Forum > Färdiga produktioner
MaxB - Kan inte sluta grilla - Hagis on drums!
Gurano:
Skönt gung och rolig låt, men alldeles för bumlig i mixen det mesta dränker varandra. Ändra i mixen så att grejorna kommer fram på ett fint sätt så har du en go låt!
/Gurano
MaxB:
--- Citat från: cykeln skrivet 11.11.2012, 18:46:35 ---Nice feel good feeling över detta Ljudmässigt är det lite för bumblig bas i mina öron - dränker en del
Skulle vilja höra mer av gitarren och munspelet på mellanplinket
--- Slut citat ---
Feel var det, fort gick det bumbligt är det.
--- Citat från: Roffe H skrivet 11.11.2012, 18:56:04 ---Visst, härligt infall. Håller med cykeln om den bumsiga basen, annars bra och roligt när någon vågar skoja till det, musik ska ju göras utav glädje och inte "dödligt allvar", lite allvar ibland kanske måste finnas med ...mysigt munspel, är det du som spelar? :D
--- Slut citat ---
Infall är det definitivt, räckte med en bild från Girlys grill och jag var fast! Och bumsigt är det! :P
Och ja, munspelet är ett av instrumenten jag gillar att spela. Men har fortfarande inte lyckats skruva till det där riktigt smutsiga bluesljudet ännu på inspelning men det kommer.
--- Citat från: Gurano skrivet 11.11.2012, 19:45:55 ---Skönt gung och rolig låt, men alldeles för bumlig i mixen det mesta dränker varandra. Ändra i mixen så att grejorna kommer fram på ett fint sätt så har du en go låt!
--- Slut citat ---
Bumligt ja och alldeles för mycket samtidigt. Om jag fortsätter med den här kommer jag inte bara ändra i mixen utan definitivt i arret. Upptäcker att jag har svårt att släppa den tanken, nu när kolet väl kommit i rullning.
Introt (med lite körsång) bör följas av en vers (saknas i den här versionen), med få instrument och bra driv från trummorna, därefter ett kör-parti (brygga) och en refräng innan instrumental-delen med ett soloinstrument eller två duellerande instrument inte alla samtidigt... :lol:
karl:
Nice feel, kanske lite för rock n´roll för min smak men uppskattar alltid lite mer tempo än vad jag själv kan åstakomma....nice B)
Allt gott / karl
Girly:
--- Citat från: MaxB skrivet 11.11.2012, 19:27:25 ---missade bussen? :o
saknade dig i studion! B)
--- Slut citat ---
Yep, bussen hade gått och jag kunde ju inte lämna grillen :lol:
Asti:
Härligt att drömma sig tillbaka till sommaren om än bara för några minuter! :)
Tamburinen känns inte i samma rum! Den skulle nog sänkas och på med ett annat rumsljud....
Vad är det för saxofoner? Är det Roffe som spelar? Mixen känns inte färdig, som du påpekar.
Kul låt!
/Asti
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida