Forum > Demolåtar
Larsson & Asti - Josefina (ny version 5 med fler instrument)
Asti:
--- Citat från: Larsson skrivet 14.11.2012, 23:36:34 ---Super fin version..
slide-spelet gör sig bra, och limmar det lite kantiga kompet på ett snyggt vis
en mer drömsk ton i denna.. sången är kalas (som alltid)
man har det bra här på kr, helt plötsligt får en 6 år gammal slask nytt liv * 2 :wub:
jag skulle gärna skicka dig wav-filen av kompmusiken
och därefter få en bounce i bättre kvalitet att förvara i musikarkivet
om det skulle gå för sig?
gott jobbat! :)
--- Slut citat ---
Härligt att höra! Jag tyckte också lap-steel:en passade bra här.
Synd bara att man inte är skickligare på instrumentet.
Naturligtvis får du gärna skicka en wav-fil om du vill ha en mix i lite bättre kvalitet!
Gärna 2 filer om du har gitarren och pianot separerade!
Tack för kommentar och för att jag fick använda din fina grund!
/Asti
Larsson:
jag har tyvärr inte instrumenten separerade.. men om man splittar stereospåret i 2 monospår så får man lite mer kontroll
på volym & panorering åtminstone
vad har du spelat in i för upplösning?
orginal filerna är 24bit 48hz
jag tackar dig & mike, för att ni gjort så fina versioner av något som inte skulle blitt nått alls annars! :)
Eddi:
Fy fasen så fint det är - kören sången lapsteelen är det en riktig sådan= Jag är helt såld :)
Asti:
--- Citat från: Larsson skrivet 15.11.2012, 00:02:57 ---jag har tyvärr inte instrumenten separerade.. men om man splittar stereospåret i 2 monospår så får man lite mer kontroll
på volym & panorering åtminstone
vad har du spelat in i för upplösning?
orginal filerna är 24bit 48hz
jag tackar dig & mike, för att ni gjort så fina versioner av något som inte skulle blitt nått alls annars! :)
--- Slut citat ---
Jag kör 24 bitar, är osäker på om det är 44 eller 48 kHz.....
Det är jag som ska tacka som får det serverat! :)
Av någon anledning blir jag väldigt inspirerad av din musik och får direkt idéer till melodi och text när jag lyssnar...
T.ex "Om allting försvann", som är den av mina "egna" låtar som jag nog oftast återvänder till.
/Asti
Asti:
--- Citat från: Eddi skrivet 15.11.2012, 02:46:26 ---Fy fasen så fint det är - kören sången lapsteelen är det en riktig sådan= Jag är helt såld :)
--- Slut citat ---
Det gläder mig mycket att höra Eddi!
Lapsteel:en är en dubbel, 8-strängad Guya G tone, som har texten "Steel Guitar" på en plåt på undersidan. B)
Köpte den begagnad för 5-6 år sedan. Hade helst velat ha en 10-strängad enkel steel med pedaler, men man
får ju inte alltid som man vill... :) Ville inte lägga 10-15.000 på en "riktig" pedal steel.
Men jag tycker jag får till lite bättre ljud nu med POD X3:an än tidigare med en äldre POD.
Tack för inspirerande och värmande kommentar!
/Asti
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida