Kontrollrummet

1up-En annan dag (Annandag påsk mix!)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad 1up

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 379
    • Visa profil
Lite mer öppen och spacig mix denna gången. Lite kortare låt med vocals. Känns 90-tal fast aim far contemporary.

Men ganska skön tycker jag.

Lyssna in!


Gjorde en 5-takters-slinga, utmaning i att använda arpeggio-ljud och flera olika slingor är att få ihop flödet. Funkade typ OK denna gången. Mest nöjd kanske med bastrumman jag nöp till med EQ så den har det rätta punchet utan att störa luftighet i mixen.
« Senast ändrad: 31.03.2013, 01:12:01 by 1up »


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Tjou 1up!
Här händer det inte så mycket, lite trävande o prövande kanske. Sånt behövs ju åxå för att komma framåt. Det jag saknar e faktiskt lite bakframlyssning, det vill säga nåt sound som du svänger helt om och det blir en såndär typ "slurp" effekt som funkar jättefint med cymbaler och här i din låt finns det sounds där du kunde använda detta "backwords" sound.

Fina låtar du har på gång, bara att släppa dom igenom eftersom dom finns där!

h.  johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Har missat detta totalt, är på landet över påsken. Svårt att lyssna på vad som händer på forumet där. Kommer att lyssna mer när jag kommer hem igen. Bra ljudbild, men kanske lite enformigt som mahan skrev. Men va fasen!  :)
Roffe H
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Många fina ljud som passar till varandra och ligger bra volymmässigt med varandra. Häftig bas-kick du har skruvat till!
Utan en klar melodi är det suggestivt och psykedeliskt och passar som ljudillustration för något. 
Ljudet som bland annat framträder vid 72-75 och 93-95 och 114 (glockenspiel?) skulle behöva minskas i volym. Det gör i alla fall ont i öronen då det kommer och jag lyssnar i mina bästa hörlurar, på hög volym.
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad 1up

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 379
    • Visa profil
Tack för alla trevliga kommentarer.

Tycker ni träffar det som saknas i låten, innehåll, längd och så. Det är åt psy/trance-hållet kanske som MaxB nämnde.

Ska fnula vidare under veckan. Imorgon börjar jobbet igen så tiden blir mer begränsad för musikskapande.

Ska pröva reverse-cymbal.

Vi ses.


Utloggad bjurte

  • Hare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 773
  • You can run,butYou cant hide
    • Visa profil
  • Soundcloud: bjurte
Japp! Det puttrar på lite småtrevligt.
Sköna ljud som vanligt.
Psykedeliskt va ordet..
Bjurte the artist formerly known as Uriah.
http://soundcloud.com/bjurte


Utloggad 1up

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 379
    • Visa profil
Japp! Det puttrar på lite småtrevligt.
Sköna ljud som vanligt.
Psykedeliskt va ordet..

Tack tack. :)