Forum > Demolåtar

Roffe H. - Inte den du tror (colab med Max) Numer färdig demo

<< < (13/21) > >>

Roffe H:

--- Citat från: Roffe H skrivet 08.11.2012, 15:49:57 ---Här är den allra senaste versionen...försökte följa Jockes råd. Rattade lite på EQ'n samt förstärkte reffen med "ägget".  :unsure:

mvh Roffe

--- Slut citat ---

Tappade bort kören på något sätt???  :wacko:

En ny version kommer här, med kör.

Jocke:

--- Citat från: MaxB skrivet 08.11.2012, 15:00:26 ---
Jocke, det är underbart att du kommer med tips. Jag hade en tanke men har inte tid, så jag undrar om du har tid och skulle vilja prova att ratta åtta kanaler på den här och se var du hamnar?
Det skulle vara intressant att höra resultatet. Skulle du vara intresserad att prova, om Roffe vill släppa spåren?

--- Slut citat ---

Klart vi ska hjälpas åt! Jag har tid men ingen tanke...  :rolleyes: :lol:  Jag kan nog ta mig an den men inte mot "deadline"... Skulle Roffe vilja det så blir den klar när den blir klar! :)

--- Citat från: Roffe H skrivet 08.11.2012, 15:49:57 ---Här är den allra senaste versionen...försökte följa Jockes råd. Rattade lite på EQ'n samt förstärkte reffen med "ägget".  :unsure:

mvh Roffe

--- Slut citat ---

Mmm... det går en bit i taget och det är väl så man får göra. Tog mig friheten att lite bryskt efterbehandla ditt spår... somliga kallar det mastring. Jag vill helst göra det där i ett svep samtidigt som mix så man kan gå tillbaka och justera nivåerna.

Jocke:
Firefox tappade bort markören.... tvungen att starta om var jag...  :wacko:  B)

Så här någon ting... ;-)

[mp3=200,20,0,center]http://privat.infocenter.org/jocke134/musik/Roffe.mp3[/mp3]

http://privat.infocenter.org/jocke134/musik/Roffe.mp3

MaxB:
Tycker Jocke har något som har mer briljans på sången och virveln.
Att dra bort mina nylongitarrer på några ställen där saxen är huvudinstrument tror jag också på.

Ligger virveln längre till höger än nödvändigt?

Vilken skön låt du har gjort Roffe!

Jocke:

--- Citat från: MaxB skrivet 08.11.2012, 21:57:18 ---Tycker Jocke har något som har mer briljans på sången och virveln.
Att dra bort mina nylongitarrer på några ställen där saxen är huvudinstrument tror jag också på.

Ligger virveln längre till höger än nödvändigt?

Vilken skön låt du har gjort Roffe!

--- Slut citat ---

Ja, det är en riktigt skön låt även om jag är lite lomhörd efter att ha spelat den hela eftermiddagen...   :P

Jag har egentligen mest använt Eq, limiter och ms-mix så jag har kunnat hantera mono, hö & vänster lite för sig och fokuserat på tydlighet och klangbalans. En del ljud känns ju inte rätt så klart... Bredd och panorering kommer jag ju inte åt... Tycker nog att trummor och mest då cymbaler kan vara lite överaccentuerade här och var... men det är så det blir... Finns en massa klassiska album med den här artefakten efter "Digital remastering"... Hängde på en deesser på slutet för att ta ner det värsta.

Tycker ändå att man kan få en känsla av hur bra det kan bli om man jobbar lite ... :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion