Kontrollrummet

Straight forward - lite EBM

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Light Head

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 102
    • Visa profil
LÅTNAMN: Straight forward
ARTIST/GRUPP: Light Head
GENRE: EBM
LÅTLÄNGD: 2.34
KOMPOSITÖR: Light Head
TEXT: Light Head
INSPELNINGSÅR: 2012-10-17

Om du inte kan sjunga så skall du göra det på tyska!

Hur funkar detta? Vad göra? Det är ju EBM, med allt vad det innebär..


« Senast ändrad: 19.10.2012, 13:55:48 by Light Head »


Utloggad Light Head

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 102
    • Visa profil

Utloggad tigersoul

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 761
  • Singer/Songwriter
    • Visa profil
    • Tigersjäl.se
Inga tankar kring detta? Fel musikstil??

Jag är rädd att det här forumet är ganska snålt på talanger inom ett antal genrer vilket nog påverkar men vi brukar även försöka kommentera sådant som ligger utanför de "vanliga" genrerna här. Just EBM är dock inte alls mitt bord att kommentera. Det jag tänker på först är att vocals känns väldigt parodiska men det kanske är tanken?
/ Kristian Tigersjäl - Singer/Songwriter - http://www.tigersoul.se


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Om du inte kan sjunga så skall du göra det på tyska!

Hahaha. Så är det.
Lite som Rammstein fast utan gitarrerna. Tyskt helt enkelt. Dansant och effektivt.
Inget fel på tyska i sig, så liiite kan du nog höja sången.

Nu har du fått två kommentarer på dagtid. Det är nog bättre snitt än samtliga demotrådar sista åren.  :D Både Kontrollrummet och Studio Forum är väldigt inaktiva jämfört med för några år sedan. På ett eller annat sätt behöver vi locka fler medlemmar, men det har tjatat om till leda i flera år. Fler medlemmar är lösningen för på sikt är det ohållbart att kräva att vi som är aktiva ska vara inne och kommentera hela tiden. Undrar verkligen var alla hemmapulare håller till. Soundcloud, MySpace och annat är ju mer marknadsföring och ryggdunk än konstruktiv kritik. Eller så är man inte intresserad av det kanske?

Schysst låt i alla fall. Stenhårt!


Utloggad tigersoul

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 761
  • Singer/Songwriter
    • Visa profil
    • Tigersjäl.se
Om du inte kan sjunga så skall du göra det på tyska!

Hahaha. Så är det.
Lite som Rammstein fast utan gitarrerna. Tyskt helt enkelt. Dansant och effektivt.
Inget fel på tyska i sig, så liiite kan du nog höja sången.

Nu har du fått två kommentarer på dagtid. Det är nog bättre snitt än samtliga demotrådar sista åren.  :D Både Kontrollrummet och Studio Forum är väldigt inaktiva jämfört med för några år sedan. På ett eller annat sätt behöver vi locka fler medlemmar, men det har tjatat om till leda i flera år. Fler medlemmar är lösningen för på sikt är det ohållbart att kräva att vi som är aktiva ska vara inne och kommentera hela tiden. Undrar verkligen var alla hemmapulare håller till. Soundcloud, MySpace och annat är ju mer marknadsföring och ryggdunk än konstruktiv kritik. Eller så är man inte intresserad av det kanske?

Schysst låt i alla fall. Stenhårt!

- Jag tror för det första att många hoppar hela den här "konstruktiv kritik" grejen i huvud taget o bara kör på, det är inte lätt att ta kritik helt enkelt o har man inte rätt inställning så blir det väldigt jobbigt många gånger. Sen är det väl lite som med andra områden: många lirar o håller på med sitt, men är ändå inte aktiva på det här sättet. Men jag håller med, det är himla synd att det inte är fler än vad det är. Vi känns som en ganska liten klick människor trots allt o det märks ju på kommentarerna: det är främst de gamla "rävarna" som står för merparten av kommentarer.
/ Kristian Tigersjäl - Singer/Songwriter - http://www.tigersoul.se


Utloggad Light Head

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 102
    • Visa profil
Sant det ni säger, och det är svårt.. jag har ju alltid försökt lyssna och vara konstruktiv med min kritik. Det finns ju russin i ALLA kakor!! Men ryggdunk enbart är faktiskt rätt kasst!

Tack för tiden ni tog er!

"Sången",, första gången jag lagt sådan sång. Det fick bli lite mer experiment än riktig sång s.a.s.

Testade även att köra allt genom en gitarr-förstärkar-simulator. Det blir helt klart annorlundare. :-)


Hur skall man få andra att vara mer aktiva? Jag märkte att det ett tag bara östes in saker fårn höger och vänster, med den enda tanken att någon skulle skriva "Fa-an vad asbra detta är!", samtidigt som mina kommentarer "jag kände att det lät lite bumligt i basen och gitarren var lite otajt på sina ställen, men kompositionen som helhet har god potential!" fick många att se rött! Men det var ett tag sedan..

De som "öste" var inte de gamla rävarna utan helt nya meddlemmar som helt enkelt inte var intresserade av någon annans åsikt, de ville inte heller ge sin egna åsikt.


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Tjena.

Ett tag sedan jag hörde nå musik från dig,så det var ju kul..Denna då:

Ja inte min genre men det är fett och sugande,och ta mig tusan,det sprattlade till i ena benet - måste ha varit en sträckning av något slag  :P upp med "sången" som Wernis skrev.I övrigt så är det väl bara att skicka till Tyskland..

Mike


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Ja, har läst inläggen som hastigast och säger det här var ju kasst... men på ett bra sätt. Nu får vi se om du tar min kommentar med glimten i ögat.
Jag tycker det låter kul inte min bag men konsekvent och underhållande på sitt sätt. Gillar tyskan också som passar perfekt till det här taktfasta.
Jo roligt är mitt omdöme men det är ju inte sånt jag går igång på. Kul att du är med och presenterar nytt också.
Nu får jag hoppas jag orkar dra igång studion då jag kommer hem om nån timme och kan leka med Roffes saxofoner och kanske några körstämmor som idé till HM... Hoppas!
« Senast ändrad: 19.10.2012, 18:28:51 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Hemskt tyskt och taktfast isch.... men bra :D
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad tigersoul

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 761
  • Singer/Songwriter
    • Visa profil
    • Tigersjäl.se
när det gäller sång: våga ratta leadsång på rätt nivå i alla lägen, är bättre du rattar runt med autotune etc om du är osäker än att du lägger den för lågt ;)
/ Kristian Tigersjäl - Singer/Songwriter - http://www.tigersoul.se


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Gillar tyskan. Kraftwerk!!!!

Låten är jävligt monoton, men kul att lyssna på..
:)
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
... meddlemmar som helt enkelt inte var intresserade av någon annans åsikt, de ville inte heller ge sin egna åsikt.
Bingo! Ungefär som beteendet på många sociala medier. Sådant urholkar ett forum. 

 :)


Utloggad Light Head

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 102
    • Visa profil
Tack alla! Känns riktigt bra att få alla dessa kommentarer,, det är lite sökande måste erkännas! Sången ligger helt fel, märkte först när jag lyssnade när jag kom hem att den ligger väldigt till vänster. Bara en sådan sak.


Tanken var att det skulle funka lite som en ide, som kanske skulle kunna inspirera någon med sångröst att testa. Ville även testa att spontansjunga lite tyska ord.

Btw HM,, jag har gjort många låtar sedan sist, men har haft lite annat som tagit fokus.  :(





Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
... meddlemmar som helt enkelt inte var intresserade av någon annans åsikt, de ville inte heller ge sin egna åsikt.
Bingo! Ungefär som beteendet på många sociala medier. Sådant urholkar ett forum. 

 :)

Helt rätt. Men det är väl inte riktigt så nu, som du skriver LH? Det är ju (en del) som ger riktigt bra kritik numera.. Men hur länge är de kvar? :D
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Light Head

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 102
    • Visa profil
... meddlemmar som helt enkelt inte var intresserade av någon annans åsikt, de ville inte heller ge sin egna åsikt.
Bingo! Ungefär som beteendet på många sociala medier. Sådant urholkar ett forum. 

 :)

Helt rätt. Men det är väl inte riktigt så nu, som du skriver LH? Det är ju (en del) som ger riktigt bra kritik numera.. Men hur länge är de kvar? :D


Så är det, ett par "rävar" finns det som är riktigt duktiga som musiker och kritiker! Även en del som är bra på antingen det ena eller det andra... :-)


Utloggad Jocke

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 4 408
    • Visa profil
Lite kul var det allt - inte bara konstigt...! ;-) Väl genomfört LH!
https://soundcloud.com/jockepocke-1


Utloggad Light Head

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 102
    • Visa profil
Lite kul var det allt - inte bara konstigt...! ;-) Väl genomfört LH!

Tackar Jocke! Det viktiga är ju att man har kul när man skapar... å det hade jag! :-)