Forum > Demolåtar
pxm - "Missing U"
Eddi:
Om jag bara hade hört Mix2 så hade jag förmodligen sagt att det var ett riktigt bra verk det här med bra tajthet etc. MEN nu har jag ju hört Mix 1 med Panflöjt (tydligen) och vill påstå att just den mixen är genial - inga problem att ha den som grund för sång heller om nu någon får för sig att lägga sång på den. Utfejdningen på Mix2 funkar även om jag gärna skulle vilja höra utklingning vid 269.
Mix ett är magisk vill jag påstå........ :D
pxm:
Om någon vill sjunga så skickar jag slasken där jag ylar falskt
som en skiss...Håller den helst privat, första gången jag försöker
och det låter därefter.....men, som sagt -om någon vill så...
mvh
tsmalmbe:
Lyssnade först på mix2 och reagerade på hur väldigt mystiskt det hela pumpade ut och in på ett ja mycket mystiskt sätt. Efter Eddis kommentar lyssnar jag på ettan och mina öron tackar för äran. Ettan är komprimerad, pumpar och llt är klart, men tvåen är python, riktigt python. Så, mera etta mindre tvåa.
Jag gillar ångloket. Ånglok har aldrig funniots i mina låtar. Props för det.
Varför Wernborg inte lagt på några läckra gitarrlicks på detta är obegripligt? Grundloopen och bottnet är OK. Soundet ligger nära den döda drogstjärninnan som som av droger (what else!) - jag minns inte vad hon hette, men hon spelade in trummorna i mono, och hela denna låt är mixad i total mono vilket är underbart våghalsigt (ja, lite reverb i stereo, men änywei).
bjurte:
det här var riktigt bra,och kompet var inte alls så stökigt som det brukar vara..
Fortsätt så här,det är oftast 'bakgrunderna' som stökar till dina 'allster' ;)
tsmalmbe:
Jag kan spela ett psykotiskt munspel på detta som du kan loopa och mangla om du så vill?
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida