Forum > Demolåtar

karl - something in the air

<< < (4/4)

Gurano:
Skön låt, med en vemodig klang a la Karl.
Något vasst S finns i sången på några ställen - i alla fall i min lyssning,

Bra låt!

Gurano

HasseFX:

--- Citat från: karl skrivet 12.11.2012, 19:02:40 ---Så j¤%la dyrt, kan köpa en Beringer preamp billigt men kanske inte lika bra??

--- Slut citat ---

Njaee... Med tanke på kvaliteten på din pipa tycker jag du borde satsa en på en mik+pre-kombination som gör din röst riktig rättvisa :) Budget åtminstone motsvarande en bra gitarr/stärkare/synt :rolleyes:

Jocke:

--- Citat från: HasseFX skrivet 13.11.2012, 19:39:19 ---
--- Citat från: karl skrivet 12.11.2012, 19:02:40 ---Så j¤%la dyrt, kan köpa en Beringer preamp billigt men kanske inte lika bra??

--- Slut citat ---

Njaee... Med tanke på kvaliteten på din pipa tycker jag du borde satsa en på en mik+pre-kombination som gör din röst riktig rättvisa :) Budget åtminstone motsvarande en bra gitarr/stärkare/synt :rolleyes:

--- Slut citat ---

Kan bara instämma fast jag av låten inte kan avgöra var problemet ligger!

tigersoul:
Bra och intressant låt. Det första jag tänker är att en lätt körstämma kanske inte skulle smaka fel även i versen?
Skitschyst ljudbild i övrigt, studiosound näst intill! Sången är wonderbar, ska jag peka på något enda där känns det som du kunde ha lite mer stöd när du går upp på de höga tonerna. Det låter lite ansträngt o värmen försvinner. Tänk dig att du går ner fast du går upp, som en hiss där motvikten åker ner när hissen går upp.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion