Forum > Färdiga produktioner

MaxB - Kan inte sluta grilla - Hagis on drums!

<< < (6/11) > >>

Roffe H:
Hallå Max, (sax) Roffe H här...tycker att låten är helskön och rolig (som vanligt)...kompet är bra, men jag tycker att sången försvinner i kompet (i alla fall i min lyssning) dra upp lite på den så sitter låten som en fläskkotlett.

mvh Roffe H  :D :D :D

MaxB:
Edit 2012-11-17:
Larsson, jag har nog både dragit ner lite på basen nu och Roffe, jag tror jag fått upp sången lite. Ikväll sjöng jag in ny text i vers 1 och sjöng nya körgrejer på flera ställen samt la till en mollvandring på ett ställe. Så har munspelet kommit tillbaka men bara på slutet. Där på slutet är texten numera banaliserad. 
[mp3=200,20,0,left]http://max.shivas.se/music/MaxB_KanInteSlutaGrilla_20121117.mp3[/mp3]

Eddi:
Asså va typ .. nu låter den ju jättebra och nä jag är inte full. Läste att texten var balanserad och det är den ju nu med fler ord där det ska vara fler ord kan inte sluta grilla kan jag inte sluta gilla och marinaden som droppar ner i glöden känns inte alls banalt faktiskt. Bra munspel etc.
Kanonlåt nu. (inte kanon) :D

cykeln:
En kärleksakt beskriven som en stund vid grillen är riktigt finurligt!
...marinaden droppar ner i glöden ... kan inte sluta grilla .. B)
En rktig feelgood-låt
Slutet med körerna och munspelet är tops!

MaxB:

--- Citat från: cykeln skrivet 18.11.2012, 12:37:03 ---En kärleksakt beskriven som en stund vid grillen är riktigt finurligt!
...marinaden droppar ner i glöden ... kan inte sluta grilla .. B)
En rktig feelgood-låt
Slutet med körerna och munspelet är tops!

--- Slut citat ---

Tack för att du ser det. Du är den första som kommenterar det, har ingen aning om ingen annan tänkt på det eller om det är jätteuppenbart?

Lågorna slår höga - då marinaden droppar ner i elden.
Lågorna slog upp - när marinaden droppade ner, i glöden.

Kan inte sluta grilla - (kör:kan inte sluta grilla)
Ho ho ho yeah - (kör:kan inte sluta grilla)

Det är väl det livet handlar om, musik och kärlek!  :wub:

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion