Forum > Demolåtar
Tigersoul - Exitlight - UPPDATERAD V3
MaxB:
Med färdigskapade presets i Cubase har du allt på plats från början, så behöver du bara mixa inbördes volym på de som ska använda en viss sub och sen skjuts iväg på subben, så behöver du inte längre tänka på alla de spåren. Sju körspår hanteras med en regel och tre gitarrer med en annan. Då är det snabbt mer överskådligt att mixa.
Men visst är det läckert då det är mycket - och impo-faktor på tjejerna. ;) Men vad skådar mitt norra öga, Melodyne? :o
Harmonica mike:
Ja faen,man blir ju nästan religös här Kristian :)
Ordkanonen får passera sedan så sätter jag på mig lurarna :P,skit i vad jag svamlar om :)
Denna verre då:
Jag tycker du har den och mixen låter fint.Fräckt med överkuckun - Guden som styr enligt sina mallar.En bra musikaldänga fick du till så..
Fem opera biljetter i luften i en hyllning till det fria ordet och låten.
Mike
tigersoul:
--- Citat från: MaxB skrivet 16.11.2012, 07:44:58 ---Med färdigskapade presets i Cubase har du allt på plats från början, så behöver du bara mixa inbördes volym på de som ska använda en viss sub och sen skjuts iväg på subben, så behöver du inte längre tänka på alla de spåren. Sju körspår hanteras med en regel och tre gitarrer med en annan. Då är det snabbt mer överskådligt att mixa.
Men visst är det läckert då det är mycket - och impo-faktor på tjejerna. ;) Men vad skådar mitt norra öga, Melodyne? :o
--- Slut citat ---
Ditt norra öga? vart sitter då det södra? :rolleyes: :P :lol:
Melodyne användes flitigt på körspåren då flera av dem är "genererade" dvs jag sjunger in ETT körspår och så skapar jag flera stämmor mja melodyne istället för att sjunga in gång på gång. Jag brukar börja så o sedan sjunga in allt "rätt" senare eller om jag är lat o det inte märks: låter det vara så. Autotune ligger på högt o lågt också men den används inte (noll korrigering) den följde med bara när jag klonade kanalerna gång på gång o så gör flera andra pluggar som jag eg inte använder. Ja du ser det är inte så mkt ordning o reda inte i min studiovana :P
Hur se de här presetsen ut? Jag har ju använt mig av submixar ett antal gånger men vet inte riktigt vad du menar med presets, finns det förgjorda submi grupper för olika instrument eller något? Jag har inte satt mig in så mkt i ett bra workflow vad gäller det här då det är "trist" jämfört med att vara kreativ men jag ska försöka bättra mig det blir lätt VÄLDIGT rörigt o det begås allt fler misstag som man får fixa sen för at man inte har överskådlighet nog.
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 16.11.2012, 08:13:13 ---Ja faen,man blir ju nästan religös här Kristian :)
Ordkanonen får passera sedan så sätter jag på mig lurarna :P,skit i vad jag svamlar om :)
Denna verre då:
Jag tycker du har den och mixen låter fint.Fräckt med överkuckun - Guden som styr enligt sina mallar.En bra musikaldänga fick du till så..
Fem opera biljetter i luften i en hyllning till det fria ordet och låten.
Mike
--- Slut citat ---
Haha ja just ja, ORDKANONEN, glömt titta på den för jag stör mig inte alls själv på den ;) Ska även titta mer på bumligheten i basen som vissa fortfarande märker av, jag har också hört en aning av den men inte stört mig så mkt. Sen börjar det väl likna klart. Projektet är så stort o detaljerat att man skulle kunna fila på detaljer i evigheter.
Roffe H:
Du har redan fått så mycket bra tips och råd, vill bara säga att jag gillar din låt. Sköna stämmor och häftigt när gitarren kommer in vid ca 1:20 och tuffar på...och lite annorlunda med opera...kul det här att sitta och lyssna på alla entusiaster på KR. That's life!
:D :D :D
mvh Roffe H
tigersoul:
--- Citat från: Roffe H skrivet 18.11.2012, 15:29:34 ---Du har redan fått så mycket bra tips och råd, vill bara säga att jag gillar din låt. Sköna stämmor och häftigt när gitarren kommer in vid ca 1:20 och tuffar på...och lite annorlunda med opera...kul det här att sitta och lyssna på alla entusiaster på KR. That's life!
:D :D :D
mvh Roffe H
--- Slut citat ---
Ja vi är ett varierat härligt gäng här det måste jag instämma i o det är en glädje att ta del av alla idéer ;)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida