Forum > Demolåtar
Roffe H. - Inte den du tror (colab med Max) Numer färdig demo
Jocke:
--- Citat från: Roffe H skrivet 07.11.2012, 13:39:52 ---
--- Citat från: Jocke skrivet 07.11.2012, 12:31:18 ---Det blev kanon med Max gitarr. Särskilt i början men jag kan tycka att det blir lite för mycket av det goda ibland och det förtar effekten. (Ska jag säga som bara lägger på och lägger på... ;-) ) Vi pratade för en tid sedan om att du hade något väldigt speciellt som var möjligt att utveckla... tror du är jäkligt nära! :)
--- Slut citat ---
Roligt att höra Jocke! :D Jag tror att du har helt rätt när det gäller "lägga på". Det är ju så att man blir lite "mixdöv" också, förutom att det blir för mycket, så blir det också svårt med alla nivåer som måste ställas in rätt. :wacko: Jag ska fixa lite till...
Tack för lyssning. Mvh Roffe :)
--- Slut citat ---
Som sagt - inledningen känns lysande och gitarren piggar upp men det blir lite rörigt här och var... Inte alls så att det är dåligt - det funkar ju, men jag tycker låten skulle tjäna på att inte alla stämmor spelar hela tiden... Du kanske kan låta gitarr eller sax göra fills i olika partier eller nått...?
MaxB:
Jag tycker mina gitarrer har för hög volym och din grund för låg volym.
Jag tycker du kan prova att göra mixen från början och börja med att mixa dina instrument så att de själva bär hela låtens komp och ger låten driv. Din kompgitarr/kompgitarrer och orgeln kan göra det bra. Dra sen på din leadsång så den hörs tydligt men inte för mycket. Dra upp dina körer så de finns, men inte hörs jättemycket. Dra sen på lite av mina gitarrer så att de knappt finns där men om du tystar dem med nån knapp i ditt program så ska du typ höra att något försvann. Sen då du slår på mina gitarrer igen ska de inte ta över bara att du förnimmer att nånting las till... typ så!
Asti:
Det gungar på fint här! Jättebra refräng som sätter sig! Får också Bo Kaspers-vibbar.
Kanske sången i verserna kunde varit lite mer varierad och inte så högt upp i frekvenserna
för att ge ännu mer kontrast till refrängen...? Snyggt också med MaxB:s gitarrplock!
Saxen kunde du nog höjt en liten aning! Den vill jag alltid höra mer av! :)
En bra låt med bra text!
/Asti
Jocke:
Lyssnat igen... Gillar introt - det är toppen hela första versen men jag gillar inte riktigt gitarren i refrängen sedan... :blink: ;)
Roffe H:
Max, Jocke, Asti. Jag har lyssnat på era tips, tack för dem. Har nu försökt att mixa om allt från början. Höjt mina egna prylar inklusive saxarna. Dragit ner på Max gitarrer där jag tyckte det passade. Lade även tillbaks kören, eftersom det kändes lite tomt när gitarrerna sänktes.
Det blir visst en långkörare detta, men om nån orkar lyssna igen innan jag lägger upp den som färdig (tycker kanske att det snart är dax) så är jag tacksam.
Lägger upp den nya här så man kan jämföra med förra versionen.
mvh Roffe H :)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida