Forum > Demolåtar

cykeln - Till dem som tänkte tanken om borgargardet

<< < (4/5) > >>

cykeln:

--- Citat från: karl skrivet 11.11.2012, 21:10:36 ---bra feel..... närvaro i tolkningen...

Allt gott / karl

--- Slut citat ---
Tack för det karl!

--- Citat från: Asti skrivet 11.11.2012, 22:38:45 ---Riktigt bra det här! Fin känsla i sång och gitarrspel!
Bra ljud dessutom, kanske jag skulle föredragit lite mindre reverb.
Tror du att banjo passar in i detta? Är nog lite tveksam....
Däremot kanske bas och möjligen några stämmor, men tycker det funkar utmärkt så här!
Om du lägger på bas kan jag tänka mig även trummor med tango-rytmer.
Som jag sagt tidigare - tycker du ibland påminner om Lasse Tennander och Anders F Rönnblom
och det här tror jag inte dom hade gjort bättre!
/Asti

--- Slut citat ---

Kul att du tycker det!
Du kan ha rätt i det där med reverb - provar lite grejer jag inte använt förut.
Tänkte vi skulle göra den i klubben med banjo -får se hur det ter sig.
Lasse är ju en gammal favorit och även anders så det tar jag till mig extra!

--- Citat från: Harmonica mike skrivet 12.11.2012, 10:41:15 ---Svinbra det här Stefan.

Du behöver inte fundera på nåt mer i denna.Kör den så här live det kommer uppskattas det kan jag lova - du är en vistolkare/textfantom i svenskt toppskikt helt klart.

En annan grej:
Såg att "våran" Freddy var i Luleå och lirade med nåra countrykillar från Kiruna,hade jag vetat det så hade jag varit där..endast 4 mil  :( dom fick lysande recensioner i NSD..

Mike

--- Slut citat ---
Ojoj det var fina ord som jag suger i mig!
Ja Freddy är ute med många band och musiker

--- Citat från: Roffe H skrivet 13.11.2012, 00:27:00 ---Jag gillar verkligen din melodi till Dan Anderssons text, passar som hand i handske. Kanonbra. Din röst bär fram texten också. Ska verkligen bli spännande att följa forsättningen. Bra jobbat!

mvh Roffe H  :D

--- Slut citat ---
TAck för det Roffe
Det där att få text och musik att passa ihop är alltid en utmaning
fortsättningen blir nog med klubben

--- Citat från: 1up skrivet 13.11.2012, 20:17:15 ---Ryser av välbehag här efter två genomlyssningar. Bra frasering och rytmik. Det märks det är genomtänkt. Jag gillar det och vill gärna höra trummor och bas till.

Jag skulle nog ta lite EQ på gitarren för att kapa en aning i mellanregistret någonstans. Sträng-/plockljudet är något framträdande i mina högtalare.

Fint. :)

--- Slut citat ---
Vad kul att höra!
Får se hur klubben tar sig an den - trol banjo, bas och tamburin
Sång och gtr är inspelade med en mick på ett spår så all eq och annat trixande tar på båda - det gäller att hitta en balans

tigersoul:
Satan vad bra du är på att lägga live inspelningar, särskilt gitarrspelet är irriterande prickfritt ;)
Ljudbilden låter bra, kanske KANSKE skulle jag peta upp sången +0.5db bara en precis hörbar liten aning.
I övrigt: bra, känner inte till dikten så kan inte kommentera den delen men det är kanon! Gillar din trubadurröst skarpt!

Girly:
Riktigt bra! Grymt lir med känsla och fyllighet.
Lena

bjurte:
Jodå!
Detta är bra,härlig inlevelse och man vill verkligen lyssna på texen..
Dom flesta verkar hylla soundet,jag gillar det oxo,möjligen en aningens mullrigt på Guran..

Eddi:
Du låter som en hungrig 16-åring fan va bra :P

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion