Kontrollrummet

Roffe H. - Inte den du tror (colab med Max) Numer färdig demo

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Vad tycker damen det handlar om, om texten ?   :D

Texten är nära sanningen, men hon fick aldrig höra den, kanske var det lika bra!
Ska man vara "elak" så ska man vara det utom hör och synhåll när det gäller sånt här. :wacko:

mvh Roffe H  :D
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
Vilken skön låt du fått till här!

Man svänger med i den här lunken, och jag får oxå, som Jocke skrev, lite Bo Kasper-musikvibbar, och det är fint betyg det!

Din röst här passar in perfekt här, liiite Pugh, han har oxå lite lite ansträngd hes pipa som jag verkligen gillar :P

Mer sånt här tycker jag du ska göra.
Bra text oxå, skönt att avreagera sej med musik, härligt ;)
Full pott från mej!

/Marre
https://soundcloud.com/tokstollan


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Fint betyg absolut, man tackar! Bo Kaspers och Pugh är inte fy skam...man blir ju så här  :D :D :D glad.

mvh Roffe H
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Det är det mest medryckande du lagt upp. Vad ska man kalla genren? Det är ju lite poppigt (inte kommersiellt) typ 80-tal eller nåt.

Gillar. Starkt! Din röst passar dessutom perfekt tilll denna "genre" :)
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Det är det mest medryckande du lagt upp. Vad ska man kalla genren? Det är ju lite poppigt (inte kommersiellt) typ 80-tal eller nåt.

Gillar. Starkt! Din röst passar dessutom perfekt tilll denna "genre" :)

Tack Divident. Vet inte vad man ska kalla genren, det finns ju begreppet "vispop" så varför inte "jazzpop" eller nåt, gör hur som helst min egen grej: att spela det man gillar och inte nåt annat.
Det kan vara allt ifrån lite poppigt tiil blues, jazz eller folkvisa osv.

Tack för kommentar. Mvh Roffe H  :D
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Ditt gitarrkomp är också jätteskönt märker jag som lyssnar på en version utan. Kommer därför att inrikta mitt spel att förstärka refrängen och mellanspelen.
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Ditt gitarrkomp är också jätteskönt märker jag som lyssnar på en version utan. Kommer därför att inrikta mitt spel att förstärka refrängen och mellanspelen.

Låter helt ok! Du behöver inte stressa vi åker till landet över helgen och där kan jag inte pyssla med mitt musikprogram. Vi ska elda massa sly och mysa vid brasan. Så först nästa vecka blir det aktuellt med musikaktiviteter igen.
Trevlig helg Max, Roffe H  :D
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Ditt gitarrkomp är också jätteskönt märker jag som lyssnar på en version utan. Kommer därför att inrikta mitt spel att förstärka refrängen och mellanspelen.

Låter helt ok! Du behöver inte stressa vi åker till landet över helgen och där kan jag inte pyssla med mitt musikprogram. Vi ska elda massa sly och mysa vid brasan. Så först nästa vecka blir det aktuellt med musikaktiviteter igen.
Trevlig helg Max, Roffe H  :D

You've got mail!  :lol:
Lycka till med eldandet, slyet lär vara ganska fuktigt och varken diesel eller bensin är bra för grundvattnet!
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Här kommer den senaste versionen (fyra) där MaxB har lagt på gitarr på två spår, vilket jag tycker, lyfte låten ett eller kanske två snäpp. Roligt att få hjälp med låtarna man gör. Kören tog jag bort, tyckte det blev för mycket...har även blivit lite "mixdöv"  :wacko:  efter att ha lyssnat så länge. Tar tacksamt emot tips om just detta.

mvh Roffe H   :)
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 250
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Ja det blev lite latinostuk med gitarrerna vilket passar bra med harmonigången att dina Oh-körer försvann gör nog inget det är rätt så full ljudbild nu ändå.
Bra
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Ja det blev lite latinostuk med gitarrerna vilket passar bra med harmonigången att dina Oh-körer försvann gör nog inget det är rätt så full ljudbild nu ändå.
Bra

Jag tänkte nog oxå i de banorna. Det är lätt att det blir för mycket av "det goda".
Tack för kommentaren Eddi.  :D
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Jorå,det funkar med Max gura.Lite hårt panorerat h/v men det kan jag leva med  :) Det låter nog mera rätt i monitorerna än i lurarna.

Bra det här Roffe.


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Jorå,det funkar med Max gura.Lite hårt panorerat h/v men det kan jag leva med  :) Det låter nog mera rätt i monitorerna än i lurarna.

Bra det här Roffe.

Du har nog rätt angående panoreringen. Det var mest för att separera Max och min gitarr. Ska se vad som går att göra. Tack för kommentar.
Med vänlig hälsning, Roffe H  :)
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad Jocke

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 4 408
    • Visa profil
Det blev kanon med Max gitarr. Särskilt i början men jag kan tycka att det blir lite för mycket av det goda ibland och det förtar effekten. (Ska jag säga som bara lägger på och lägger på... ;-) ) Vi pratade för en tid sedan om att du hade något väldigt speciellt som var möjligt att utveckla... tror du är jäkligt nära! :)
https://soundcloud.com/jockepocke-1


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Det blev kanon med Max gitarr. Särskilt i början men jag kan tycka att det blir lite för mycket av det goda ibland och det förtar effekten. (Ska jag säga som bara lägger på och lägger på... ;-) ) Vi pratade för en tid sedan om att du hade något väldigt speciellt som var möjligt att utveckla... tror du är jäkligt nära! :)

Roligt att höra Jocke!  :D Jag tror att du har helt rätt när det gäller "lägga på". Det är ju så att man blir lite "mixdöv" också,   förutom att det blir för mycket, så blir det också svårt med alla nivåer som måste ställas in rätt.  :wacko: Jag ska fixa lite till...

Tack för lyssning. Mvh Roffe  :)
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad Jocke

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 4 408
    • Visa profil
Det blev kanon med Max gitarr. Särskilt i början men jag kan tycka att det blir lite för mycket av det goda ibland och det förtar effekten. (Ska jag säga som bara lägger på och lägger på... ;-) ) Vi pratade för en tid sedan om att du hade något väldigt speciellt som var möjligt att utveckla... tror du är jäkligt nära! :)

Roligt att höra Jocke!  :D Jag tror att du har helt rätt när det gäller "lägga på". Det är ju så att man blir lite "mixdöv" också,   förutom att det blir för mycket, så blir det också svårt med alla nivåer som måste ställas in rätt.  :wacko: Jag ska fixa lite till...

Tack för lyssning. Mvh Roffe  :)

Som sagt - inledningen känns lysande och gitarren piggar upp men det blir lite rörigt här och var... Inte alls så att det är dåligt - det funkar ju, men jag tycker låten skulle tjäna på att inte alla stämmor spelar hela tiden... Du kanske kan låta gitarr eller sax göra fills i olika partier eller nått...?
https://soundcloud.com/jockepocke-1


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Jag tycker mina gitarrer har för hög volym och din grund för låg volym.

Jag tycker du kan prova att göra mixen från början och börja med att mixa dina instrument så att de själva bär hela låtens komp och ger låten driv. Din kompgitarr/kompgitarrer och orgeln kan göra det bra. Dra sen på din leadsång så den hörs tydligt men inte för mycket. Dra upp dina körer så de finns, men inte hörs jättemycket. Dra sen på lite av mina gitarrer så att de knappt finns där men om du tystar dem med nån knapp i ditt program så ska du typ höra att något försvann. Sen då du slår på mina gitarrer igen ska de inte ta över bara att du förnimmer att nånting las till... typ så!
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 638
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Det gungar på fint här! Jättebra refräng som sätter sig! Får också Bo Kaspers-vibbar.
Kanske sången i verserna kunde varit lite mer varierad och inte så högt upp i frekvenserna
för att ge ännu mer kontrast till refrängen...? Snyggt också med MaxB:s gitarrplock!
Saxen kunde du nog höjt en liten aning! Den vill jag alltid höra mer av!  :)
En bra låt med bra text!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Jocke

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 4 408
    • Visa profil
Lyssnat igen... Gillar introt - det är toppen hela första versen men jag gillar inte riktigt gitarren i refrängen sedan...  :blink:  ;)
https://soundcloud.com/jockepocke-1


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Max, Jocke, Asti. Jag har lyssnat på era tips, tack för dem. Har nu försökt att mixa om allt från början. Höjt mina egna prylar inklusive saxarna. Dragit ner på Max gitarrer där jag tyckte det passade. Lade även tillbaks kören, eftersom det kändes lite tomt när gitarrerna sänktes.
Det blir visst en långkörare detta, men om nån orkar lyssna igen innan jag lägger upp den som färdig (tycker kanske att det snart är dax) så är jag tacksam.
Lägger upp den nya här så man kan jämföra med förra versionen.
mvh Roffe H :)
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad Jocke

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 4 408
    • Visa profil
Det är ju jättekul när en bra låt "hittar hem"! :) Det är ju lite "grejen" här på KR att man försöker hjälpa till och får hjälp när man själv behöver!  :wub:

Tycker refrängen är snygg med lite mindre flamenco och mer orgel men tycker du kunde släppa fram Max en aning mer i verserna. Tycker att sångdubben i refrängen dubblar lite i inledande fraser - har du provat att lägga en gate med långsam öppning på dubben? Sången lät lite metallisk ett tag - nu är den behaglig men lite otydlig. Tycker tydligheten brukar bli bättre om man bara ger någon dB vid 2-3kHz. Funderar på svänget i refräng - kanske kan det bli ännu bättre med egg/maraccas i den kanal riden inte ligger?

Det här är eg bara detaljer. På det stora hela är det en jättebra låt. :)

https://soundcloud.com/jockepocke-1


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Det är ju jättekul när en bra låt "hittar hem"! :) Det är ju lite "grejen" här på KR att man försöker hjälpa till och får hjälp när man själv behöver!  :wub:

Tycker refrängen är snygg med lite mindre flamenco och mer orgel men tycker du kunde släppa fram Max en aning mer i verserna. Tycker att sångdubben i refrängen dubblar lite i inledande fraser - har du provat att lägga en gate med långsam öppning på dubben? Sången lät lite metallisk ett tag - nu är den behaglig men lite otydlig. Tycker tydligheten brukar bli bättre om man bara ger någon dB vid 2-3kHz. Funderar på svänget i refräng - kanske kan det bli ännu bättre med egg/maraccas i den kanal riden inte ligger?

Det här är eg bara detaljer. På det stora hela är det en jättebra låt. :)



Tack Jocke. Har inte så många kanaler i min dator (endast 8). Jag kör med ett väldigt enklelt sequenserprogram som Steinberg har gett ut och som heter Sequel LE2. Jag brukar vanligtvis bara lägga bakgrundskomp och lite sax på det. Att genomföra det du nämner kräver nog lite mer resurser skulle jag tro. Lite egg skulle jag kanske få plats med...sedan har jag Equalizer som bara kan justeras med low-mid-high, hur skulle jag göra i så fall? Helt borta när det gäller detta.
Tack för lyssning Roffe H  :wacko:
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad Jocke

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 4 408
    • Visa profil

Tack Jocke. Har inte så många kanaler i min dator (endast 8). Jag kör med ett väldigt enklelt sequenserprogram som Steinberg har gett ut och som heter Sequel LE2. Jag brukar vanligtvis bara lägga bakgrundskomp och lite sax på det. Att genomföra det du nämner kräver nog lite mer resurser skulle jag tro. Lite egg skulle jag kanske få plats med...sedan har jag Equalizer som bara kan justeras med low-mid-high, hur skulle jag göra i så fall? Helt borta när det gäller detta.
Tack för lyssning Roffe H  :wacko:

Tycker inte alls att du ska känna dig "borta" - det här är ju strålande!  8 kanaler - jag är imponerad! :) Jag började med en enkel Cubasis en gång och genom olika uppgraderingserbjudande har jag landat i "stora" Cubase - inte blir det ett dugg bättre musik av det! ;-) Men på något sätt vill jag att det ska vara jag själv som är begränsande - inte systemet!^^

Det är ofta små nyanser som gör skillnad på tydligheten - bara någon dB - så ratta inte för mycket! Du har en del "S" som är på gränsen - prova att höja mid en dB och ev sänka low lika mycket... Sen kan du ju "skramla" med "ägget" vid sidan och se hur det känns! :)
https://soundcloud.com/jockepocke-1


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr

Tack Jocke. Har inte så många kanaler i min dator (endast 8). Jag kör med ett väldigt enklelt sequenserprogram som Steinberg har gett ut och som heter Sequel LE2. Jag brukar vanligtvis bara lägga bakgrundskomp och lite sax på det. Att genomföra det du nämner kräver nog lite mer resurser skulle jag tro. Lite egg skulle jag kanske få plats med...sedan har jag Equalizer som bara kan justeras med low-mid-high, hur skulle jag göra i så fall? Helt borta när det gäller detta.
Tack för lyssning Roffe H  :wacko:

Tycker inte alls att du ska känna dig "borta" - det här är ju strålande!  8 kanaler - jag är imponerad! :) Jag började med en enkel Cubasis en gång och genom olika uppgraderingserbjudande har jag landat i "stora" Cubase - inte blir det ett dugg bättre musik av det! ;-) Men på något sätt vill jag att det ska vara jag själv som är begränsande - inte systemet!^^

Det är ofta små nyanser som gör skillnad på tydligheten - bara någon dB - så ratta inte för mycket! Du har en del "S" som är på gränsen - prova att höja mid en dB och ev sänka low lika mycket... Sen kan du ju "skramla" med "ägget" vid sidan och se hur det känns! :)

Jocke, det är underbart att du kommer med tips. Jag hade en tanke men har inte tid, så jag undrar om du har tid och skulle vilja prova att ratta åtta kanaler på den här och se var du hamnar?
Det skulle vara intressant att höra resultatet. Skulle du vara intresserad att prova, om Roffe vill släppa spåren?
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Här är den allra senaste versionen...försökte följa Jockes råd. Rattade lite på EQ'n samt förstärkte reffen med "ägget".  :unsure:

mvh Roffe
« Senast ändrad: 08.11.2012, 15:51:51 by Roffe H »
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Här är den allra senaste versionen...försökte följa Jockes råd. Rattade lite på EQ'n samt förstärkte reffen med "ägget".  :unsure:

mvh Roffe

Tappade bort kören på något sätt???  :wacko:

En ny version kommer här, med kör.
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad Jocke

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 4 408
    • Visa profil

Jocke, det är underbart att du kommer med tips. Jag hade en tanke men har inte tid, så jag undrar om du har tid och skulle vilja prova att ratta åtta kanaler på den här och se var du hamnar?
Det skulle vara intressant att höra resultatet. Skulle du vara intresserad att prova, om Roffe vill släppa spåren?

Klart vi ska hjälpas åt! Jag har tid men ingen tanke...  :rolleyes: :lol:  Jag kan nog ta mig an den men inte mot "deadline"... Skulle Roffe vilja det så blir den klar när den blir klar! :)

Här är den allra senaste versionen...försökte följa Jockes råd. Rattade lite på EQ'n samt förstärkte reffen med "ägget".  :unsure:

mvh Roffe

Mmm... det går en bit i taget och det är väl så man får göra. Tog mig friheten att lite bryskt efterbehandla ditt spår... somliga kallar det mastring. Jag vill helst göra det där i ett svep samtidigt som mix så man kan gå tillbaka och justera nivåerna.
https://soundcloud.com/jockepocke-1


Utloggad Jocke

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 4 408
    • Visa profil
Firefox tappade bort markören.... tvungen att starta om var jag...  :wacko:  B)


Så här någon ting... ;-)

[mp3=200,20,0,center]http://privat.infocenter.org/jocke134/musik/Roffe.mp3[/mp3]

http://privat.infocenter.org/jocke134/musik/Roffe.mp3
« Senast ändrad: 08.11.2012, 21:51:24 by Jocke »
https://soundcloud.com/jockepocke-1


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Tycker Jocke har något som har mer briljans på sången och virveln.
Att dra bort mina nylongitarrer på några ställen där saxen är huvudinstrument tror jag också på.

Ligger virveln längre till höger än nödvändigt?

Vilken skön låt du har gjort Roffe!
« Senast ändrad: 08.11.2012, 22:00:58 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Jocke

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 4 408
    • Visa profil
Tycker Jocke har något som har mer briljans på sången och virveln.
Att dra bort mina nylongitarrer på några ställen där saxen är huvudinstrument tror jag också på.

Ligger virveln längre till höger än nödvändigt?

Vilken skön låt du har gjort Roffe!

Ja, det är en riktigt skön låt även om jag är lite lomhörd efter att ha spelat den hela eftermiddagen...   :P

Jag har egentligen mest använt Eq, limiter och ms-mix så jag har kunnat hantera mono, hö & vänster lite för sig och fokuserat på tydlighet och klangbalans. En del ljud känns ju inte rätt så klart... Bredd och panorering kommer jag ju inte åt... Tycker nog att trummor och mest då cymbaler kan vara lite överaccentuerade här och var... men det är så det blir... Finns en massa klassiska album med den här artefakten efter "Digital remastering"... Hängde på en deesser på slutet för att ta ner det värsta.

Tycker ändå att man kan få en känsla av hur bra det kan bli om man jobbar lite ... :)
https://soundcloud.com/jockepocke-1


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Tack Max och Jocke för att ni gillar låten. Det finns ett problem bara med mina filer de ligger liksom numer utspridda på 2x8 filer (dvs 16 st på olika ställen)...begränsad som sagt. Det kommer att bli jättesvårt att mixa alla dessa filer för dig Jocke, för att inte tala om att hålla reda på dem. Men om du vill kan jag dra bort Max gura där saxen spelar och lägga upp låten igen om du vill jobba vidare? Jag tyckert din mix i övrigt lät helt ok (mer briljans mm) så för min egen del skulle jag tycka att den duger bra som färdig demo.Tack för att du gjorde dig besväret med att mixa...jag är också rätt trött i öronen, kanske hinner jag med en sväng till i kväll, vi får de.  :huh:

mvh Roffe H  :)
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad Jocke

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 4 408
    • Visa profil
Kolla här! :)

http://www.steinberg.net/forum/viewtopic.php?p=4810
https://soundcloud.com/jockepocke-1


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Kolla här! :)

http://www.steinberg.net/forum/viewtopic.php?p=4810

Mycket intressant, vi kan prova men inte just nu, måste förklara hur jag har gjort och det tar lite tid, eftersom jag inte vet riktigt själv vad jag håller på med just nu.  :huh: Skickar däremot en omgjord fil där jag tagit bort Max gitarr där saxarna spelar, har även vässat lite på sången.  Se om vi kan börja så ? Din mix var ju superbra.

mvh Roffe H  :)
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad Jocke

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 4 408
    • Visa profil
Kolla här! :)

http://www.steinberg.net/forum/viewtopic.php?p=4810

Mycket intressant, vi kan prova men inte just nu, måste förklara hur jag har gjort och det tar lite tid, eftersom jag inte vet riktigt själv vad jag håller på med just nu.  :huh: Skickar däremot en omgjord fil där jag tagit bort Max gitarr där saxarna spelar, har även vässat lite på sången.  Se om vi kan börja så ? Din mix var ju superbra.

mvh Roffe H  :)

Ska kolla på det i morrn - har sparat projektet så det bör funka att bara byta fil! :)
https://soundcloud.com/jockepocke-1


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Kolla här! :)

http://www.steinberg.net/forum/viewtopic.php?p=4810

Mycket intressant, vi kan prova men inte just nu, måste förklara hur jag har gjort och det tar lite tid, eftersom jag inte vet riktigt själv vad jag håller på med just nu.  :huh: Skickar däremot en omgjord fil där jag tagit bort Max gitarr där saxarna spelar, har även vässat lite på sången.  Se om vi kan börja så ? Din mix var ju superbra.

mvh Roffe H  :)

Ska kolla på det i morrn - har sparat projektet så det bör funka att bara byta fil! :)

 :) OBS! Har lagt in en ny kör om du vill mixa Jocke, ta denna version. Kanske inte så stor skillnad, men ändå!  :) :) :)
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)