Forum > Färdiga produktioner

Equality - Folkgong

<< < (6/7) > >>

mahan:
Åkkei!

Ackeguran lite framåi i ljudbilden. Haihatten passar definitivt inte in i helheten här. Däremot gillar jag skarpt kängorna! Tunna ut soundet på dom traskande (eller e de dansande) fötterna, gillar den ideén, och kör in dom försiktigt (fade in), testa med en försikgt panorerande rörelse, folket lixåm traskar över scenen, och sen en lika skön fade out på dom när pianot kommer in. Behöver absolut ingen annan perkussion.

Pianot....hmm, nåt som gör att det inte sitter, testa att ta ner på speltytmen med hälften, nu lixåm stöckar det ihop sig vid pianodelen.

Och så tar du in det traskande folket tillbaka i outron, kanske redan vid 2:15, kunde binda ihop delarna.

En knippa ideér från Obbnäs! :)

h.  JOhan

equality:
Bra idéer Johan! Tackar och bockar. Tror den här snabbapianotversionen får vila men ideen med trampet som kommer och går skulle vara kul att titta på.

tsmalmbe:
Finemang det här. Pianot låter illa, men det passar bra in i låten. Flygelsoundet hade inte passat. Återigen en låt som saknar en låt före och en låt efter, ensam är inte stark i detta fall. Trots att låten är bra, saknar den sin helhet.

equality:

--- Citat från: tsmalmbe skrivet 21.07.2007, 23:51:59 ---Återigen en låt som saknar en låt före och en låt efter, ensam är inte stark i detta fall. Trots att låten är bra, saknar den sin helhet.

--- Slut citat ---

Tackar tsmalmbe! Vet inte om jag förstod riktigt men du menar låtens uppbyggnad? En mer traditionell uppbyggnad med vers-vers-brygga-refräng-vers-stick-refräng hade varit mer helgjuten?

tsmalmbe:
Det var inte låtens interna uppbyggnad som jag försökte kommentera utan den macrovärld jag skulle vilja tro att den borde leva i. Alltså så att då jag sätter skivan i spelaren, kommer denna att spelas upp vid något skede. Och det faktum att låten som kommer före denna, kommer att påverka hur denna låt låter och lyssnas till. Likaså låten som kommer efter. Och det är nu dessa två låtar, den som kommer före och den som kommer efter, som jag saknar.

Lite kvasikvanti-käbbel alltså här :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion