Hmmm.
Det där får mig att tänka på ett problem som visst kan uppstå vid överklockning med P5WD2 och ev även med P5LD2 så datorn startar om på nåt vis i vissa situationer, jag minns inte detaljerna. Om jag minns rätt så fanns det en fix med att löda dit en kondensator som Asus hade utelämnat...
Har du överklockat burken?
Annars skulle jag kunna tänka mig att en väg kan vara att testa med en reset av BIOS, som du sjäv är inne på. Om jag minns rätt, nu igen, så hade den där omstartsfunkionen något att göra med en BIOS-funktion som trädde in över en viss FSB-frekvens.
En annan tanke jag får är att köra en "reparation" av XP för att se om det är något i mjukvaran som hamnat snett.
Ett sätt att försöka få reda på mera vad som händer - och det första jag tycker att du skall göra - är att gå in i "Kontrollpanelen","System", "Systemegenskaper", "Avancerat", "Startoch återställning" och sedan klicka bort bocken i "Starta om automatiskt".
Om det är en automatisk återstart, på grund av ett fel, som sker när du försöker slå av datorn så kommer den då inte att återstarta utan du får i stället ett felmeddelande som kan leda dig vidare till orsaken. Ibland är detta felmeddelande för kryptiskt för att vara till någon egentlig nytta, ibland är det riktigt bra.
Det här var i alla fall några funderingar om vad som kan vara fel, att jobba vidare med...
Lycka till får jag väl säga!
För jag utgår från att du inte klickar fel och klickar på "omstart" av misstag...

« Senast ändrad: 01.03.2007, 21:33:20 by Violiner »
Tillbringar mer tid i elektroniklabbet/verkstaden med audioanalysatorer, oscilloskop, lödstation och kretssimulator än i studion...