Forum > Demolåtar

Roffe H. - Inte den du tror (colab med Max) Numer färdig demo

<< < (20/21) > >>

Jocke:
Lyssnar i mina förlåtande Sennheiserlurar men märker att du håller på att gå i samma fälla som jag gick i... Sssss-en börjar komma!^^ Stanna upp nu - det är remix inte remaster som ska till för att det ska bli bättre! ;-)  Jag fick också dra ner så där vansinnigt mycket i mellanregistret - fattar inte hur det blir så??? Kul - samma Reverb och samma preset fast jag drog ner "Size" lite...  B)

MaxB:
Ja, det är ett antal länkar inblandade (EQ, komprimering). Om jag rynkar pannan, då jag drar på hög volym i hörlurslyssningen, är det oftast för mycket kompression eller diskanthöjning, är det samma problem på den här kanske, jag har nära till rynkor men har inte dragit på för fullt i hörlurarna ännu?

Här är i alla fall samma mix, innan Sound Forge's wavehammer-preset "Master för 16-bit" har använts.

Hur är den här utan wavehammer (wavefilen till vänster i bilden), bättre eller lika illa (men med lägre volym)?
[mp3=200,20,0,left]http://max.shivas.se/music/RoffeH_InteDenDuVillHa_MaxMix_20121110.mp3[/mp3]

bow35:
Fin musik. Första versen skiljer sig mot de andra och ref. Den första versen är inte dömmande. (Jag tänkte på min tjej på första versen  :) )

Roffe H:

--- Citat från: MaxB skrivet 10.11.2012, 19:08:32 ---Ja, det är ett antal länkar inblandade (EQ, komprimering). Om jag rynkar pannan, då jag drar på hög volym i hörlurslyssningen, är det oftast för mycket kompression eller diskanthöjning, är det samma problem på den här kanske, jag har nära till rynkor men har inte dragit på för fullt i hörlurarna ännu?

Här är i alla fall samma mix, innan Sound Forge's wavehammer-preset "Master för 16-bit" har använts.

Hur är den här utan wavehammer (wavefilen till vänster i bilden), bättre eller lika illa (men med lägre volym)?
[mp3=200,20,0,left]http://max.shivas.se/music/RoffeH_InteDenDuVillHa_MaxMix_20121110.mp3[/mp3]

--- Slut citat ---

Jag tycker att det låter helt ok, men jag är ju lite "mixdöv" efter allt lyssnande.
mvh  :wacko: Roffe H

Roffe H:

--- Citat från: bow35 skrivet 10.11.2012, 20:18:05 ---Fin musik. Första versen skiljer sig mot de andra och ref. Den första versen är inte dömmande. (Jag tänkte på min tjej på första versen  :) )

--- Slut citat ---

Hej bow35
Roligt att du lägger märke till innehållet,   :) många kommenterar oftast det musikaliska (vilket givetvis också är viktigt).
Det var inte min mening att vara dömande (jag tycker själv inte att jag är sådan till vardags). Det jag försöker beskriva är bara min egen känsla och min egen upplevelse, dessutom har jag försökt att få till en poetisk nyans vilket gör det hela kanske något lite överdrivet.

mvh Roffe H  :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion