också sparat en! Tycker elgitarren speglar textens frustration och det är väl tur att tiden gått så du fått göra en mer "laid back" version! :)

cykeln:
Som sagt en bra låt
med refräng man hoppar med i på en gång.
Om jag fick önska skulle jag vilja ha en tuffare orgel
och mer skuren saxofon - lite mer ilsken så att säga

Roffe H:
Cykeln: Tack för att du gillar, jag tror inte jag ändrar mer på denna...men nånting att tänka på till en annan gång.

Jocke: Tänkte att det var roligt för dig att höra den gamla versionen från 1990 (eftersom du skrev ? efter årtalet). Jag förstår att du gjorde det...22 år sedan...men du vet, jag är ju 66 så det är inte ju inte så konstigt för mig, men jag håller med, det var ett tag sen...

mvh Roffe H  :D

Jocke:

--- Citat från: Roffe H skrivet 14.11.2012, 13:24:12 ---Cykeln: Tack för att du gillar, jag tror inte jag ändrar mer på denna...men nånting att tänka på till en annan gång.

Jocke: Tänkte att det var roligt för dig att höra den gamla versionen från 1990 (eftersom du skrev ? efter årtalet). Jag förstår att du gjorde det...22 år sedan...men du vet, jag är ju 66 så det är inte ju inte så konstigt för mig, men jag håller med, det var ett tag sen...

--- Slut citat ---

Det kommer kanske en remix om 22 år, Cykeln?  :P

Tycker det är härligt att människor i olika ålder kan mötas i sina intressen så här. Nätet ger sköna möjligheter! :) Tidigare har det ju varit nästan "vattentäta skott" mellan generationer men många ungdomar söker rötterna inom jazz, blues, rock och pop - när musiken liksom var "på riktigt"!^^ Jag är inte heller pur-ung, fyllde 54 nyligen, och känner att jag har saker kvar att göra - ska bara komma vad det är!  :lol:

Som jag skrivit tidigare ser jag fram emot att få höra mer av din musik! :)

Roffe H:

--- Citat från: Jocke skrivet 14.11.2012, 13:48:27 ---
--- Citat från: Roffe H skrivet 14.11.2012, 13:24:12 ---Cykeln: Tack för att du gillar, jag tror inte jag ändrar mer på denna...men nånting att tänka på till en annan gång.

--- Slut citat ---

Det kommer kanske en remix om 22 år, Cykeln?  :P

Tycker det är härligt att människor i olika ålder kan mötas i sina intressen så här. Nätet ger sköna möjligheter! :) Tidigare har det ju varit nästan "vattentäta skott" mellan generationer men många ungdomar söker rötterna inom jazz, blues, rock och pop - när musiken liksom var "på riktigt"!^^ Jag är inte heller pur-ung, fyllde 54 nyligen, och känner att jag har saker kvar att göra - ska bara komma vad det är!  :lol:

Som jag skrivit tidigare ser jag fram emot att få höra mer av din musik! :)

--- Slut citat ---

Härligt Jocke, jag har märkt att det är högt i taket på KR. Jag behöver säkert dina råd och tips och även lite mixhjälp även i framtida projekt.
mvh Roffe :D

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion