Forum > Färdiga produktioner
Gurano & Girly - I’m slightly mad
Marruschkka:
Finemangs låt med snygga insatser från er båda :D
Supersnygg sång här Girly!
Sen kan jag tycka att ljudbilden kunde bli lite distinktare..gitarrerna(supersnygga!) är ju det, men resten är lite som inlindat i nåt, som en blandad gröt, i mina öron låter det för jämntjockt om mixen.
Annars: kanonlåt med fin text :rolleyes:
/Marre
Gurano:
--- Citat från: Asti skrivet 07.11.2012, 19:36:32 ---Håller med HMike - det svänger fint!
Bra, inlevelsefull sång och tight och bra lir!
Reagerade vid första lyssningen på att sångnivån var något hög precis i inledningen
och att "prat"-partierna är lite låga....
Snyggt colabb!
/Asti
--- Slut citat ---
Tack Asti, kul att höra
Du har rätt om sångnivån i början så jag sänkte den lite lite. och höjde lite lite på talpartierna på 2a halvan - hoppas att det blev bättre?
--- Citat från: Marruschkka skrivet 07.11.2012, 19:39:54 ---Finemangs låt med snygga insatser från er båda :D
Supersnygg sång här Girly!
Sen kan jag tycka att ljudbilden kunde bli lite distinktare..gitarrerna(supersnygga!) är ju det, men resten är lite som inlindat i nåt, som en blandad gröt, i mina öron låter det för jämntjockt om mixen.
Annars: kanonlåt med fin text :rolleyes:
/Marre
--- Slut citat ---
Tack - jag blir glad :D :)
Har ändrat lite lite på reverbet på leadsången - vet inte om det blev bättre i dina öron, men i mina blev det bra i alla fall
Tack båda för komments så att jag kan slipa till det bättre. Men nu får den nog vila mixmässigt ett tag - fler musikaliska utmaningar hägrar - det är ju snart julmånad så vi bör väl göra lite julmusik som vi kan dela med varandra och nära och kära...eller vad säger ni?
/Gurano
HasseFX:
Wow, detta var ballt! :P Vilken potential jag hör!!! :wub:
Sångpartierna är så häftiga, och eko-chorus-arpeggio-gitarrerna blir jag riktigt avundsjuk på ^_^ Bland det läckrare jag hört på KR!! Gillar själv att "hålla på" i det där gränslandet - synt-gitarr-rock... Adrian Bellew/King Crimson möter Eurythmics typ... :rolleyes: ...och tyvärr Status Quo ;) Rock-partierna är bra i sig, men det bryter av alldeles för mycket mot den magiska stämningen i sång-partierna! Hörs tydligt i övergången runt 156 där trummisen liksom konstaterar "Jaha, då ska man lira rock igen..." Tycker jag alltså...
Trance-preset-ljudet är ett stilbrott åt andra hållet - skulle jag helst höra utbytt mot något mer "magiskt" :)
Topp-insats av Girly, men skulle gärna hört att det lutat mer åt cool ELLER intensitet. Nu är det lite mittimellan!
Vill höra mer mer mer!!! :)
Gurano:
--- Citat från: HasseFX skrivet 07.11.2012, 21:50:43 ---Wow, detta var ballt! :P Vilken potential jag hör!!! :wub:
Sångpartierna är så häftiga, och eko-chorus-arpeggio-gitarrerna blir jag riktigt avundsjuk på ^_^ Bland det läckrare jag hört på KR!! Gillar själv att "hålla på" i det där gränslandet - synt-gitarr-rock... Adrian Bellew/King Crimson möter Eurythmics typ... :rolleyes: ...och tyvärr Status Quo ;) Rock-partierna är bra i sig, men det bryter av alldeles för mycket mot den magiska stämningen i sång-partierna! Hörs tydligt i övergången runt 156 där trummisen liksom konstaterar "Jaha, då ska man lira rock igen..." Tycker jag alltså...
Trance-preset-ljudet är ett stilbrott åt andra hållet - skulle jag helst höra utbytt mot något mer "magiskt" :)
Topp-insats av Girly, men skulle gärna hört att det lutat mer åt cool ELLER intensitet. Nu är det lite mittimellan!
Vill höra mer mer mer!!! :)
--- Slut citat ---
bland det läckraste ...... Jo jag tackar (jag rodnar å mina å Girlys vägnar :D)
Själv tycker jag att det sitter som ett smäck med rocken mellan arp.gitarrerna...men det är väl en smaksak helt enkelt.
Du vill höra mer säger du ... ja jag får väl göra en låt med nästan bara arp.gura då för din skull och hoppas att Girly vill sjunga på den oxå :)
/Gurano
HasseFX:
--- Citat från: Gurano skrivet 07.11.2012, 23:19:32 ---bland det läckraste ...... Jo jag tackar (jag rodnar å mina å Girlys vägnar :D)
Själv tycker jag att det sitter som ett smäck med rocken mellan arp.gitarrerna...men det är väl en smaksak helt enkelt.
Du vill höra mer säger du ... ja jag får väl göra en låt med nästan bara arp.gura då för din skull och hoppas att Girly vill sjunga på den oxå :)
/Gurano
--- Slut citat ---
Ja det partiet ger goose bumps :) Nej jag vill inte höra nästan bara arp-gura (som iofs är sååå bra) för det är framför allt alla variationer som gör "det" - men inte dela scen med Status Quo då... ;) Skulle sitta bättre för min del med något åt Porcupine Tree, Muse eller liknande :)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida