Forum > Demolåtar
Roffe H. - Inte den du tror (colab med Max) Numer färdig demo
Roffe H:
--- Citat från: Jocke skrivet 10.11.2012, 12:52:52 ---
--- Citat från: Roffe H skrivet 10.11.2012, 12:24:38 ---Max mix som utgår från min senaste är ju alldeles utmärkt. Allt finns med, kören är bättre sen jag tog bort höga stämman, sången är tydlig och klar (fint krispig), basen låter bättre än i min mix, gitarrena finns med och sitter där de ska. B)
Kan man köra på med denna? I min senaste mix så tycker jag nivåerna stämde, så det skulle väl inte bli någon större skillnad om jag skickade separata filer på rubbet? (Kanske då, vad gäller bredd reverb, men inte mycket annat)
Tack pojkar för att ni jobbar så in i bomben...jag är rätt nöjd med detta mvh Roffe H :)
--- Slut citat ---
Tycker du har all anledning att vara nöjd! Det är en kanonlåt även om jag börjar bli lite trött på den efter detta pass! ;-)
Om vi jobbar med en annan låt i framtiden får vi försöka ha lite rakare kommunikation om versionerna så kan vi säkert spara en hel del tid till annat kul! ;-)
--- Slut citat ---
Blev själv rätt så trött på detta och jag håller med dig. Förklaringen är väl min ovana vid att jobba så här med låtar (colab) har inte heller särskilt mycket kunskap om filformat, zippar, program, mixning etc. men visst kan man bli bättre...stort tack så länge, jobbar gärna igen när tillfälle ges.
mvh Roffe H :)
MaxB:
Jag kom ju in på slutet avseende mixningen så jag hann inte bli trött på den men håller med om att man kan gå vidare med nästa projekt. Jag har nu liten paus från utesysslor men ätt säker på att det inte finns utrymme för tid att lägga fler körstämmor på den här. Det är en bra låt och kanske blir det en eller flera nya versioner i framtiden...
MaxB:
$lippery Internet@phone
Jocke:
--- Citat från: MaxB skrivet 10.11.2012, 13:30:53 ---$lippery Internet@phone
--- Slut citat ---
Nu fattar jag hur man får många inlägg! ;-)
Ja, det går att göra otroligt mycket av en sådan här bra låt men som demo och framtida produktionsidé tycker jag Max bearbetning fungerar utmärkt! Jag lastar inte någon Roffe, det är ju din låt och jag gav mig på den på eget bevåg men blev förvånad båda gångerna jag var klar för då låg en ny verre upp med texten att det var fel på den gamla... :lol: Jag kollrade bort mig själv genom att försöka få bort reverbens klangpåverkan och sedan kompensera tomrummet... När man kört många gånger slutar man att lyssna...^^
Det är ändå en socialt och musikaliskt spännande process att hjälpas åt - ofta med många utvecklande aha-upplevelser. "Åh f*n - kan man göra så!" Efter mitt första förslag på sound skruvade du ju själv till det bättre och bättre - ja, de rätta versionerna då... B)
Känner inte alls som Max att det ska på mer - tvärtom - skulle vilja skala ner den ännu mer! Vi får väl se om vi orkar ta tag i det här när det gått lite tid? Ofta behöver man lite perspektiv för att ifrågasätta sina val av arrangemang och instrumentering från inspirationens ögonblick - ibland behövs det för att göra låt av en komposition - "Kill your darlings...^^
Känner att jag behöver rättfärdiga mig själv lite - jag kan bättre med kontroll på grejerna... ;-) Lyssna gärna på min senaste under "Halvfärdiga"! :) http://www.kontrollrummet.com/forum/index.php?topic=32000.0
Eddi:
--- Citat från: Jocke skrivet 09.11.2012, 23:01:26 ---
--- Citat från: MaxB skrivet 09.11.2012, 21:40:18 ---Det här är min 5000 kommentar i demosammanhang. Eddi passerade 5000-gränsen tidiagre idag och nu är det jag. Galet mycket!
Totalt antal svar i demoavdelningarna: 5000
--- Slut citat ---
Grattis - bra jobbat! :)
--- Slut citat ---
Välkommen till 5000-klubben MaxB :lol:
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida