Forum > Demolåtar
Asti - This feeling
Jocke:
--- Citat från: Asti skrivet 02.11.2012, 22:59:28 ---MaxB - Skönt att det inte blev för krystat och kul att du gillar sångljudet!
Eddi - Du ska nog inte analysera texten för mycket, den är hastigt tillkommen! :)
Vid "safe" är det väl ändå lite krystat, men det var väl lite meningen... :rolleyes:
Violiner är nog ingen dum idé! Har funderat på cello, men det känns lite slitet...
bjurte - Bra att det känns naturligt! Jag var rädd för att det skulle kännas alltför konstruerat.
HMike - Ja, du verkar tycka att det är aningen krystat ändå! :)
tigersoul - Gitarrsolot knåpade jag med en stund. Det är svårt att inte rätta sig efter tonartsbytena
utan att det låter surt.... Men jag är nog inte rätt man för ett sådant solo. :wacko:
HasseFX - Slutet är samma som introt, förutom att slutet även har bas och elpiano.
Men det kanske känns lite tvärt....?
Jocke - Jag brukar ju inte göra så här dystra låtar, men tänkte att jag skulle pröva något nytt! :rolleyes:
Försökte faktiskt få med det i basspelet. Kul att du noterade det!
Tack alla för kommentarer och tips! Tycker det är fantastiskt att man kan få en sådan respons på en låt
under en enda dag! Undrar hur många andra forum som har så här många engagerade medlemmar....
/Asti t.f. helgfirare
--- Slut citat ---
Nice! :) KR är ett underbart ställe att "hänga på"! ;-)
tigersoul:
Ett gitarrsolo över moduleringar som låter bra är inte det lättaste, hade en liknande uppgift en gång o det slutade med att jag spelade det på piano först o sen överförde till gitarr ;)
Asti:
--- Citat från: Jocke skrivet 03.11.2012, 00:53:27 ---
--- Citat från: Asti skrivet 02.11.2012, 22:59:28 ---MaxB - Skönt att det inte blev för krystat och kul att du gillar sångljudet!
Eddi - Du ska nog inte analysera texten för mycket, den är hastigt tillkommen! :)
Vid "safe" är det väl ändå lite krystat, men det var väl lite meningen... :rolleyes:
Violiner är nog ingen dum idé! Har funderat på cello, men det känns lite slitet...
bjurte - Bra att det känns naturligt! Jag var rädd för att det skulle kännas alltför konstruerat.
HMike - Ja, du verkar tycka att det är aningen krystat ändå! :)
tigersoul - Gitarrsolot knåpade jag med en stund. Det är svårt att inte rätta sig efter tonartsbytena
utan att det låter surt.... Men jag är nog inte rätt man för ett sådant solo. :wacko:
HasseFX - Slutet är samma som introt, förutom att slutet även har bas och elpiano.
Men det kanske känns lite tvärt....?
Jocke - Jag brukar ju inte göra så här dystra låtar, men tänkte att jag skulle pröva något nytt! :rolleyes:
Försökte faktiskt få med det i basspelet. Kul att du noterade det!
Tack alla för kommentarer och tips! Tycker det är fantastiskt att man kan få en sådan respons på en låt
under en enda dag! Undrar hur många andra forum som har så här många engagerade medlemmar....
/Asti t.f. helgfirare
--- Slut citat ---
Nice! :) KR är ett underbart ställe att "hänga på"! ;-)
--- Slut citat ---
Instämmer! :)
/Asti
Marruschkka:
Kr är sååå nice :wub:
Jodå, det funkar med vandrande harmer tycker jag, och vilket bra sångljud du har fått till oxå, förutom gitarrljud som alltid är så snyggt!
Bra :D
/Marre
Eddi:
Lyssnade igen och tycker lika - den tar slut lite abrupt känns som om det finns mer att ge där.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida