Kontrollrummet

Harmonica mike/Larsson - Black angel

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad bjurte

  • Hare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 773
  • You can run,butYou cant hide
    • Visa profil
  • Soundcloud: bjurte
Ujj va bra och känslosamt det blev..
Om jag finge önska,skulle jag hålla mig minimalistiskt med bara sång och gitarr och trynorgel..
Men det är bra ändå.. ;)
Bjurte the artist formerly known as Uriah.
http://soundcloud.com/bjurte


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
En till som sett ljuset  :)

Bjurte:
Tack! Funderat på en ny verre med tighteftermetronom lir för att öppna andra vägar typ trummor å bas/hammond etc..- men hit lär vi aldrig nå med feelingen det är jag övertygad om.Naket/äkta och bluesigt så det skriker om det,det är så jag ser på det här.Producenten i mig hör en massa brister givetvis,men i feeling så är det full pott i min bok.


Mike


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Mycket skön blues, snyggt som fasen. Munspel, sång, gitarr.  B) Har du varit vid "korsvägen" och träffat Hin-håle?

mvh Roffe H  :D
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Roffe:
Thanx man.Jag har levt i en korsning i hela mitt liv.Men inte blir jag nå bättre på att lira för det  :D
Mycke feeling i den här..Viktigare än perfektionism för mig å Larsson,så det blir ingen  tänkt storbandsverre  :D

Mike


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 391
    • Visa profil
    • SoundClick
Gott att lyssna till. Lite seg idag efter en firmafest igår med mycket sång, spel och dans. Bluesen passar bra. Thnx boys för denna.
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Jocke

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 4 408
    • Visa profil
Kan bara inte låta bli... tänker Edvard Persson: "Jag har bott vid en korsväg i hela mitt liv..." Tror Peps gjorde blues av den där en gång! ;-)
https://soundcloud.com/jockepocke-1


Utloggad karl

  • tónleikari
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 138
    • Visa profil
nice feel....både på gitarr och sång ;)

Allt gott /  karl
Ny Cd "Wash Away The Past" free download at www.karlmusic.se


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Och så simmade det in tre själar till i trålen,härligt - man börjar känna sig som en storfiskare  :rolleyes:

###############################

Micke:
Thanx man,kul att du lyssnade.

Jocke:
Edward Persson,ja det var den strofen jag tänkte på då jag skrev korsning..Fri tolkning liksom  :)
Jag tror att jag har hört Peps variant på temat,det ringer nån liten klocka långt in..

Karl:
Thanx man,uppskattar att du lyssnade.

################################

Tack alla tre för kommentarer.Mega tack till alla som har lyssnat på denna bluesiga sak av Larsson och undertecknad.

Mike


Utloggad Larsson

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 169
    • Visa profil
    • Larsson´s Musik
ja tack för lyssningar & komentarer alla

och tack HM för leveransen!  :wub:

 :)
http://www.soundclick.com/bands/page_music.cfm?bandID=122284


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
ja tack för lyssningar & komentarer alla

och tack HM för leveransen!  :wub:

 :)

Snyggt jobbat Larsson...(Mike) mycket tuff blues, känslan är viktigast...och den finns verkligen där!  B) B) B)
mvh Roffe H
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)