Forum > Demolåtar

Roffe H. - Inte den du tror (colab med Max) Numer färdig demo

<< < (10/21) > >>

Roffe H:

--- Citat från: Eddi skrivet 06.11.2012, 12:07:41 ---Ja det blev lite latinostuk med gitarrerna vilket passar bra med harmonigången att dina Oh-körer försvann gör nog inget det är rätt så full ljudbild nu ändå.
Bra

--- Slut citat ---

Jag tänkte nog oxå i de banorna. Det är lätt att det blir för mycket av "det goda".
Tack för kommentaren Eddi.  :D

Harmonica mike:
Jorå,det funkar med Max gura.Lite hårt panorerat h/v men det kan jag leva med  :) Det låter nog mera rätt i monitorerna än i lurarna.

Bra det här Roffe.

Roffe H:

--- Citat från: Harmonica mike skrivet 07.11.2012, 08:22:04 ---Jorå,det funkar med Max gura.Lite hårt panorerat h/v men det kan jag leva med  :) Det låter nog mera rätt i monitorerna än i lurarna.

Bra det här Roffe.

--- Slut citat ---

Du har nog rätt angående panoreringen. Det var mest för att separera Max och min gitarr. Ska se vad som går att göra. Tack för kommentar.
Med vänlig hälsning, Roffe H  :)

Jocke:
Det blev kanon med Max gitarr. Särskilt i början men jag kan tycka att det blir lite för mycket av det goda ibland och det förtar effekten. (Ska jag säga som bara lägger på och lägger på... ;-) ) Vi pratade för en tid sedan om att du hade något väldigt speciellt som var möjligt att utveckla... tror du är jäkligt nära! :)

Roffe H:

--- Citat från: Jocke skrivet 07.11.2012, 12:31:18 ---Det blev kanon med Max gitarr. Särskilt i början men jag kan tycka att det blir lite för mycket av det goda ibland och det förtar effekten. (Ska jag säga som bara lägger på och lägger på... ;-) ) Vi pratade för en tid sedan om att du hade något väldigt speciellt som var möjligt att utveckla... tror du är jäkligt nära! :)

--- Slut citat ---

Roligt att höra Jocke!  :D Jag tror att du har helt rätt när det gäller "lägga på". Det är ju så att man blir lite "mixdöv" också,   förutom att det blir för mycket, så blir det också svårt med alla nivåer som måste ställas in rätt.  :wacko: Jag ska fixa lite till...

Tack för lyssning. Mvh Roffe  :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion