Forum > Demolåtar

Bjurte & Marre & Hagis - One

<< < (5/11) > >>

HasseFX:

--- Citat från: bjurte skrivet 28.10.2012, 12:15:51 ---Era önskningar är min lag :
Nertaggad OH/Hh
Uppvässad Maria "DIO" Marruschkka.. :D

--- Slut citat ---

Wow - nu jäklars!  :wub:  Nästan perfekt jue  :P   För den där lilla extra procenten perfektion (IMHO givetvis  :lol:) Ta tillbaka hihat halvvägs mot vad du drog ner, och lägg ett uns mörkt-träigt-rums-reverb i stereo på Marres röst, för att fylla ut lite mer från mitten  :rolleyes: 

(Edit: väldigt diskret och i stereo - nu känns rösten lite väl "punktformad" där i mitten)

bjurte:

--- Citat från: HasseFX skrivet 28.10.2012, 17:39:35 ---
--- Citat från: bjurte skrivet 28.10.2012, 12:15:51 ---Era önskningar är min lag :
Nertaggad OH/Hh
Uppvässad Maria "DIO" Marruschkka.. :D

--- Slut citat ---

Wow - nu jäklars!  :wub:  Nästan perfekt jue  :P   För den där lilla extra procenten perfektion (IMHO givetvis  :lol:) Ta tillbaka hihat halvvägs mot vad du drog ner, och lägg ett uns mörkt-träigt-rums-reverb i stereo på Marres röst, för att fylla ut lite mer från mitten  :rolleyes: 

(Edit: väldigt diskret och i stereo - nu känns rösten lite väl "punktformad" där i mitten)

--- Slut citat ---
Jo HH:n försvann nog hellt och hållet här ska försöka hitta en 'Gyllene' medelväg..
Ang. Rev. på leadsången..Hmmm är ju skitmycket Delayer (i stereo) Får experementera lite i morgon !!
Har ju ganska 'kraftiga Hörselbesvär' (Vänster öra är Kaputt,uppfattar kanske 50% och bara Telefånfrekvenserna)
så det där med att bredda i stereofältet är svåårt för mig!!
Men skamm den som ger sig..

Harmonica mike:
Ja men..

NU har du den i mina öron,ruskigt bra detta.Drog på ordentligt i monitorlyssning denna tidiga morgon,fetgrymt.

Övriga hyllningar,se förra inlägget  :)

Mike

bloeas:
Bra låt, bra mix! Helt fantastiskt orgel-ljud i början!!!

Jocke:
Lyssnat igen - det är mycket bra men Marre i 1:a versen är suverän! Vet inte hur konsekvent man ska vara med sådana grejer... Om det blir för mycket av det goda kanske man inte märker det längre... Annars kanske det skulle gå att skriva om texten lite... Vet som sagt inte vilket som är rätt eller fel här...

Det pratas om nivåerna på trummorna - kanske är det vad jag reflekterar över... Det känns liksom att låten stannar upp på fillsen kring refrängen - särskilt  refrängens första rader. Kan ha att göra med lite medioker lyssning just nu...

Fast egentligen känns det lite elakt att ha synpunkter på detta för det är SÅ BRA! :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion