Kontrollrummet

1up-Snowfall

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad 1up

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 379
    • Visa profil
Köpt ny dator - check
Sett Skyfall - check
Gjort ny jingel som inte blir klar fullängdare- check

Kommentarer på denna?

Trumpetaren är lite gay och har rötter i 80-talets dansbandsljud från Roland. Så var det sagt. :)



FunkyStudios.se (Öppnar inom kort)


Utloggad tigersoul

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 761
  • Singer/Songwriter
    • Visa profil
    • Tigersjäl.se
Ja gay var ju en beskrivning på ljudet, en annan är att det påminner lite om de gamla midi ljuden på typ awe32 kortet o liknande vilka jag tyvärr bara associerar till "dåligt ljud" men om jag försöker kringgå den känslan så är det väl helt okej. Är det tänkt som en jingel eller var den texten orelaterad till låten? :P
/ Kristian Tigersjäl - Singer/Songwriter - http://www.tigersoul.se


Utloggad 1up

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 379
    • Visa profil
Ja gay var ju en beskrivning på ljudet, en annan är att det påminner lite om de gamla midi ljuden på typ awe32 kortet o liknande vilka jag tyvärr bara associerar till "dåligt ljud" men om jag försöker kringgå den känslan så är det väl helt okej. Är det tänkt som en jingel eller var den texten orelaterad till låten? :P

Var rätt glad när jag gjorde låten!

Tack för kommentar. Funderar på att byta trumpet till flöjt. Tappar låten sin karaktär då? Får testa.

Den här förblir en jingel vilket blir bra.

Allt gott!


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Slå på lite mer reverb på brasset! Då får trumpeterna mer liv och låter mindre torrt.
Och jag tycker "han som spelar bas" är segare än resten av bandet som är hurtiga musiker. Han eller hans ljud passar liksom inte in i det som kan vara hurtigt och stompigt glatt. Han är för seg för de andra musikerna.

Jingel, tja varför inte.
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad 1up

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 379
    • Visa profil
Slå på lite mer reverb på brasset! Då får trumpeterna mer liv och låter mindre torrt.
Och jag tycker "han som spelar bas" är segare än resten av bandet som är hurtiga musiker. Han eller hans ljud passar liksom inte in i det som kan vara hurtigt och stompigt glatt. Han är för seg för de andra musikerna.

Jingel, tja varför inte.


Tyckte det skulle sitta bra med mer delay. Verb kan också fungera. Ska testa.

Basen är mitt favoritljud i låten. Kanske är fler som tycker den är malplacerad. Behåller nog den men ska kika på timingen.

Tackar för lyssning.


Utloggad Light Head

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 102
    • Visa profil
Det är ju en riktigt skön låt, men ljuden.... basen är bra,, resten andas GM! Inte bara andas,, Det är GM!

Trots mina tuffa ord, gillar! Det är glatt och puttrande groovy.

Testa att byta ut mot andra ljud. Lyssna på någon funkigare house så kanske det dyker upp lite ideer?


Jag skulle kunna testa att lägga på mina syntar, om du skickar över en midifil eller helst ett Cubase-proj? (Om du vill alltså,, för att se om det händer något oväntat)


Utloggad tigersoul

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 761
  • Singer/Songwriter
    • Visa profil
    • Tigersjäl.se
Det är ju en riktigt skön låt, men ljuden.... basen är bra,, resten andas GM! Inte bara andas,, Det är GM!

Trots mina tuffa ord, gillar! Det är glatt och puttrande groovy.

Testa att byta ut mot andra ljud. Lyssna på någon funkigare house så kanske det dyker upp lite ideer?


Jag skulle kunna testa att lägga på mina syntar, om du skickar över en midifil eller helst ett Cubase-proj? (Om du vill alltså,, för att se om det händer något oväntat)

Visst påminner det om de gamla awe32 ljuden? :P de kan ju vara charmiga då o då men oftare inte ;)

Instämmer i förslag om reverb för att lätta upp det lite, men som sagt jag skulle använda andra ljud.
/ Kristian Tigersjäl - Singer/Songwriter - http://www.tigersoul.se


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
Bra låt
Byggs upp på ett snyggt sätt
Roliga ljud
Tom trumpeten låter ok
Lite upfront - lite reverb kanske
och ev ett b-tema skulle smaka
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Jag tycker det är en skön slinga, och att det låter "GM" tycker jag bara är charmigt.

Melodierna är också sådana som när du är i toppform vad gälla melodi-makande
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad 1up

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 379
    • Visa profil
Det är ju en riktigt skön låt, men ljuden.... basen är bra,, resten andas GM! Inte bara andas,, Det är GM!

Trots mina tuffa ord, gillar! Det är glatt och puttrande groovy.

Testa att byta ut mot andra ljud. Lyssna på någon funkigare house så kanske det dyker upp lite ideer?


Jag skulle kunna testa att lägga på mina syntar, om du skickar över en midifil eller helst ett Cubase-proj? (Om du vill alltså,, för att se om det händer något oväntat)

Det är out of the box ljud i Cubase 5. Lustigt, jag använde tidigare SX2 och inte mycket har hänt sedan dess. :P

Kul! Jag skickar Cubase 5-projektet hoppas det funkar. :)


Utloggad 1up

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 379
    • Visa profil
Det är ju en riktigt skön låt, men ljuden.... basen är bra,, resten andas GM! Inte bara andas,, Det är GM!

Trots mina tuffa ord, gillar! Det är glatt och puttrande groovy.

Testa att byta ut mot andra ljud. Lyssna på någon funkigare house så kanske det dyker upp lite ideer?


Jag skulle kunna testa att lägga på mina syntar, om du skickar över en midifil eller helst ett Cubase-proj? (Om du vill alltså,, för att se om det händer något oväntat)

Visst påminner det om de gamla awe32 ljuden? :P de kan ju vara charmiga då o då men oftare inte ;)

Instämmer i förslag om reverb för att lätta upp det lite, men som sagt jag skulle använda andra ljud.

Jag gillar ljuden. :)

Det är traditionella ljud, ska sägas, från Steinberg men  jag tycker de är trevliga.


Utloggad 1up

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 379
    • Visa profil
Bra låt
Byggs upp på ett snyggt sätt
Roliga ljud
Tom trumpeten låter ok
Lite upfront - lite reverb kanske
och ev ett b-tema skulle smaka

Tack, lite blötare alltså.

Ska pröva lite.


Utloggad 1up

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 379
    • Visa profil
Jag tycker det är en skön slinga, och att det låter "GM" tycker jag bara är charmigt.

Melodierna är också sådana som när du är i toppform vad gälla melodi-makande

Tack för lyssning.

Det funkiga drivet är väl det som är skönast. Melodierna föll tämligen väl ut också. :)