Forum > Demolåtar

Bjurte & Marre & Hagis - One

<< < (8/11) > >>

Marruschkka:

--- Citat från: Jocke skrivet 31.10.2012, 23:11:12 ---Det här är så läckert! Gillar denna mixen för att den är jämnare (mer kompression?) men tycker att det funkar bäst på "kompet".
Vill nog att leaden ska "skära igenom" lite mer... Men som sagt - fantastiskt bra! :)

--- Slut citat ---
Visst, mixen är väldigt bra nu och tack Jocke för dina fina ord ang. min sång, fint att du bryr dej :rolleyes:

--- Citat från: Girly skrivet 31.10.2012, 23:46:33 ---Waow vilket drag!  :)
Marre... super!!! Tror det här är bland det bästa jag hört med din voice hittills!
Vers 2 och slutklämmen med ekot  :wub:
Gitarrsolot är störtskönt!
Kanon båda!  :D
Lena

--- Slut citat ---

Men så skoj att du gillade den här rocklåten, den gick rätt in i mej när jag fick den av Bjurte så då brukar det bli bra ju :D

Tack Girly, jag uppskattar verkligen din åsikt, jätteroligt att få höra från en sån duktig musiker/sångerska som du är :wub:

/Marre

bjurte:

--- Citat från: Girly skrivet 31.10.2012, 23:46:33 ---Waow vilket drag!  :)
Marre... super!!! Tror det här är bland det bästa jag hört med din voice hittills!
Vers 2 och slutklämmen med ekot  :wub:
Gitarrsolot är störtskönt!
Kanon båda!  :D
Lena

--- Slut citat ---
Kul Girly att du gillade öset,du är ju en musiker vi båda ser upp till.. ;)

Till Marre : Jo jag känner mig klar med denna,men jag vill gärna ha svar av Hagis först,om han hoppar påt eller inte ??
               Han har ju varit våran 'Hustrummis' sedan sviten startade och det blir 'konstigt' utan honom.
               Han verkar dock bortrest eller något,inget svar på PM:et och han har inte varit inne här på ett  tag
               i alla fall..Vi ger honom en vecka på sig.. :D

Marruschkka:
Bjurte: klart vi ska vänta in Hagis :D

Du skrev ju det tidigare minns jag ju nu!

Kul :)

/Marre

Dividend:

--- Citat från: bjurte skrivet 29.10.2012, 23:12:25 ---Och Där,just Där tappade Bjurte tråden !! :rolleyes:
Låter kul det där,men jag fattade nada! :D
Men det låter som jag i så fall måste gå in i låten och pusha in några takter och då blire myyycket jobb,nästan som att börja om från början,njäee så vill vi inte ha det.. ;)

--- Slut citat ---

Vad är det som är svårt att fatta?  ;)  Jag vill bara att Marres sång (som är grym) inte ska konkurrera med ditt solo (som är grymt).
Det blir splittrat och sämre rent musikaliskt (i mina öron och jag de flestas!). Därför föreslår jag att Marre kommer in senare.

Nu är det ju så att det funkar så här också och ingen annan klagar. Men det beror nog på att de inte tänkt tanken ;)

bjurte:

--- Citat från: Dividend skrivet 01.11.2012, 17:08:59 ---
--- Citat från: bjurte skrivet 29.10.2012, 23:12:25 ---Och Där,just Där tappade Bjurte tråden !! :rolleyes:
Låter kul det där,men jag fattade nada! :D
Men det låter som jag i så fall måste gå in i låten och pusha in några takter och då blire myyycket jobb,nästan som att börja om från början,njäee så vill vi inte ha det.. ;)

--- Slut citat ---

Vad är det som är svårt att fatta?  ;)  Jag vill bara att Marres sång (som är grym) inte ska konkurrera med ditt solo (som är grymt).
Det blir splittrat och sämre rent musikaliskt (i mina öron och jag de flestas!). Därför föreslår jag att Marre kommer in senare.

Nu är det ju så att det funkar så här också och ingen annan klagar. Men det beror nog på att de inte tänkt tanken ;)

--- Slut citat ---
Oki-Doki !! jag tror jag förstår,hade det varit en avslutande 'dubbel refräng' skulle jag kanske kunna tänka om.
Men som det är nu,ville jag få med en 'Hel' Slutrefräng..

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion