Forum > Demolåtar

Harmonica mike - vad är detta för ett stycke?

(1/3) > >>

Harmonica mike:
Hörde det här stycket i en musikfrånvarande position..Spelade in det jag minns nyss,förmodligen helt uppåt väggarna men en hint om hur det går.
Från G#m7 och till slutet så flippar jag ut i lite i "bluseriet" så bry er inte om det.

Någon som kan hjälpa mig och säga vad detta är för ett stycke/kompositör etc..

Då skulle jag bli väldigt glad,och en stjärna i min bok kan utlåvas i belöning :)

EDIT:
Problem solved boys,det var Beethoven - så ett mega tack till Eddi för brilliant slutledning.

Mitt taffliga försök tar jag bort nu då jag har hört originalet  :D

Mike

Jocke:
Vackert men har ingen aning!^^

Harmonica mike:
Tack Jocke för visat intresse,frågeställningen går vidare.

########################################

Nedan så spelade jag in en gammal speldosa liknande nåt som sjöbusarna släpat hem från söderhavet typ,lite rom flaska stuk med speldosa i botten.
Melodin i den har lite av det här fast dur då,men med beteckningen på lite i liret.
En sån här speldosa var en kär leksak i min morfars hem då jag var en 4-8 år nånting.Det var bara jag som fick röra den av en stor barnbarns skara.Jag hittade en exakt likadan på en loppis nu nyligt - snacka om nostalgi  :wub:
Fiolerna fick jag inte röra däremot men dragspelet gick bra:)

Nåväl,långsökt koppling men lite kuriosa och det är ju aldrig fel då det är fredag.

Mike

MaxB:
Jag känner inte igen det första stycket som du spelar på piano. Inte heller den andra i speldosan men vi hade också en speldosa i botten på en 'ROM'-flaska. Den började spela då man lyfte flaskan. Kan säkert ta ut den melodin på piano men det är nu inte intressant här. Den ger mig nostalgi.

Gurano:
Kul med dessa gamla musikdosor. Men tyvärr så känner jag inte igen någon av melodierna.

/G

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion