Forum > Demolåtar
Bjurte & Marre & Hagis - One
pxm:
Överraskande sound och stil på den här produktionen!!!!!
Inte vad jag trodde innan lyssningen...
Det här låter bra som f-n !!!!
Bra rock, skön komposition, shyssta sånginsatser,
diggar och kommer faktiskt loss på den här.
Mixen är sitter suveränt och,,,,GITARRSOLOT
med stämma !!!! Tack som f-n !!!
Det är suveränt och spännande..
Jo -diggar verkligen !!!!
Bra jobbat !!!!
mvh
Marruschkka:
--- Citat från: bloeas skrivet 29.10.2012, 09:15:06 ---Bra låt, bra mix! Helt fantastiskt orgel-ljud i början!!!
--- Slut citat ---
Visst är det?! bra låt det här i sann råkker-stil :D
--- Citat från: Jocke skrivet 29.10.2012, 09:46:31 ---Lyssnat igen - det är mycket bra men Marre i 1:a versen är suverän! Vet inte hur konsekvent man ska vara med sådana grejer... Om det blir för mycket av det goda kanske man inte märker det längre... Annars kanske det skulle gå att skriva om texten lite... Vet som sagt inte vilket som är rätt eller fel här...
Det pratas om nivåerna på trummorna - kanske är det vad jag reflekterar över... Det känns liksom att låten stannar upp på fillsen kring refrängen - särskilt refrängens första rader. Kan ha att göra med lite medioker lyssning just nu...
Fast egentligen känns det lite elakt att ha synpunkter på detta för det är SÅ BRA! :)
--- Slut citat ---
Johoddå, visst får du ha synpunkter, I love it :D Tack :rolleyes:
HM: igen är du där..du har ett varmt klappande hjärta även för rockmusik, men så är det för en sann musiker, din raring :wub:
Roffe H. kul att du oxå gillar, nu blev jag glad för det!
--- Citat från: pxm skrivet 31.10.2012, 17:47:34 ---Överraskande sound och stil på den här produktionen!!!!!
Inte vad jag trodde innan lyssningen...
Det här låter bra som f-n !!!!
Bra rock, skön komposition, shyssta sånginsatser,
diggar och kommer faktiskt loss på den här.
Mixen är sitter suveränt och,,,,GITARRSOLOT
med stämma !!!! Tack som f-n !!!
Det är suveränt och spännande..
Jo -diggar verkligen !!!!
Bra jobbat !!!!
mvh
--- Slut citat ---
Du sköna experimentella musiker, du är för härlig! Tack för dina ord :D
Nu börjar det nog dra ihop sej för en färdig demo snart, eller vad säjs mr Bjurte, och ni andra som lyssnar?
Hej!!
Marre
Jocke:
Det här är så läckert! Gillar denna mixen för att den är jämnare (mer kompression?) men tycker att det funkar bäst på "kompet".
Vill nog att leaden ska "skära igenom" lite mer... Men som sagt - fantastiskt bra! :)
bjurte:
--- Citat från: Jocke skrivet 31.10.2012, 23:11:12 ---Det här är så läckert! Gillar denna mixen för att den är jämnare (mer kompression?) men tycker att det funkar bäst på "kompet".
Vill nog att leaden ska "skära igenom" lite mer... Men som sagt - fantastiskt bra! :)
--- Slut citat ---
Bara Nivåändringar!!
VST-kompressorer enbart på sången!! Annars har jag Gitarr-stompbox-kompressor på Gitarrer och Bas.
Lite snäll Limiter på Mastern för att hålla mig på rätt sida... :)
Girly:
Waow vilket drag! :)
Marre... super!!! Tror det här är bland det bästa jag hört med din voice hittills!
Vers 2 och slutklämmen med ekot :wub:
Gitarrsolot är störtskönt!
Kanon båda! :D
Lena
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida